FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
22.09.17, 04:30

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Verotuksesta motkotusta...
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 39 Reply Print
Author Topic: Verotuksesta motkotusta...  (Read 98453 times)
Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

Re: Verotuksesta motkotusta...
« Reply #220 on: 27.01.09, 16:24 »

Ei nyt ole kyse minun hermostumisestani vaan siitä, että sinun kanssasi on täysin turha väitellä mistään mitään. Minä yritän antaa faktatietoja ja synnyttää jonkinnäköistä keskustelua asiasta, mutta sinä joko leimaat minut rasistiksi (kuten viimeksi tuodessani esille mamujen todelliset rikostilastot) tai toteamalla vain, että huoleni on kuitenkin suurimmaksi osaksi aiheetonta pystymättä perustelemaan yhtäkään ainoata väitettäsi muulla kuin näillä omilla uskomuksillasi.
...

Minä en tarkkaan enää muista mitä puoli vuotta sitten? keskusteltiin tästä asiasta, mutta en minä ketään leimaa rasistiksi. Minä vain totean tietynlaiset mielipiteet rasistisiksi. Jos ne eivät sitä ole, niin sitten minä en tiedä mitä rasismi tarkoittaa. Tuossa edellä sanoin vain, että minä en ole rasisti. Ei se leimaa ketään. "Rivien välistä" jokainen voi sitten lukea ihan mitä huvittaa. En minä syyttänyt ketään rasistiksi.

Saattaa aivan hyvin olla, että ne tapaukset, joita toit esille ovat myös faktoja (en muista enää tarkasti mitä sanottiin silloin aiemmin syksyllä). En minä pyri kiistämään sellaisia asioita, jotka ovat faktoja, mutta ei yksittäistapausten - faktojenkaan - perusteella voi todeta näin:

Quote from: Joona Vaisanen
Maahanmuuttajien kanssa on pelkkiä ongelmia. He eivät sopeudu lainkaan yhteiskuntaamme.

Se voidaan tulkita vaikkapa rasismiksi. Varmasti maahanmuuttajien joukossa on rikollisia, mutta niin on ikänsä Suomessa  asuneiden suomalaistenkin joukossa. Eikä siitäkään voi päätellä, että suomalaisten kanssa on pelkkiä ongelmia. Näin eivät voi päätellä edes ulkomaalaiset.

Muistelen, että viittasit silloin syksyllä näihin herra Halla-Ahon kirjoituksiin mm. blogeissaan. Olen lukenut niitä, enkä ole ihan samaa mieltä kaikista. "Vihreät kukkahattutädit" olivat tehneet niistä rikosilmoituksen poliisille ja nyt se on johtamassa syyteharkintaan nimikkeellä "kiihotus kansanryhmää vastaan".

Halla-Aho valittiin kaupunginvaltuustoon, joten hän ei ole ainakaan enää ihan kuka tahansa kansalainen. Tuskin tuo syyte valtuutettua vastaan olisi edennyt syyteharkintaan asti ellei syytteessä olisi jotain perää. Aika näyttää.

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Pekka Holopainen

« Reply #221 on: 27.01.09, 16:31 »

Varmaan näin onkin, mutta ei kyllä mene jakeluun, miksi pitää niitä huollettavia ottaa muualta, jotka ovat 99.98% aivan muita kuin todellisia pakolaisia, siis parikymppisiä velttoja kloppeja suurin osa, sattuu sillä yhdelläkin karkotetulla  thmbup olemaan
...

Anteeksi vain, mutta sinäkin syyllistyt nyt liikaan yleistämiseen yksittäistapausten perusteella.

Minä haluaisin nähdä jonkun koulutetun tutkijan tekemän puolueettoman tutkimuksen kuinka paljon pakolaisista ei todellisuudessa täytä pakolaisen statusta.

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Teijo Niemelä

Date Registered: 24.04.05

« Reply #222 on: 27.01.09, 18:25 »

Yhteiskunnan moraalista kertoo se miten se huolehtii heikoimmista jäsenistään.

