Knappa in frekvenser?(VATSIM)

(1/1)

Bork:
Landade precis i Wien, på deras online day! Men hade problem med att ratta in de olika freq man blir tilldelad när det är många kontrollers App1 App2 Radar mm.mm. Ibland så rattade jag in fel o då kom man efter i planet.
Kan man på nått sätt "flytta" ner en freq från ATC rutan så att de hamnar i flygplanets radio (com1el2) ?

Twotter:
1. Ha blyant/penn klar å skriv ned frekvenser og evt. andre instrukser som ATC gir deg.
2. Gå gjennom ruta di,sjekk Servinfo hvilke frekvenser du "most likely" vil måtte "tune in".
3. Preset de valgte frekvenser i com radioen og du trenger bare switche.
4. For hver gang du switcher,putt inn neste frekvens.
På denne måten er du alltid ett steg foran.
For husk! : Fly aldri noensteds hvor du mentalt ikke har vært for 5-10 min i forveien.

Btw,så jo,tror FSInn har en "push frekvens to tune" funktion.

Bork:

1. Ha blyant/penn klar å skriv ned frekvenser og evt. andre instrukser som ATC gir deg.
2. Gå gjennom ruta di,sjekk Servinfo hvilke frekvenser du "most likely" vil måtte "tune in".
3. Preset de valgte frekvenser i com radioen og du trenger bare switche.
4. For hver gang du switcher,putt inn neste frekvens.
På denne måten er du alltid ett steg foran.
For husk! : Fly aldri noensteds hvor du mentalt ikke har vært for 5-10 min i forveien.

Btw,så jo,tror FSInn har en "push frekvens to tune" funktion.

Tack ! Gör alla dessa saker men tycker ändå det tar för mycket av min tid i cockpit, då pratar vi mycket trafik o controllers, skruvar in allt manuellt eftersom "push frekvens to tune" verkar inte fungera hos mig.
Funger "push frekvens to tune"  hos er andra med FSInn? på Vatsim?

Twotter:
Hva flyr du?
Om du tycker arbidsmengden blir for stor i cockpit,sett på autopiloten. La den gjøre jobben med å fly,så har du tid nok i massevis til å operere radioen. Og om du følger punkt 2-3-4 så blir det veldig lite jobb! 
Jeg har selv ikke behov for push to tune funktion så har aldri testet den. Skal sjekke neste gang jeg flyr om den er operationell.

Twotter:
Jeg fikk ikke den "push frq to tune" funktionen til å fungere heller.
Mulig det kan stå noe i en FAQ eller ellers på FSInn forumet.
Verdt å sjekke for den som vil ha den funktionen.

Navigation

Up one level