Verotuksesta motkotusta...

(1/155) > >>

arttula:
Terve

Näin Wapun tunnelmissa nousi jälleen mieleeni katkera aihe: Suomen verotusjärjestelmä. Miksi ihmeessä ei kovalla työllä ansaittua rahaa suvaita Suomessa ? Tuoreen veroehdotuksen mukaan saan (!!) maksaa valtiolle yli 3000 euroa mätkyjä, vaikka olen maksanut viime vuoden tuloistani 53,5% veroja. Missä kulkee kohtuuden raja ? Miksi Suomessa en saa ansiotuloilla vaurastua, vaan pitää keksiä kaikenlaisia kommervenkkejä, kuten osinkotuloja yms. ? Tokihan ansaitsemani eurot palautuisivat takaisin veroihin ALV:n ja bensaveron yms. muodossa, sillä en ole harkinnut tilin perustamista veroparatiiseihin näillä tuloilla. Sen sijaan hyvin vakavasti olen harkinnut muuttoa ulkomaille, jolloin veisi kaikki verotuloni pois + jonkinlaisen ammattiosaamiseni.

Jotta sitä saa valtio, mitä tilaa.

//Arttu

sami:
Pitäähän noiden sosiaalipummien yms tenuttelut jonkun maksaa.... 

Assiini:
Milläs muuten sellaisissa valtioissa joissa ei makseta veroja, katetaan yhteiskunnan kustannukset? Esim. Monacossa ei todennäköisesti puistokemistejä ole mutta onhan sielläkin infrastruktuuria samanlailla kuin Suomessa. Maksetaanko siellä kaikista tuotteista ja palveluista täysi hinta; tienkäytöstä, kirjojen lainaamisesta kirjastosta jne.?

arttula:

Pitäähän noiden sosiaalipummien yms tenuttelut jonkun maksaa.... 

Kiitos lohdutuksesta...

FSPilot:
Jollain se holhoaminen on maksettava. Ei se pakollisen ruotsin opettaminen ilmaista ole, saati sitten alkoholisoituneiden ihmisten terveydestä huolehtiminen. Viellä jos kummatkin hoidetaan epätehokkaasti. Suomessa pitäisi miettiä että mitä yhteiskunnan pitää kustantaa ja mikä on yksilön vastuulla. Lisäksi pitäisi alkaa puhua yhteiskunnan varoilla hoidettujen laitosten tehokkuudesta ja miettiä onko se hyvä. Luulen että vaikkapa terveydenhuollon yksityistämisestä pitäisi ainakin tutkia. Koululaitosta pitäisi myös tutkia. Koululaitoksen pitäisi kannustaa yksilöitä omaan ajatteluun ja yrittämiseen. Nykyään kun tuntuu että oma ajattelu on edottomasti kielletty.

Navigation

Up one level

Next page