Bättre moln

(1/2) > >>

Ogge:
Söker ett program som gör att molnen blir verkligare. Framförallt det här med att när man är på 20 000 foot så ser man marken klart och tydligt, men när man kommer ner till 5 000 så är det ett tjockt molntäcke som man inte ser en gnutta igenom.

Helst inte ett program där man måste läsa manualen i fyra timmar innan man kan börja agera 

Swesim:
Det finns ett program som heter Flight Environment. Där kan man ändra vatten, himmel och molntexturer.

http://www.flight1.com/products.asp?product=FL1-ENV-001

Framförallt det här med att när man är på 20 000 foot så ser man marken klart och tydligt, men när man kommer ner till 5 000 så är det ett tjockt molntäcke som man inte ser en gnutta igenom.

Är det visibility du menar?

/Navid

Ogge:

Det finns ett program som heter Flight Environment. Där kan man ändra vatten, himmel och molntexturer.

http://www.flight1.com/products.asp?product=FL1-ENV-001

/Navid

Är det lätthanterligt? Och påverkar det framesen något?

Ja så kanske det är. Kan man ändra det i FS eller?

Swesim:

Är det lätthanterligt? Och påverkar det framesen något?

Ja det är ganska lätthanterligt. Det är bara att klicka tills det man vill ha kommer upp.

[ attachment removed ][ attachment removed ]
[ attachment removed ]

Ja så kanske det är. Kan man ändra det i FS eller?

Visibility (sikten) kan du ändra när du ändrar vädret i fs. Är det alltid så att du får dålig sikt även om du inte har valt att få sämre sikt?

kitte:
Fast jag är inte helt säker på at det är FE han skall ha utan Active Sky! FE ändrar bara texturerna på moln och himmel men ändrar ju inte förekomsten av dem. Active Sky däremot är ett program som skapar en mycket mera realistisk väderlek utifrån rådande METAR och även nya texturer för dem. Enligt mig är texturerna från FE dock bättre och därför använder jag bägge - vilket fungerar helt friktionsfritt.

Man kan göra massvis av inställningar i Active sky men normalt fungerar default inställningarna, så inget behov av fyra timmars manualläsande.

Navigation

Up one level

Next page