Lemstanäs flygfält - ESOL
Mson:
Okej:) klart jag kan, man kan ju ta en tur:) men en fråga bara, hur mycket kostar segel cert? via VGF menar jag
Ericb99:
Quote from: Martin Jonsson on 22.04.08, 18:10
Okej:) klart jag kan, man kan ju ta en tur:) men en fråga bara, hur mycket kostar segel cert? via VGF menar jag
När jag var upp och pratade med de som håller i det så sa de att det skulle kosta ungefär 17-18000 kr.
jas001:
Lemstanäs har en imponerande asfaltsbana och övriga anläggningar för att vara så litet
Vet nån anledningen till detta? Har det varit bas för nått affärsflyg eller liknande närigsverksamhet
eller är det "bara" klubbentusiaster som lyckats så bra ?
Flyttade Bandidos in i nån hangar där förresten? Det var ju på G för några år sedan...
Mvh
A.J.
Mson:
Okej det var ju inte för farligt dyrt:)
Anders: Anledningen vet jag inte exakt och jag säger inte att jag inte har fel men det kan ju ha något med att dom har ett bra samband med flygklubben på rörberg och fått till det så bra tack vare dem, men Lemstanäs har ju funnits vad jag vet ett antal år. Dom har ju även på ena sidan av banan en ganska bred gräsmatta som går ut med banan där dom landar med både segel och motorflyg ibland. Sen har nog klubben det rätt så bra ekonomiskt också, med ett antal medlemmar, 2 motorflyg ( 1 ul och ett normal klassat) 3 segel flyg och ett piper pawnee för bogsering. En väldigt trivsam klubb med många trevliga personer Angående bandidos så skulle dom väl flytta in men något satte väl stopp, för jag har inte hört något om att om finns där nu
MVH Martin
Ericb99:
Vad gäller bandidos så kan jag inte minnas att dom haft intresse för fältet. Däremot så har mc-gänget outlaws haft garage där (idag hangar för en cessna caravan) Kommunen köpte för något år sedan ut mc-gänget ifrån fältet för cirka 100 000kr, det är något som väckt debatt här i Sandviken. Speciellt eftersom pengarna inte skattades. Men vi entusiaster ska nog vara glada att vi slipper ha mc-gäng i vår närhet
Navigation