Kontigt grafikfel
(1/1)
grimsta:
Ett märkligt grafikfel har börjat uppträda i fsx efter ungefär någon h flygning. Texten i toppmenyn (menyn när man spelar) blir suddig så att texten ej går att läsa alls. Suddet lägger sig som en censur-ruta över texten. Grafiken i själva spelet blir också den något suddig. Någon här som känner igen problemet och vet vad det kan bero på.
123945:
Jag känner till problemet och detta har varit anledningen till att jag tagit bort FSX och börjat flyga med FS9 istället. Såklart vorde det också för mig vara intressant om någon har en förklaring.
grimsta:
Irriterande att ett program från världens främsta inom området kan vara så otroligt buggigt. Särskilt när jag använder deras eget operativsystem som jag trode var anpassat särskilt för fsx. Synd att fs9 ser så trist ut, annars hade jag också gått tillbaka till det, men fortsätter det så här får man väll bita i det sura äpplet och återvända till 2004.
123945:
Du har alldeles rätt ! Jag har en väldigt ny, modern och om man nu kan säga "lyxig" dator. Alla program fungerar utmärkt och t.ex. internet är snabgbt som bara vad. FS2004 går det också bra med. Det kan helt enkelt vara att FSX är lite "överdrivet" om du förstår vad jag menar. Det kan hända att FSX har för många frukter för också den bästa. Vad jag läst här på forumet så är det 80 % av problemen som har med FSX att göra. Visst är tex default scenerierna finare i FSX och vissa grejer är riktigt kloka, många olika plan men annars är FS2004 ett program som redan varit länge på marknaden (borde inte vara några fel) och är "rimligt".
Navigation