Verotuksesta motkotusta...

<< < (9/155) > >>

arttula:

Muista moraali, kutsumustyö & työnilo  .

Minun mielestäni olet veropakolainen, jos olet koulutettu meidän verorahoilla....?

Jotenkin ovat nuo päässeet unohtumaan. Mutta kiitos muistutuksesta...

arttula:

Minun mielestäni olet veropakolainen, jos olet koulutettu meidän verorahoilla....?

Vai maksoitko itse koulutuksesi Suomessa....?

Hitsi !!! Mitenköhän mahdan saada unta ensi yönä, kun mietin tuota aspektia ? Kiitos, kun toit tuon mieleeni !

arttula:

Lapintiestä puhuttaessa en malta olla muistuttamatta tästä analyyttisen ajattelun riemuvoitosta: http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Lapintielt%C3%A4++ratkaisu++Tehy-kiistaan/HS20071114SI2YO02rhd 

Heh ! Mutta kannattaa muistaa, että me - Suomen kansa - olemme hänetkin valinneet tekemään päätöksiä puolestamme !

AYFF:

Olisi nyt mukava kuulla myös Teidänkin mielipiteenne, toiminko moraalisesti väärin, kun yritän siirtää ansiotuloverotustani mahdollisuuksien mukaan kevyemmin verotetun pääomaverotuksen piiriin. Vasemmistoliitto, ja erityisesti Annika Lapintie on kovasti sitä mieltä, että tällainen toiminta on kovasti tuomittavaa. Pitäisikö siis hävetä ?

Kaikkihan sitä varmaan haluaisi mahd. pienillä veroilla päästä mutta tavalliselta palkansaaja-ryhäseltä puuttuu keino siirtää tulonsa pääomatuloverotukseen. Kuten nimikin sanoo, verotettava tulo tulee pääoman kautta.
Joten jos Artulla on sitä pääomaa jossain kiinni ja näistä maksetaan tuottoa, niin luonnollisesti se menee pääomatuloverolle mutta toivottavasti ne jo siellä verotetaan. Joten ihmettelen miten meinaat tosta noin vaan "siirtää" tulosi pääomaverotuksen piiriin?

Ja pienillä palkkatuloilla selviää ansiotuloverouksessa alle pääomatulovero%: joka on 28.

FSPilot:

Minun mielestäni olet veropakolainen, jos olet koulutettu meidän maksamillamme verorahoilla....?

Vai maksoitko itse koulutuksesi Suomessa....?

Niin tai oletko jo maksanut velkasi suomelle? Eikös koulutus maksa suurin piirtein 7000€/vuosi? Kuinka kauan olet opiskellut? 15 vuotta? Siitä tulisi sitten 105 000€. Kuinka paljon olet yhteensä maksanut veroja? Tosin pitää muistaa että vanhempasi maksoi koulutuksesi omista veroista. Eli voit lähteä hyvin mielin pois. Olet tuottanut Suomeen rahaa enemmän kuin olet ottanut.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page