Problem med Saitek X45
(1/1)
ah89:
Hej, jag har nu börjat flygsimma igen efter ett tags uppehåll och jag har kopplat in min Saitek X45. Men det visar sig att roderfunktionen på throttlen inte fungerar. Den ger utslag längst åt höger hela tiden i kalibreringsfliken men ger inget utslag i varken fs9 eller FlightGear. Jag har försökt hitta något sätt att kalibrera den men det verkar inte finnas. Den ska visst vara självkalibrerande. Har följt Saiteks supports råd men inte heller det fungerar. Men ibland kan jag få små utslag när jag trycker. Supporten tror det är hårdvarufel men jag kan inte förstå hur... Har någon några förslag på vad jag kan göra? Det är lite surt att inte kunna använda roder under en flygning
Jakob:
Har samma problem med min. Tror det beror på damm eller något som kommit in inuti, för när jag blåser in precis bakom roderknappen, samtidigt som jag trycker på den hårt som bara den med ena handen och slår lite slumpmässigt runt hela throtteln med andra så börjar den funka igen. Banka den lite i bordet kan också hjälpa. Våld löser problemet med andra ord.
ah89:
Quote from: Jakob Arnell on 11.04.08, 17:27
Har samma problem med min. Tror det beror på damm eller något som kommit in inuti, för när jag blåser in precis bakom roderknappen, samtidigt som jag trycker på den hårt som bara den med ena handen och slår lite slumpmässigt runt hela throtteln med andra så börjar den funka igen. Banka den lite i bordet kan också hjälpa. Våld löser problemet med andra ord.
Tack så mycket!!!!! Det fungerade, underbart!! Har verkligen saknat roderfunktionen. Det blir en flygning nu bara för att fira! Tack än en gång Jakob!
Navigation