Copenhagen RealTime April 2008
ekepeke:
Quote from: Alexander Arildsson on 27.04.08, 18:07
Tyvärr blev det en snöplig avslutning på min 9,5-timmars tur från Beijing med en FS-crasch precis när jag blev svängd på downwind. Allt tack vare Squawkbox's förträffliga stenåldersdesign att ladda in alla plan på marken samtidigt.....
Gud vad trist
kitte:
Jag hade å andra sidan för en gångs skull lite flyt! Visserligen fick jag CTD två gånger och datorn kraschade 2 gånger, men allt hände före jag började flyga. Som tur var började jag starta upp allt en timme före... Avgång utan ATC överhuvudtaget vid EHAM men närmare EKDK var det såklart fullt ös. Ett par saftiga 2-minuters frysningar på nätet senare landade jag och taxade exakt på minuten till A11 vid EKCH. Under returen så var det ATC hela vägen och jag lyckades även klämma in en missed approach.
Tyvärr tog jag inte några screenshots, men en halvsunkig bild med konstiga färger på hur mysigt det kan vara i mörkret bland alla lampor som lyser!
[ Attachment not found - or removed ]
zimp46:
Quote from: Alexander Arildsson on 27.04.08, 18:07
Tyvärr blev det en snöplig avslutning på min 9,5-timmars tur från Beijing med en FS-crasch precis när jag blev svängd på downwind. Allt tack vare Squawkbox's förträffliga stenåldersdesign att ladda in alla plan på marken samtidigt.....
Oj nej va drygt... va flög du för flygplan?
Mitt FS klarade sig till Gatwick.. men på approach på tillbaka cägen till EKCH hängde sig säg mitt FS också, ngt med Squackbox som buggade sönder allt när jag skulle kolla ett meddelande ATC:n skrivit..
Annars var de riktigt trevlans att flyga! Tack till ATCerna på EKCH!
alxXx:
Quote from: Simon Molander on 27.04.08, 21:09
Oj nej va drygt... va flög du för flygplan?
Mitt FS klarade sig till Gatwick.. men på approach hängde sig säg mitt FS också, ngt med Squackbox som buggade sönder allt när jag skulle kolla ett meddelande ATC:n skrivit..
Annars var de riktigt trevlans att flyga! Tack till ATCerna på EKCH!
Moddad PSS-panel, dvs panelen går inte att spara.
Men men, jag tog igen landningen genom att flyga SK60 och lyckades klämma in en "low pass" över bana 30 och en studs på bana 12.
Flög också en Danish Air Transport-flight till Bornholm och snabbis med Air Sweden mellan Sturup och Kastrup.
browneye:
Själv fick jag min landing clearance två meter ovanför banan i 180 knyck eftersom jag blivit beordrad att ha 180 knop tills final, gick sådär, passagerarna trivdes nog inte, speciellt eftersom min optimala landningshastighet var 132 knop.
Hörde inte heller vad ATC sa, han gav mig ILS clearance för sent, och dessutom vektorerade han mig efter ILS clearance (tror jag, eftersom man knappt hörde vad han sa).
Men det var ju mitt fel också, ibland känns det övermäktigt att flyga en MD82a helt själv...
Edit: ska sägas att detta var på EKCH_APP.
Navigation