Konfigurointiongelmaa
Juhowee:
Eli pitäisi saada kaksi kahvaa konfiguroitua ATR:lle, eli kun kahvat ovat takana niin ovat reversellä. Minulla on FSUIPC kokoversio, joten konfiguroinnin pitäisi periaatteessa onnistua. Mutta ei vaan onnistu. Olen asettanut IOCa ohjaimeni FS:n defu assignmenteistä kahvan 1 moottorin 1 kaasulle ja kahvan kaksi toiselle. Kahva 1:n akseli oli muuten kummoisesti nimellä Sivuperäsin ja hetken päästä nimellä Kaasu..? Menen FSUIPC:n axis assignment ruudulle ja teen seuraavanlaista:
[ Attachment not found - or removed ]
Kannattaako muuten käyttää send direct to FSUIPC calibration vai send to FS normal axis? Mitä eroa näillä on.
Teen saman Throttle2:lle, määritän ohjaimeksi toisen kahvan. Nyt pitäisi Joystick Calibration sivulla olla kaksi ohjainta ja niinhän siellä onkin. Mutta toisessa lukeekin axis copied from Thr1. Haluaisin konffata myös kakkosohjaimen, koska muuten toinen on himpun edellä toista.
Kaikenlisäksi, tämä ei toimi kun kokeilin esim. King Airilla vaan kaasu pysyy keskellä Ja mistä mahtaa johtua että IN ja OUT signaalit "tärisevät"?
Juhowee:
Noniin, vähän aikaa säädettyäni ja muutaman tärisevän akselin ingorettuani sain kahvastoni toimimaan F1 ATR:ssä Enää on reverseongelmaa. Käytän tuota FS normal axis -asetusta ja asetin sieltä Throttle1 Set ja Throttle2 Set kahvoilleni. Mutta nyt reversealue on aivan liian suuri, sehän alkaa jo nollasta, eli kahvojeni keskipisteestä, jolloin idle on jo puolivälissä ja siitä taaksepäin on reverseä. Eli puolet liikealueesta on reverseä. Jos taas asetan Axis Throttle1 Set niin sitten vivuston alaosa on GI ja reverseä ei saa kalibroitua ollenkaan. Mikä avuksi?
skotsh:
Itsellä on tuo direct FSUIPC asetus käytössä ja hienosti toimii reverset. Kokeileppas vaihtaa siihen tuo säätö jos auttaisi "ongelmassa".
Juhowee:
Ei auta menee idlelle kun on alhalla vaikka olen kalibroinut tämän toiselta foorumiltani saamani oppaan mukaan: http://fsuipc.simflight.com/beta/CH_Controls_with_FSUIPC.pdf
Siinä minun kalibrointini:
Mistä tuo Copied from Thr1 tulee ja miten saan calibroitua kahvani erikseen?
Jalmari:
Hei!
Tää joskus tätä...
En oo nyt vuoteen koskenut noihin asetuksiin, mutta kyllä siinä taisi tovi mennä silloinkin.
Kun katson noita lukuja, niin sulla oli ensin -16.000, -512 ja +16000
Siis tuo 512 idle on ilmeisen lähellä keskipistettä
sitten sulla on -16.000, -14000 ja +16000
siis kaksi lukua hyvin lähekkäin => idle on melkein sama kuin pakki
oletko kokeillut jotain tämmöstä
-16.000 (~-13.000) ja keskelle ~ - 8000 ja +16.000 (+13.000)
luvut ovat suurpiirteisiä...
eihän vaan ole muita joystickkejä kalibroituna / merkattuna "assignmentissa" throttlelle
Navigation