Mita yhteiskunnan moraalista sitten kertoo se, etta se huolehtii "laiskimmista" jasenista "ahkerampien" kustannuksella. Ennen sanottiin, etta "joka ei toita tee, ei syomankaan pida", ja taman pitaisi olla edelleenkin ohjenuorana, kun puhutaan moraalista.

Sita varten kannustavuutta tyon tekemiseen pitaisi tuntuvasti lisata.

Laivamatkalle lähdetään aina lentokoneella! Tuoreimmat risteilyuutiset kotisivultani www.cruisebusiness.com tai www.twitter.com/cruisebusiness

"My life is my message." – Gandhi
Torsten Kihlman

Date Registered: 25.04.05

« Reply #223 on: 27.01.09, 19:53 »

Mita yhteiskunnan moraalista sitten kertoo se, etta se huolehtii "laiskimmista" jasenista "ahkerampien" kustannuksella. Ennen sanottiin, etta "joka ei toita tee, ei syomankaan pida", ja taman pitaisi olla edelleenkin ohjenuorana, kun puhutaan moraalista.

Laiskoja löytyy joukostamme kyllä. Minusta työttömyyskorvausta voisi maksaa pari vuotta jonka jälkeen heitetään kadulle jos ei ole ollut yhtään intoa työnhakuun (kuitenkin tapauskohtaisesti) samaten niille jotka ovat koukussa koviin huumeisiin ja taparikollisille antaisin menolipun pohjois-koreaan työleirille.

Toisaalta näitten tukien poistaminen myös saattaisi pahntaa rikollisuutta siinä mielessä että joillekkin se olisi ainoa tapa elää...joten tämä on minusta vähän ikuinen oravanpyörä.

Peruskantani on kuitenkin se että minusta vain niitten tulisi saada erilaisia tukia jne. korvauksia valtiolta jotka eivät ole itseaiheutetussa tilanteessa.

My photos on Airliners.net
Jussi Aaltonen

Date Registered: 25.04.08

« Reply #224 on: 27.01.09, 20:15 »

Peruskantani on kuitenkin se että minusta vain niitten tulisi saada erilaisia tukia jne. korvauksia valtiolta jotka eivät ole itseaiheutetussa tilanteessa.

Ei maailmassa ole muita kuin itseaiheutettuja tilanteita... aina voidaan sanoa: "Jos olisit silloin ja silloin tehnyt niin ja niin et nyt olisi ainakaan näin syvällä kusessa."

Kuka vetää rajan siihen mikä on itseaiheutettua ja mikä ei... onko synnynnäisesti työkyvytön oikeutettu yhteiskunnan tukeen, mutta omaa tyhmyyttään työkyvytön taas ei... onko alkoholisti tai tupakoitsija vähemmän oikeutettu yhteiskunnan apuun kuin itsensä vaikkapa urheiluharrastuksessa ehdointahdon telonut... pitääkö vaikkapa lääkärin tai insinörin syödä kouluttamattoman siivojan leipä mikäli hänelle ei ole osoittaa oikeaa oman alan työtä...

Rajoja voidaan vetää ja niitä on eri tavoilla vedelty aina, mutta on olemassa myös häilyvä raja siihen milloin mennään tilanteeseen jossa yhteiskunnan heikoimpia jäseniä tarkoituksellisesti poljetaan vahvempien toimesta. Maailmassa muillakin asioilla kuin rahalla on arvo.
Torsten Kihlman

« Reply #225 on: 27.01.09, 20:39 »

Ei maailmassa ole muita kuin itseaiheutettuja tilanteita... aina voidaan sanoa: "Jos olisit silloin ja silloin tehnyt niin ja niin et nyt olisi ainakaan näin syvällä kusessa."

