Inladdning av texturer i datorn?
(1/1)
Martin777:
Hej!
Skulle vilja ha lite hlälp med en fråga.
Vad för del i datorn gör att inladdning av t.ex. marktexturer eller sceneries laddar in på längre respektive kortare avstånd? På min dator så laddar den in just runt där, man är så man kan säga att det ser ut som en uppvikt platt kartong. Jag har sett på många andra bilder att inladdningen av t.ex. mark och bergstexturer laddas in även fast de är på jätte långa avstånd.
Hoppas ni förstår vad jag menar annars kan jag försöka förklara på ett annat sätt.
Mvh
Martin
Emil Johansson:
Om jag förstått dig rätt så har du problem med vad som ofta benämns som "blurries". Jag tror att det är grafikkortets arbetsminne som "håller" texturerna. Eftersom du kör med höga inställningar så kanske grafikminnet inte räcker till vilket kan resultera i väldigt mycket oskarpa texturer. Prova att sänka vissa inställningar under sceneryfliken. Även andra saker som Anti-aliasing drar mycket minne från grafikkortet.
Du kan också prova att byta mellan bilinear, trilinear och anisotropic filtering. Jag tycker själv att jag får bäst resultat med anisotropic filtering.
Martin777:
Okej! Tack för infon, ska prova.
neumanix:
Jag tror det i första hand beror på "extended textures". Se till att du har kryss i rutan för dessa. Sen kan du prova olika värden i .cfg filen för att bestämma hur långt de visas (radien).
Navigation