Bärbar dator och FS2004

(1/3) > >>

RasmusH:
Hej!

Jag planerar att köpa en bärbar dator och eftersom jag snart flyttar hemifrån kommer jag att bli av med den stationära. Därför skulle jag vilja ha en bärbar dator som jag kan spela FS2004 på med bra grafik. Jag vill även kunna installera några add-ons som PMDG 737, swedflight pack #1. Jag har läst lite olika foruminlägg om bärbara datorer och FS men kände att jag inte riktigt fått svar på mina frågor.

Först undrar jag om några av er har erfarenhet av FS2004 på bärbar dator. Är det möjligt eller överhettas de bara?

Den dator som jag planerar att köpa är Dell XPS 1530 (XPS 1730 är ett alternativ med större skärm men då är det nästan dubbla priset).

Specifikationer
Processor: Intel® Core™ 2 Duo-processorer T8100 (2,10 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-cache)
Operativsystem: Windows Vista home
Skärm: 15,4-tums widescreen WXGA+ (1440x900) TFT-skärm med TrueLife™
Minne: 2 048 MB 667MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler
Grafikkort: NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikerat grafikminne

Tacksam för hjälp!

fredde_fredde:
Jag tror att det där går bra, kör på en sämre laptop och det flyter på bra, även med addon scenerys och plan.

snillet:
du behöver faktiskt inte en värstingdator jag kör fs9 på en laptop som inte alls är den bästa

Spec:
Intel Celeron 540 1,86 ghz
2 gb so-dimm ddr2 667 mhz
Ati Radeon Xpress 1100(128 mb dedikerat minne)
80 gb 5400 rpm hårddisk
Vista Home Basic

det va det allmänna på min bärbara och även att grafikminnet är dedikerat får jag ut 40 fps

jouko:
Ska Du köra FS9 så tycker jag att Du kan köpa en lagom billig bärbar dator (FS9 ÄR flera år gammalt program så dagens laptops ska kunna köra det hur bra som helst). De pengar som blir över bör Du satsa på en 19-22 tums skärm i stället, de är inte så väldigt dyra numera. Blir mycket roligare att flyga på det viset. (:
Tycker
/J

RasmusH:
Tack för tipsen alla!

Det verkar som jag ska spara lite pengar till annat! 

En fråga till Jouko bara:

Quote from: Jouko Lehtinen on 26.04.08, 18:26

Ska Du köra FS9 så tycker jag att Du kan köpa en lagom billig bärbar dator (FS9 ÄR flera år gammalt program så dagens laptops ska kunna köra det hur bra som helst). De pengar som blir över bör Du satsa på en 19-22 tums skärm i stället, de är inte så väldigt dyra numera. Blir mycket roligare att flyga på det viset. (:
Tycker
/J

Menar du att jag ska köpa en extern skärm då eller en bärbar dator med 19-22 tums skärm? Känns som om en sådan bärbar skulle bli ganska otymplig.

Navigation

Up one level

Next page