Kuka vetää rajan siihen mikä on itseaiheutettua ja mikä ei... onko synnynnäisesti työkyvytön oikeutettu yhteiskunnan tukeen, mutta omaa tyhmyyttään työkyvytön taas ei... onko alkoholisti tai tupakoitsija vähemmän oikeutettu yhteiskunnan apuun kuin itsensä vaikkapa urheiluharrastuksessa ehdointahdon telonut... pitääkö vaikkapa lääkärin tai insinörin syödä kouluttamattoman siivojan leipä mikäli hänelle ei ole osoittaa oikeaa oman alan työtä...

Rajoja voidaan vetää ja niitä on eri tavoilla vedelty aina, mutta on olemassa myös häilyvä raja siihen milloin mennään tilanteeseen jossa yhteiskunnan heikoimpia jäseniä tarkoituksellisesti poljetaan vahvempien toimesta. Maailmassa muillakin asioilla kuin rahalla on arvo.

Tarkennetaan niin paljon että lasken synnynnäiset vammat ja onnettomuudet ei itse aiheutetuiksi. Tosin huumeiden käyttö, töitten hakemattomuus tupakointi jne. ovat valintoja.

Teijo Niemelä

Date Registered: 24.04.05

« Reply #226 on: 27.01.09, 20:44 »

Maailmassa muillakin asioilla kuin rahalla on arvo.

Jos maailmassa rahalla ei ole arvoa, niin voinko kayda verottajan luona vain antamassa "lamminta katta" ja "teeta ja sympatiaa" ennakonpidatyksen sijaan?  Wink

Laivamatkalle lähdetään aina lentokoneella! Tuoreimmat risteilyuutiset kotisivultani www.cruisebusiness.com tai www.twitter.com/cruisebusiness

"My life is my message." – Gandhi
Jouni Haimi

Date Registered: 15.11.06

« Reply #227 on: 27.01.09, 20:50 »

Mutta miksi niitä arvoja sitten pitää maksaa muiden rahoilla?  Jokainen alkoholisti on kohtalonsa ansainnut kun kuitenkin jokainen paukku on itse kurkuun kaadettu. Ja joainen narkkari on sen ensimmäisen piikin ottanut ihan itse ja turha siitä on muita syyttää
Jouni Laukkanen
Kylän ravattisonni

Date Registered: 04.01.04

« Reply #228 on: 27.01.09, 21:23 »

Varmaan näin onkin, mutta ei kyllä mene jakeluun, miksi pitää niitä huollettavia ottaa muualta, jotka ovat 99.98% aivan muita kuin todellisia pakolaisia, siis parikymppisiä velttoja kloppeja suurin osa, sattuu sillä yhdelläkin karkotetulla  thmbup olemaan täällä 5-7 veljeä(eihän sitä nyt ilman papereita kaikkia voi tarkkaan muistaa), jotka sitten lomailevat meidän verorahoilla siellä niin "vaarallisessa" kotimaassaan kohta pian, minkä nyt shoppailultaan ehtivät.http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/01/syrjaseutu_ahdistaa_turvapaikanhakijoita__502784.htm Alkaa ottaa pattiin jo rauhallisempaakin miestä.

Pohjimmiltani olen sitä mieltä, että lähimmäistä pitää auttaa, oli tämä sitten mistä päin kotoisin tahansa. Tohdin epäillä, että suomalaisten vapaamatkustajien aiheuttamat kulut ovat hyvin pieniä kokonaisveropotista. Ja sitäkin, että maahanmuuttajat leimautuvat liiaksi muutaman mätämunan takia.

Siitä huolimatta on sanottava, että ärsyynnyn nähdessäni näitä vetelehtijöitä kaupungilla. Samoin siitä, että monikulttuurisuutta arvostettaessa työnnetään hieno oma kulttuurimme häpeillen sivuun. (Onneksi omien lasten kouluissa sentään vietettiin ihan perinteisiä joulujuhlia, muuten olisin saattanut siitä mennä rähisemään.) Kokemukset läntisessä naapurimaassamme ja muualla Länsi-Euroopassa osoittavat mitä tapahtuu kun liikaa pyllistellään meille vieraitten tapojen suuntaan. Joku tolkku siinä lähimmäisenkin suvaitsemisessa pitää siis olla. Stereotypioita ja leimaamista pitää jatkuvasti karttaa, mutta on siitä huolimatta sitä mieltä, että nykyinen systeemi ei vaan yksinkertaisesti toimi.

