FS9 väldigt segt

(1/6) > >>

ekepeke:
Hej!

Mitt FS9 är grymt segt, till och med segare än FSX. Hur ska man göra för att rensa upp datorn och FS9 så den blir mycket snabbare och bättre, vad har ni för bra tips??

Erik

123945:
Hej Erik! Min situation är helt tvärtom - FSX är segt och FS9 smidigt! Dock har jag varit med om samma sak tidigare också med trogna FS9. För mig går det bra om jag avinstallerar simulatorn och sedan installerar den på nytt ELLER tar bort freeware add-on flygplan och eventuellt installerar dem på nytt senare.

Rasmus

nighty142:
Ta backup på endast det du vill ha, "blås" ur hårddisken (formatera) och installera endast det du vill ha kvar. Defragmentera en gång i veckan så ska datorn hållas fräsch och snabb! Lite tidskrävande men så värt det.

123945:
Sen blir ju simulatorn lätt seg om datorn också är seg t.ex. med för mycket med olika program och dokument. Anser du, Erik, att också din dator har varit långsammare och segare än vanligt?

ekepeke:
Quote from: Rasmus Westerberg on 25.04.08, 16:03

Sen blir ju simulatorn lätt seg om datorn också är seg t.ex. med för mycket med olika program och dokument. Anser du, Erik, att också din dator har varit långsammare och segare än vanligt?

Japp

Navigation

Up one level

Next page