IvAp, eller vad?

(1/3) > >>

Henrik.H.:
Hej

Jag registrerade mig på IVAO i lördags och försöker nu lite smått komma igång. Problemet är bara att jag inte förstår vad jag ska ha för mjukvara. Enligt vad jag läst, bla på Swedish division av IVAO, så ska man ha IvAp. Problemet är bara att jag inte kan logga in och hämta hem det. Det funkar helt enkelt inte att komma in. Skickade nyss ett mail till en på IVAO och berättade om mina problem och han sa även att jag blandar ihop nätverken och sa att jag ska använda FsInn/Copilot eller Squakbox. Varför finns i så fall IvAp på deras hemsida. Är inte det ett motsvarande program?

Kan någon hjälpa mig att reda ut detta. Vore snällt.

/Henrik

alxXx:
Här kan du ladda ner IvAp -> http://ivao.aero/softdev/

Henrik.H.:
Tack för svaret, men det är just det som inte funkar. Jag kan inte logga in. Ändå kan jag logga in på ett ställe på IVAO som heter my details. Men inte där jag hämtar hem IvAp. Och varför i all världen fick jag svar av den jag skickade mailet till att jag skulle använda andra program?

lingfors:
Märkligt. Såvitt jag vet så är det samma användarnamn/lösenord på hela IVAO-sajten. Dessa uppgifter ska du ha fått i din mail när du registrerade.

Jag vet inte vad du skrev i ditt mail till IVAO, men det låter som att han fått för sig att du vill flyga på VATSIM, vilket är ett annat nätverk för online-flygning.

Henrik.H.:

Märkligt. Såvitt jag vet så är det samma användarnamn/lösenord på hela IVAO-sajten. Dessa uppgifter ska du ha fått i din mail när du registrerade.

Jag vet inte vad du skrev i ditt mail till IVAO, men det låter som att han fått för sig att du vill flyga på VATSIM, vilket är ett annat nätverk för online-flygning.

Precis. Känns som det är VATSIM han tror. Det konstiga är just att jag kan logga in på vissa ställen, men inte på andra. Det finns ju en Member list pa IVAO, borde mitt namn finnas med där? För det gör inte det...

Navigation

Up one level

Next page