Työttömille ja maahanmuuttajille pitäisi antaa elämiseen perusrahaa vain sen verran, että sillä ei välttämättä tule toimeen. Tämä pakottaisi etsimään elintason korottamiseksi lyhyitäkin tai osa-aikaisia työsuhteita. (Tähän pitäisi sitten kuulua myös se, että työn tekemisestä ei saisi rangaista eli kaikki työ mitä teet, vaikuttaisi positiivisesti elintasoosi.) Todistettavasti työkyvyttömien kohdalla maksettaisiin lisärahaa, joka mahdollistaisi kelvollisen elämän.

Jos tätä perusrahan käsitettä laajentaisi, niin kotiäideille/isillekin pitäisi maksaa samanlaista perusrahaa. Kotona nimittäin tehdään työtä yhteiskunnan hyväksi (kasvatetaan tulevia veronmaksajia yhteiskuntakelpoisiksi), jota ei mielestäni arvosteta oikeassa suhteessa tehdyn työn määrään.

SZD-9 K8b Ka6CR PIK16c RF5 K7 C140 PIK23 Janus B G102 AA5 SZD-48 PIK19 FR172 PIK20D C150 DG300 L-13 G103 H304 VL70 C172 SZD-50 ASK21 J3 PA38 C206 PA18 PA28R PA28 M4 C152 RF4D Ka2b SF25 7ECA PA24 C182 LS4 ASW20 C185 PIK15 S235 G109 C195 S880 PIK11 C188 RV6 BE19 PIK18 DuoDiscus LS8 C177 Auster6 PA25 C42 Zephyr C150TD EuroFox2K/3K P220S Pegase C180 EV97 Avid Flyer FK9 Faeta A22L Pulsar EuroCub
Jouni Laukkanen
Kylän ravattisonni

« Reply #229 on: 27.01.09, 21:30 »

Mutta miksi niitä arvoja sitten pitää maksaa muiden rahoilla?  Jokainen alkoholisti on kohtalonsa ansainnut kun kuitenkin jokainen paukku on itse kurkuun kaadettu. Ja joainen narkkari on sen ensimmäisen piikin ottanut ihan itse ja turha siitä on muita syyttää

Sinun kannattaa sitten toivoa, ettet tee itse mitään vääriä valintoja tai ajaudu tilanteeseen, jossa elämä lähtee pyrkimyksistäsi huolimatta lipeämään väärään suuntaan. Näin ei tietenkään ole kaikkien kohdalla, mutta tuosta "kohtalon ansaitsemisesta" on erittäin helppo huudella niin kauan kuin on itse terve ja oma elämä hallinnassa.
« Last Edit: 27.01.09, 21:35 by Jouni Laukkanen »

SZD-9 K8b Ka6CR PIK16c RF5 K7 C140 PIK23 Janus B G102 AA5 SZD-48 PIK19 FR172 PIK20D C150 DG300 L-13 G103 H304 VL70 C172 SZD-50 ASK21 J3 PA38 C206 PA18 PA28R PA28 M4 C152 RF4D Ka2b SF25 7ECA PA24 C182 LS4 ASW20 C185 PIK15 S235 G109 C195 S880 PIK11 C188 RV6 BE19 PIK18 DuoDiscus LS8 C177 Auster6 PA25 C42 Zephyr C150TD EuroFox2K/3K P220S Pegase C180 EV97 Avid Flyer FK9 Faeta A22L Pulsar EuroCub
Jouni Laukkanen
Kylän ravattisonni

« Reply #230 on: 27.01.09, 21:34 »

Niin... en voi puhua kuin oman moraalini puolesta ja korkeintaan kehottaa muita miettimään. Jotkut vaan ovat laiskoja, mutta näille pitäisi löytää riittävän kiinnostava porkkana. Tuosta työhön kannustamisesta olen samaa mieltä. Jopa niin paljon, että pidän sitä tärkeimpänä kulmakivenä koko sopassa. Kannustimien pitäisi olla niin selkeitä, että työhön jättäisivät menemättä vain ne, jotka eivät siihen pysty.

