Nyt tulilinjalla Vanhanen - sananvapauttako?

<< < (4/12) > >>

mmniemi:
Quote from: Torsten Kihlman on 14.04.08, 09:02

No sanotaan sitten että ikellä ei ole mitään salaista informaatiota, mutta jos olisi.

No höpöhöpöhommia tuollaiset "pumppaamiset" on. Ei kukaan oikeasti voi uskoa, että niitä tietoja naimalla urkitaan... Oletetaan, että Ike olisi käynyt köyrimässä tätä bimboblondia, luuletko tosiaan, että äijä olisi niin tyhmä, että rupeasi livertelemään valtionsalaisuuksia, kun tyttö kauniisti pyytää puhumalla Iken mikkiin? Saati sitten tekstiviesteillä... Vai meinaatko, että Ike niitä salaisuuksia karjuu ilmoille hekuman huipulla?

HEHEH, muuten, jos se ylensyönyt valkaistu harakka lähtisi politiikkaan ja pääsisi vaikka europarlamenttiin, tulisiko hänestä silloin EU-tukiainen? 

On sitäpaitsi niin monta lisää tapausta iken kanssa jotka eivät vain ole tulleet julkisuuteen.

Varmasti on. Terve mies, munat ja kaikki... Mutta mitä hemmettiä sitten? Eihän Ikeä sen takia erotettu, että näpräili sekstiviestejä stripparikottaraisen kanssa...

Teme82:
Valistakaas tyhmää... Jos noi viestit ovat ollet oikeudessa todistus aineistona ja niitten sisältö on jossakin oikeuden asiakirjassa joka on julkinen niin eikös se meinaa sitä että sen saapi julkaista? Itse aattelin kipasta hakemaan sen oikeuden päätöksen ja katsoa onko siinä mitään niitä asioita joista tämäkin soppa lähti liikenteeseen.

Ilkka:
YLE:n uutisten mukaan viestit on käräjäoikeuden toimesta kuitenkin määrätty salassa pidettäviksi:

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/oikea/id87926.html

Ne ovat toisaalta voineet lipsua julkisuuteen esim. kuulustelupöytäkirjoista, ennenkuin oikeus on päättänyt salaamisesta? Vai kuulusteltiinko tuossa jutussa ketään?

sami:
Haluaa ruottalaislehti selvästi Hymyksi Hymyn paikalle..

Etsijä:
Nyt minä olen lukenut Vanhasen viestit. Tunnustan, häveten. (Enkä laita linkkiä tänne.)

Häpeän puna johtuu siitä, että luettuani ne minulle tuli voimakas tunne tirkistelystä. Viesteistä minua katseli yksityishenkilö Matti Vanhanen. Keski-ikäinen, rakastunut tai ainakin hyvin ihastunut, hullaantunut mies, joka on löytänyt pienen häivähdyksen taaksejäänyttä nuoruuttaan ja havainnut olevansa yhä seksuaalinen olento ja mielellään joskus romanttinen hömppä. Kukapa meistä ei olisi sitä huumaavaa ja hyvää tekevää tunnetta joskus kokenut. Eivät nuo tunteet ole kiellettyjä kahdelta aikuiselta ihmiseltä eikä niissä ole mitään kummallista. Jessus, että elämämme kävisi tylsäksi, jos aikuinen seksielämämme loppuisi viisikymppisenä.

Minua katseli myös yksityishenkilö Matti Vanhanen, joka pohtii ahdistuneena julkisen roolinsa ja yksityiselämänsä välistä ristiriitaa ja juopaa. Julkisen vallan vastuuta ja sitä, miten median (ja Ruususen) käytös vaikuttaa häneen. Miestä, joka yrittää pitää yksityisen elämänsä erossa julkisuudesta mutta ei kykene siihen, koska lähipiiri pettää hänet.

Viestit asettavat myös Ruususen väitteet tylyn tekstiviestin kautta tapahtuneesta suhteen lopettamisesta hyvin eriskummalliseen valoon, sillä niistä käy ilmi, että Vanhanen on koettanut perustella Susanille omia kantojaan moneen kertaan ja toppuutella häntä julkisuuden kanssa, joka tahtoo repiä poliitikoista kaiken irti.

Matti, olen puolestasi ylpeä, että osaat kirjoittaa naiselle jotain sellaista kuin "sun hiustesi tuoksu on tyynyllä". Veikkaan, että moni nainen punastuisi ikihyviksi mielihyvästä, jos me jörrikät joskus osaisimme puhua heille noin. Kaiken kaikkiaan viesteissä ei ollut kerrassaan mitään, mikä olisi ristiriidassa julkisen roolisi kanssa (jokainen meistä ajattelee joskus huonona päivänä tekevänsä paskaduunia).

Anteeksi, Matti, että tirkistelin elämääsi, joka ei hitto vie kuulu yhtään kenellekään.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page