Gör ett hus med Gmax

(1/2) > >>

MarkkuS:
Hej!
Jag har på min hemsisa lagt upp en guide hur du kan göra ett enkelt hus med Gmax.
http://msaweb.se/Fsim/dev/guide_gmax_house.htm

mvh

Jonas Lindberg:
Grymt bra Markku !
/Jonas

ubbe_nilsson:
Fantastiskt fint jobb du gör med alla manualer.

MarkkuS:
Tackar så mycket! 

Jag kommer att komplettera "Bygga ett hus med Gmax" ytterligare med:
Specifik info för FSX. Guiden bör ändå fungerar ganska bra för FSX.
Användning av ImageTool (som fungerar bäst för FS 2004)Hur man gör NattexturerHur man sätter LOD (level of detail)
För att veta när jag uppdaterar min hemsida, finns info på startsidan msaweb.se/Fsim/index.htm.

Om du har några frågor eller kommentarer, går det bra att skriva dessa här, skicka privat meddelande eller sända email via "Kontakt"-länken på min hemsida. Jag skriver också ibland ganska slarvigt. Om du hittar grammatiska fel eller stavfel så påpeka  gärna det också.

Du får också gärna kommentera stilen på texterna. Känns det bra med texter i "du"-form? Hur svårlästa eller lättlästa är texterna? Bör instruktionerna vara detaljerade eller är det för mycket detaljer?

Jag funderar också på att lägga upp guider i videoformat, då jag tror att rörliga bilder är mycket bättre än vanlig text. Jag håller därför på att testar ett verktyg som heter "Wink". Vi får väl se om det blir något av det.

mvh

hzflyer:
Även jag tackar för guiderna som du gör. Faktiskt något som jag efterfrågade i en tidigare tråd 

Läste igenom den och den verkar vara lätt att följa.

En fundering dock. Texturfilen "house.bmp" som man kan ladda ner, skapade du den i GIMP?

Navigation

Up one level

Next page