Red Bull Air Race Stockholm!

<< < (6/11) > >>

nighty142:
Lagom arg att jag är bortrest vid den tidpunkten, fast det har jag vetat i över två månader nu. Annars bor jag väldigt strategiskt till, Norrmälarstrand vid Riddarfjärden, alldeles perfekt! 

jimsom:
Här kommer tyvärr dåliga nyheter angående Red Bull Air Race.

Polisen säger nej till Red Bulls flygtävling över Riddarfjärden i centrala Stockholm den 5 6 juli.
I flyguppvisningen skulle flygplan utföra avancerade manövrar i hög hastighet över vattnet.

Avslaget baseras på Luftfartsstyrelsens och andra remissinstansers yttrande. Alla instanser är eniga om att arrangemanget innebär risker för både publik, boende och andra som uppehåller sig i närområdet, skriver polismyndigheten i sitt avslag.

Avslaget är preliminärt och Red Bull har möjlighet att yttra sig om det senast den 18 juni.

di.se den 13 juni 2008

jakobsundin:
Alltså, man kan ju undra hur dom kan bestämma sej för att ha det i Sverige redan typ hösten 2007 eller när det var, utan att ha tillstånd. Redan då borde väl dom ha tillstånd, eftersom dom bestämde det då? Och så har dom gjort massor av reklam att det ska vara i Sverige, fast dom hade inte tillstånd för att ha det. Biljetter har man kunnat köpa, planen som skulle vara med har redan kommit till Sverige, men dom hade fortfarande inte tillstånd att ha det.

Och så får dom inte tillstånd. Nu måste Red Bull komma på någonting snabbt, vart dom ska ha den här deltävlingen istället o.s.v.

//Jakob

Daniel Skoglund:
Quote from: Joakim Holmström Zenk on 08.06.08, 16:18

Har hört lite från några spotters på Skavsta att planen står där ute i hangaren bredvid terminalen i hoppackade, och att de ska ha Skavsta som bas.

Om det nu blir av kommer dom att andvända Bromma som bas: http://www.lfv.se/upload/Flygplatser/Bromma/AI/AI-07-2008.pdf

ChristofferJ:
Quote from: Jakob Sundin on 13.06.08, 15:25

Alltså, man kan ju undra hur dom kan bestämma sej för att ha det i Sverige redan typ hösten 2007 eller när det var, utan att ha tillstånd. Redan då borde väl dom ha tillstånd, eftersom dom bestämde det då? Och så har dom gjort massor av reklam att det ska vara i Sverige, fast dom hade inte tillstånd för att ha det. Biljetter har man kunnat köpa, planen som skulle vara med har redan kommit till Sverige, men dom hade fortfarande inte tillstånd att ha det.

Och så får dom inte tillstånd. Nu måste Red Bull komma på någonting snabbt, vart dom ska ha den här deltävlingen istället o.s.v.

//Jakob

Ja, det fattade jag aldrig heller, biljettförsäljning och en massa reklamjippon, utan att dom ens har tillstånd. Dom måste ha haft någon naiv, optimistisk "det-ordnar-sig-inställning". Nästan så polisen gav avslag bara för att retas. Detta måste ju bli en stor ekonomisk förlust för RBAR som måste återlösa alla sålda biljetter och ställa in hela evenemanget.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page