Göra en egen bana?
Swesim:
Quote from: Markku Siipola on 31.03.08, 11:35
Vilken version av FS?
Har sökt information själv?
Vad har du hittat?
En flygplats innehåller mycket man själv kan ändra på.
Vad av det tänker du ändra på?
Din fråga är alldeles för allmänt hållen och
kan inte besvaras på några få rader.
mvh
Det är till FS2004 jag menar och jag har sökt på både google och Fsdeveloper.com utan att hitta något.
Det vill göra är att göra en bana med egna texturer. Låt oss säga att jag tar en platta (wall) som är 800x23 meter med hemmagjorda texturer som ser ut som asfalt, sedan vill jag såklart att den ska ligga på exakt samma höjd som marken så att det inte blir ett mellanrum mellan marken och plattan (som ska föreställa banan i det här fallet), men när jag gör så, så blir den som en slags konflikt mellan marken och plattan (banan).
Banan liksom sjunker ner under marken och det blir som en blandning mellan mark och bana (plattan) kan man säga.
Alltså det är svårt att förklara men enkelt sagt så allt jag egentligen vill göra är en landningsbana med egna hemmagjorda texturer. Placerar man ut en bana med afcad så har den lika texturer som alla andra banor i hela spelet.
/Navid
MarkkuS:
Om du med AFCAD2 inte får vad önskar, måste du göra sk. markpolygoner. Om du inte har gjort "vanliga" objekt för FS tidigare, behöver du först lära dig den tekniken. Annars blir det alldeles för svårt med markpolygoner.
Men jag kan ju ändå ge liten "hint" var du ska leta. Du sa att du hade sökt på FsDeveloper, men det är just där detta beskrivs! FsDeveloper har en wiki-sida och om du går in på scenery-design, finns där "Ground polygons with Gmax". Läs det först.
Men som jag sa, börja med enkla byggnader först, så att du lär dig alla grundtekniker.
mvh
Navigation