Ongelma GoogleEarthin kanssa
Welmu:
Minulle on tullut ihan viime aikoina kummallinen ongelma GoogleEarthin käytössä.
Jostain syystä, vaikka olisin kuinka hyvien kuvien alueella, en saa kuin ihan rupuisia kuvia,
ihan kuin ohjelma ei lataisi tarpeeksi kuvia vaikka pitäisi.
Se ei vaikuta mitään, käyttääkö DirectX vai OpenGL -tilaa. Asensin jopa koko softan puhtaalta pöydältä - ei vaikutusta.
Samoin kokeilin ottaa Nortonin palomuurin väliaikaisesti pois käytöstä - ei vaikutusta.
Vaikea uskoa, että näytönohjaimen draiveritkaan voisivat olla syyllinen tähän (ohjain 8800 GTX ja draiverit uusimmat).
Mikähän kumma tässä voi olla vikana?
- Ville -
Teme82:
Vika voi olla Googlen kartta tietokanta yhteydessä. Tosin vaikea tuosta nyt mennä varmana sanomaan missä vika on, mutta tuo tietokantayhteys voisi olla hyvä vaihtoehto... Muuten näkyykö siellä oikeassa alareunassa se lataus symbooli??
Welmu:
Quote from: Teemu Lokka on 27.04.08, 11:48
Vika voi olla Googlen kartta tietokanta yhteydessä. Tosin vaikea tuosta nyt mennä varmana sanomaan missä vika on, mutta tuo tietokantayhteys voisi olla hyvä vaihtoehto... Muuten näkyykö siellä oikeassa alareunassa se lataus symbooli??
Lataussymboli? Tarkoitatko sitä sinistä rinkulaa? Sellainen sillä kyllä on.
Welmu:
Nyt taisi selvitä syy tähän ja se on itse GoogleEarth. Tutkin vähän GE:n foorumia.
En ole ennen edes tajunnut, ettei GE oikeastaan tue 64-bittisiä käyttiksiä (=tosi fiksua ).
Nyt kun minulla on yhdistelmä Vista 64 bit + SP1 + 4GB muistia, niin GE ei tajua tuota
4 gigaa muistia ja sen takia se ei toimi. Ainoa workaround tähän on ilmeisesti se, että
msconfigista menee laittamaan maksimimuistimääräksi 3GB (3072 kilotavua) 4GB:n sijaan.
Tuossa vain on se hankaluus, että jos normaalisti haluaa koko sen 4GB käyttöön, pitää
tuo asetus aina vaihtaa, jos GE:tä haluaa käyttää ja buutata kone ja sitten taas toisin päin.
- Ville -
Teme82:
Quote from: Ville Elomaa on 27.04.08, 12:40
Nyt taisi selvitä syy tähän ja se on itse GoogleEarth. Tutkin vähän GE:n foorumia.
En ole ennen edes tajunnut, ettei GE oikeastaan tue 64-bittisiä käyttiksiä (=tosi fiksua ).
Nyt kun minulla on yhdistelmä Vista 64 bit + SP1 + 4GB muistia, niin GE ei tajua tuota
4 gigaa muistia ja sen takia se ei toimi. Ainoa workaround tähän on ilmeisesti se, että
msconfigista menee laittamaan maksimimuistimääräksi 3GB (3072 kilotavua) 4GB:n sijaan.
Tuossa vain on se hankaluus, että jos normaalisti haluaa koko sen 4GB käyttöön, pitää
tuo asetus aina vaihtaa, jos GE:tä haluaa käyttää ja buutata kone ja sitten taas toisin päin.
- Ville -
Itsellä samanlainen kokoonpano ja toimii moitteetta. WOW64 vistassa pitäisi osata ajaa sitä GE:tä oikein.
Navigation