Ska det vara så här?
grimsta:
Ute och flyger någonstans över Göteborg. Staden som ligger framför mig ser ut som ärtsoppa. Är det min dator eller ser fsx ut så här. Finns det något tillägg, nya texturer tex som gör att Det man ser på avstån blir lite mer detaljerat eller ser lite skarpare ut. Det är egentligen bara urbana områden som ser ut så här. I övrigt gillar jag fsx grafik. Vad tycker ni här på forumet.
[ attachment removed ]
FMS:
Quote from: Staffan Fägerås on 04.04.08, 21:26
Ute och flyger någonstans över Göteborg. Staden som ligger framför mig ser ut som ärtsoppa. Är det min dator eller ser fsx ut så här. Finns det något tillägg, nya texturer tex som gör att Det man ser på avstån blir lite mer detaljerat eller ser lite skarpare ut. Det är egentligen bara urbana områden som ser ut så här. I övrigt gillar jag fsx grafik. Vad tycker ni här på forumet.
Hej
Gå till Senery under inställingar och sätt "Level of detail radius" till "High".
Det hjälpte något för mig med att få bort oskärpan ... något.
\
Carl
C152:
Quote from: Staffan Fägerås on 04.04.08, 21:26
[ Attachment not found - or removed ]
Så där ser det ut för mig också.
noneedforaname:
Staffan, blev det nån skillnad att göra som Carl tipsade om? Kan tänka mig att man behöver en riktigt bra dator för att få det att se snyggt ut.
För min del har det nog alltid sett ut som en ärtsoppa på det avståndet. Även betraktningsvinkeln spelar roll. Tittar man mer uppifrån ser det genast bättre ut, vill jag minnas.
grimsta:
Tack för tipsen tyvärr funkar det inte att ställa "upp" grafikinställningarna. Jag har en bra dator och kan köra fsx på högsta inställning men med väldigt låga fps. Brukar vanligvis köra med "Level of detail radius" satt på högsta och övriga inställningar någonstans över medel.
Ja FSX ser jätte fint rakt uppifrån, men det är ju en betraktingsvinkel man har ringa nytta av
Det enda jag tyckte gjorde saken lite bättre var att ställa autogen till högsta men då får min dator spatt typ 3fps.
Navigation