Jussi Aaltonen

Date Registered: 25.04.08

« Reply #231 on: 27.01.09, 21:41 »

Rohkenen epäillä että yksikään tässä ketjussa nariseva ei saisi hankittua itselleen yhtään lisää hyvinvointia vaikka kaikkien alkoholistien, narkkareiden ja velttoilijoiden annettaisiin nääntyä pois.

Kyse on yksittäisen veronmaksajan kannalta merkityksettömistä summista. Toki voi sanoa kyseessä olevan periaatteen, mutta mikä se periaate on... Minun muutama hassu euroani ovat arvokkaampia kuin jonkun toisen ihmisarvoinen elämä?

Itse näkisin että suurin mahdollinen säästö on saavutettavissa järkeistämällä ja yksinkertaistamalla tukiviidakkoa... ja se voidaan saavuttaa ilman että kenenkään ihmisarvoa täytyy kyseenalaistaa. Toki sekään ei tapahtuisi kivuttomasti, söisihän se työpaikkoja kuntien ja valtion toiminnoista.
Olle Sälgmark

Date Registered: 12.06.07

« Reply #232 on: 27.01.09, 22:05 »

Siitä huolimatta on sanottava, että ärsyynnyn nähdessäni näitä vetelehtijöitä kaupungilla. Samoin siitä, että monikulttuurisuutta arvostettaessa työnnetään hieno oma kulttuurimme häpeillen sivuun. (Onneksi omien lasten kouluissa sentään vietettiin ihan perinteisiä joulujuhlia, muuten olisin saattanut siitä mennä rähisemään.) Kokemukset läntisessä naapurimaassamme ja muualla Länsi-Euroopassa osoittavat mitä tapahtuu kun liikaa pyllistellään meille vieraitten tapojen suuntaan. Joku tolkku siinä lähimmäisenkin suvaitsemisessa pitää siis olla. Stereotypioita ja leimaamista pitää jatkuvasti karttaa, mutta on siitä huolimatta sitä mieltä, että nykyinen systeemi ei vaan yksinkertaisesti toimi.

Näinhän se menee.
On utopiaa vaatia vain maahanmuuttajia sopeutumaan.Kantaväestön on myös sopeuduttava ja ilman "uhrauksia" ei sopeuduta.

Toivon todellakin että lapsesi viettävät joulujuhlia myös tulevaisuudessa.

Kuka voi näyttää maan missä maahanmuutto toimii tai on toiminut.

En tarkoita maita mihin muutto on tapahtunut työn johdosta.

salgmark miuku telia.com
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #233 on: 28.01.09, 03:26 »

Saattaa aivan hyvin olla, että ne tapaukset, joita toit esille ovat myös faktoja (en muista enää tarkasti mitä sanottiin silloin aiemmin syksyllä). En minä pyri kiistämään sellaisia asioita, jotka ovat faktoja, mutta ei yksittäistapausten - faktojenkaan - perusteella voi todeta näin:

Nyt heti lopetetaan taas tämä paskanjauhanta. Kun tarkastellaan ryhmiä irakilaiset, somalit ja afghanistanilaiset (esimerkkinä nämä), niin ei voida puhua enää minkäänlaisista yksittäistapauksista. Voidaan puhua ylivoimaisesti suurimman osan toiminnasta, jonka mukaan Suomen valtiona tulee tehdä yleistyksiä vastaavien ryhmien osalta tulevaisuudessa. Mikäli esimerkiksi 90% jostain tietystä etnisestä ryhmästä syyllistyy johonkin tiettyyn asiaan, ei voida puhua yksittäistapauksista.

