Apua tarvitsisin

(1/2) > >>

Large:
Eli olen aikas noobi jätkä. En nimittäin tiedä että miten pääsen lentämään verkkoon. Minulla on kylää joku IvAp ja IvAe.

Assiini:
No tervehdys ja tervetuloa foorumille ja verkkolentämisen ihmeelliseen maailmaan

Verkkoonhan pääsee osaamalla lentämisen perusteet ja kun omistaa muutaman erillisen ohjelman ja tietysti lentosimulaattorin. IVAO:ssa lentäjän työkaluina ovat IVAP sekä Teamspeak ja apuvälineenä IVAE. Ohjelmat sekä niiden käyttöohjeet löydät täältä. Perusedellytykset verkkolentämiselle löydät täältä ja tämä IVAO:n käsikirja on ehdottoman tärkeä apuväline.

Tutustu kyseisiin ohjeisiin ja ohjelmiin ja tiedustele mieltä askarruttamaan jääneistä asioista. Kysymyksesi on laajahko, joten helpoiten alkuun pääset kyseisillä ohjeilla

MikaelT:
Riston antamilla ohjeilla pääseekin jo pitkälle.

Noista perusedellytyksistä: niitä kannattaa todellakin treenata ensin offlinessa ja ne kannattaa ottaa tosissaan. Tiedän, että aloittelijalla on kova hinku päästä nopeasti verkkoon, mutta hosumalla harvoin tulee hyvää. Kun on ensin treenannut tuolla listattuja asioita offlinessa, niin verkkolentämisen aloittaminen on paljon nautittavampaa ja helpompaa. Vaikka osaisi lentääkin täydellisesti, niin uutta ajateltavaa verkkolentämisessä tulee sen verran, että yksinkertainenkin peruslentäminen saattaa tuntua työläältä. Lisäksi siinä on se jännitysmomentti, kun joku "vahtii". Verkkoa ei pidä kuitenkaan  säikähtää, sillä ihmisiähän me kaikki olemme ja kaikki ovat joskus olleet aloittelijoita. Todennäköisesti jokainen on jossakin vaiheessa mokaa, mutta life goes on! Mukavaa, että lisää innostuneita harrastajia tulee mukaan. 

Tervetuloa minunkin osaltani mukaan monipuoliseen toimintaamme!

Large:
Ei toiminut tuo IvApin ja IvAen manuaalit. Tarkoitan siis että mitä teen kun olen ladannut nuo ohjelmat? Eli mitä sen jälkeen painan tai minne menen. Kun minulla ei ole mitään hajua asiasta! Kiitos kun vastasitte

nordic:

Ei toiminut tuo IvApin ja IvAen manuaalit. Tarkoitan siis että mitä teen kun olen ladannut nuo ohjelmat? Eli mitä sen jälkeen painan tai minne menen. Kun minulla ei ole mitään hajua asiasta! Kiitos kun vastasitte

Siis Riston ohjeilla ja ihan omaa järkeä käyttämällä ei tuon pitäisi kovin vaikea rasti olla. Jos olet IVAPin ja teamspeakin onnistuneesti ladannut ja asentanut menet simuun valitset koneesi plaa plaa plaa niinkuin normaalisti, kun olet koneellasi valitset yläpalkista start ivap. Siitä eteenpäin pitäisi selvitä ihan lukemalla. Ja niinkuin Mikael jo painotti niin painotan minäkin, että harjoittele noita perusedellytyksiä ihan kunnolla ensin offlinessä! Verkkoon ei kannata mennä ennen kuin nuo perushommelit on lapasessa, koska tällöin häiritset vain muitten lentämistä ja kuormitat lennnonjohtajaa, joka saattaa olla kiireinen eikä hänellä ole aikaa neuvoa sinua. Kun alkaa tuntua, että hommat on hanskassa niin verkkoon vaan  ! Eikä kannata paniikkia ottaa vaikkei jotain osaakkaan nimittäin IVAO:ssa on paljon kärsivällisiä ja neuvovia lennonjohtajia!

Ja tervetuloa foorumille! 

Navigation

Up one level

Next page