Verotuksesta motkotusta...

<< < (109/155) > >>

arttula:
Anteeksi vaan Pekka, mutta tulisitko takaisin todellisuuteen... Jos luotaisiin jokin "kansalaispalkkamalli", jossa kaikille taattaisiin riittävä toimeentulo, seurauksena olisi vaan, että "virallista" köyhyysrajaa hilattaisiin pikkuhiljaa ylös päin. Ja kas !! TAAS olisi köyhiä maassamme.

Eikä pidä unohtaa niitä, joiden kansalaispalkka menisi suoraan kurkusta alas nestemäisessä muodossa, ja sitten oltaisiin leipäjonossa loppukuukausi.

TOC:

Sama täällä.

Tässä päivän sävelet täältä.

http://www.addoc.se/stafettlakare/

Ei tarvi hikoilla ja hankit helpolla 10000€/kk tietysti matkat ja hotellit ym päälle.

Ei kannata lääkärin ottaa virkaa vårdcentralista huonolla palkalla,menee sinne näiden välittäjien kautta niin hyvää tulee.

pho201:

...
Eikä pidä unohtaa niitä, joiden kansalaispalkka menisi suoraan kurkusta alas nestemäisessä muodossa, ja sitten oltaisiin leipäjonossa loppukuukausi.

Anteeksi vain itsellesi, mutta olen kuullut tuota samaa laulua jo 50 vuotta  - varmaan sitä ennenkin, mutta silloin olin niin nuori, että en kiinnittänyt siihen mitään huomiota. 

Ennen sotia 20-25% kansasta oli vailla mitään poliittisia (demokraattisia) oikeuksia ja komento oli sen mukainen. Meillä vallitsi itse asiassa osittainen diktatuuri (porvariston diktatuuri, jossa tosin tannerilaiset sosialidemokraatit yrittivät toimia).

Sotien jälkeen alkoi positiivinen kehitys kansanvaltaisten puolueiden saatua enemmistön eduskuntaan. Sotien jälkeen luotiin hyvinvointivaltio nimeltä Suomi. 40- ja 50-luvuilla maassamme oli vielä sodan ja sitä edeltävän oikeistokomennon jäljiltä paljon köyhyyttä. Ei tosin läheskään sellaista rikkauden määrää kuin nyt, sillä maa oli köyhä maatalousvaltio.

Hyvinvointivaltio mahdollisti Suomen vähittäisen muuttumisen kehittyneeksi teollisuusvaltioksi ja hyvinvoinnin koko kansallle. Kehitys jatkui positiivisena aina 1980-luvun lopulle (vielä vähän aikaa senkin jälkeen, kun kokoomus pääsi hallitukseen). Meillä ei ollut hyvin rikkaita ihmisiä, mutta mikä tärkeintä ei köyhiäkään (paitsi itse aiheutettuja). Nuo joista tuolla puhut olivat mariginaali-ilmiö (itse aiheutettu), josta ei päästäne eroon missään oloissa.

Kaikki ne sosiaaliset edut ja asiat, joita nyt pidetään itsestään selvyyksinä ja jotka kuuluvat hyvinvointivaltion olemukseen, on saatu aikaan sotien jälkeen poliittisella taistelulla. 1980-luvun lopulla tämä kurssi muuttui ja Ahon hallitus teki 1990-luvun alussa historiamme suurimman verouudistuksen, josta tässäkin nyt puhumme. Siitä alkoi kansan eriarvoistuminen myös verotuksen suhteen.

Pekka

mkallas:

Jos esimerkiksi joku kansaneläkkeellä elävä muori vuokraa asunnostaan huonetta vaikkapa opiskelijalle, joutuu hän maksamaan pienestäkin vuokratulostaan 28% veroa, mikä nostaa mummon veroprosentin jopa suuremmaksi kuin vastaavaa palkkatuloa nauttiva maksaa. Tämä nykyinen verotus on itsestään perkeleestä (eli porvarista  )

Nykäsmattia vapaasti lainatakseni: "Mulle tulee sellanen bon voyage -tunne, siis että mä oon nähny tän mummon joskus aikaisemminkin."

Mummolla on liikaa tilaa ja se on porvari (eli p..... kuten itse sanot). Ja vaikka se per.. eikun porv... eikun mummo maksaa veroa, niin siitä huolimatta mummolle päätyy yli 2/3 niistä köyhän opiskelijan vuokrarahoista vaikkei se mummo tee itse yhtään mitään. Vaihtoehtoisesti mummo vois tietty lopettaa vuokrabisneksensä, niin ei tarvis maksaa veroa. Tai vaihtaa asuntonsa pienempään ja kuitata voitot verottomana.

MikkO

petikko:

... saadessa päivän välttämättömän ruoka-annoksensa vain kirkon ja eräiden muiden hyväntekeväisyysjärjestöjen hyvyyden ansiosta jonotamalla ruokajonoissa...

Tässä täsmennettäköön että kirkko ei omia varojaan tuohon avustamiseen käytä, vaan suorittaa jakelua sille avulle jonka suomen valtio tai EU on maksanut.

Tuossa on kyse järjestäytyneestä ahneudesta - ei sen vähemmästä.

Niin minustakin, saadaan väkeä käymään kirkon tiloissa ja pienemmillä paikkakunnilla voidaan lurauttaa kepeä loitsukin, täysin riippumatta avustuksen maksaneiden tai sitä vastaanottavien mielipiteistä tai näkemyksistä.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page