Se voidaan tulkita vaikkapa rasismiksi. Varmasti maahanmuuttajien joukossa on rikollisia, mutta niin on ikänsä Suomessa  asuneiden suomalaistenkin joukossa. Eikä siitäkään voi päätellä, että suomalaisten kanssa on pelkkiä ongelmia. Näin eivät voi päätellä edes ulkomaalaiset.

Eli nyt otit käyttöön tämän "han-argumentin" eli suomalaisetHAN myös tekevät rikoksia. Suomen kansalaisella on oikeus asua Suomessa, vaikka minkälaisiin rikoksiin syyllistyisi ja passilain mukaan Suomen passin haltijalle on taattava pääsy maahan kaikissa tilanteissa. Eikä Suomen kansalaista voi karkoittaa toiseen maahan. Kyllä sinun pitäisi Pekka ymmärtää, ettei muualta tulleita ja suomalaisia voi verrata tässä asiassa keskenään. Mikäli esim somali tulee Suomeen ja tekee sarjan rikoksia, pitää hänet karkottaa takaisin Somaliaan. Ja piste. Ei meillä ole velvollisuutta huolehtia hänestä ja seurata touhua sivusta. Suomalaisen voi laittaa vankilaan, mutta siinä se.

Muistelen, että viittasit silloin syksyllä näihin herra Halla-Ahon kirjoituksiin mm. blogeissaan. Olen lukenut niitä, enkä ole ihan samaa mieltä kaikista. "Vihreät kukkahattutädit" olivat tehneet niistä rikosilmoituksen poliisille ja nyt se on johtamassa syyteharkintaan nimikkeellä "kiihotus kansanryhmää vastaan".

Tuskin tuo syyte valtuutettua vastaan olisi edennyt syyteharkintaan asti ellei syytteessä olisi jotain perää.

Faktat kuntoon. Lukemalla Ilta-Sanomia tai Helsingin Sanomia et sitä saa. Niissä puhutaan lähinnä paskaa osana poliittista ajojahtia median toimesta Jussia kohtaan. Lainaus Jussin blogista:

Tiedotusvälineet raportoivat suuriäänisesti, että kirjoituksiani koskeva esitutkinta on menossa syyteharkintaan. Koska toimittajilla on selkeää kyvyttömyyttä tai (todennäköisemmin) haluttomuutta ymmärtää, missä mennään, selostan hieman tilannetta.

Toisin kuin lehdistä saimme lukea, esitutkinta tai syyteharkinta eivät liity millään tavalla kirjoitukseen Monikulttuurisuus ja nainen, "raiskausyllytyksiin" tai Heli Järvisen ja Vihreiden Naisten tekemään tutkintapyyntöön. (Aivan kuin toistaisin itseäni.) Vihreiden Naisten tutkintapyyntö raiskauksiin yllyttämistä koskien ei johtanut mihinkään toimenpiteisiin, koska sellaisiin ei ollut aihetta.

Esitutkinta ja syyteharkinta koskee "kiihottamista kansanryhmää vastaan". Kyseinen rikosnimike ei tunne asianomistajaa, vaan se on ns. yleisen syytteen alainen rikos.

Jutun siirtyminen syyteharkintaan ei ole uutinen. Syyteharkinta on esitutkinnan automaattinen jatke. Syyttäjä harkitsee esitutkintamateriaalin perusteella, onko syytteen nostamiseen aihetta. Syyteharkinnan aloittaminen ei tarkoita syytteen nostamista. Syytteen nostaminen tai nostamatta jättäminen tapahtuu syyteharkinnan perusteella.

Tulikohan tämä nyt tarpeeksi selvästi sanottua.

Tässä vielä linkki: http://www.halla-aho.com/scripta/esitutkintaa_koskeva_paivitys_osa2.html
Torsten Kihlman

« Reply #234 on: 28.01.09, 16:04 »

Nyt heti lopetetaan taas tämä paskanjauhanta. Kun tarkastellaan ryhmiä irakilaiset, somalit ja afghanistanilaiset (esimerkkinä nämä), niin ei voida puhua enää minkäänlaisista yksittäistapauksista. Voidaan puhua ylivoimaisesti suurimman osan toiminnasta, jonka mukaan Suomen valtiona tulee tehdä yleistyksiä vastaavien ryhmien osalta tulevaisuudessa. Mikäli esimerkiksi 90% jostain tietystä etnisestä ryhmästä syyllistyy johonkin tiettyyn asiaan, ei voida puhua yksittäistapauksista.

En oikein ymmärrä. Minulla ei koskaan ole ollut ongelmia kenenkään ulkomaalaisen kanssa vaikka liikun rautatientorin läpi lähes päivittäin. Suomalaiset lökäpöksy teinit taas ovat tulleet haastamaan riita sitä useammin.

Jukka Siirilä

Date Registered: 17.04.02

« Reply #235 on: 28.01.09, 16:18 »

En oikein ymmärrä. Minulla ei koskaan ole ollut ongelmia kenenkään ulkomaalaisen kanssa vaikka liikun rautatientorin läpi lähes päivittäin. Suomalaiset lökäpöksy teinit taas ovat tulleet haastamaan riita sitä useammin.

Mikä saa sinut kuvittelemaan, että juuri rautatientori olisi se paikka jossa olisi ongelmia? Esim. Itäkeskusta voi koittaa jos riitää ulkomaalaisten kanssa haluaa. Toisaalta myös metrossa ovat useat onnistuneet joutumaan hankaluuksiin ulkomaalaisten kanssa. Itse löysin metrossa somalialaisen narukäden taskustani.

-JukSii-
Olle Sälgmark

Date Registered: 12.06.07

« Reply #236 on: 28.01.09, 16:26 »

Jos tältä pohjalta lähdetään niin allekirjoittanut on esim. vaeltanut Miamin slummeissa yöaikaan muutaman kerran.

Ei sitten minkäänlaisia ropleemia.Hauskaa oli.

En usko että Miamissa on rikollisuutta lainkaan. Smiley

salgmark miuku telia.com
Pekka Holopainen

« Reply #237 on: 28.01.09, 17:21 »

Ei täällä Joensuussakaan ole enää minkäänlaisia ongelmia ulkomaalaisten tai maahanmuutajien kanssa. 1980- ja 1990-luvuilla oli, kun skinit niitä järjestivät harva se viikko. Nyt tämä skiniliike on kuollut ja kuopattu - toivottavasti lopullisesti. Osa näistä entisistä skineistä on tullut järkiinsä, osa viettää aikaansa erilaisissa rikollisjengeissä, osa on kiven sisässä ja loput puun sisässä.

Pekka

Torsten Kihlman

« Reply #238 on: 29.01.09, 05:48 »

Jos tältä pohjalta lähdetään niin allekirjoittanut on esim. vaeltanut Miamin slummeissa yöaikaan muutaman kerran.

Ei sitten minkäänlaisia ropleemia.Hauskaa oli.

En usko että Miamissa on rikollisuutta lainkaan. Smiley

Et kuitenkaan tainnut siellä kävellä joka päivä? Siinä ero. Mukaanlaskettuna viikonloppuyöt.

Jouni Laukkanen
Kylän ravattisonni

« Reply #239 on: 29.01.09, 08:06 »

Et kuitenkaan tainnut siellä kävellä joka päivä? Siinä ero. Mukaanlaskettuna viikonloppuyöt.

Olle taisi tällä kertaa vetää ironian puolelle ja tarkoittaa sitä, että satunnaisilla kokemuksilla ei ole juurikaan todistearvoa puoleen tai toiseen.

Pages: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 39 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1