Kan inte avinstallera FS9!
(1/1)
Swesim:
Hej!
Jag har ett problem med fs9 när jag ska avinstallera det. Först stoppade jag in CD1 och tryckte på ikonen "Setup". Där kan man välja "Run", "Uninstall", "Web connection" eller "Register online". Jag valde "Uninstall". Men när jag trycker på den kommer det bara fram en ruta där det står "Initializing uninstall", och sedan händer det inget mer. Jag letade efter avinstallations filen som ska finnas i Microsoft Games\Flight Simulator 9, men den finns inte. Prövade med "Lägg till/ Ta bort program". Där gick det inte heller.
Så är det någon som kan hjälpa mig eller som kan skicka avinstallations filen?
PS. Jag avinstallerade FS9 update innan också. Men när jag ska starta fs så står det att det är flera filer som är skadade! Alltså jag kan varken starta eller ta bort fs, taskigt läge eller hur?
/Navid
C152:
Pröva att vänta lite längre när det står "Initializing uninstall", det fungerade för mig
Swesim:
Jag får väl tacka så mycket för hjälpen! Antar att jag var för otålig, trodde att det skulle gå fortare.
/Navid
saabpilot:
Om inte avinstallern fungerar kan du i stället bara radera följande två foldrar:
C:\Documents and Settings\(ditt username på datorn)\Application Data\Microsoft\FS9
C:\Program\Microsoft Games\Flight Simulator 9
Vanligen så avhjälps många fel om man raderar fs9.cfg samt startar om fs9.
fs9.cfg ligger i
C:\Documents and Settings\(ditt username på datorn)\Application Data\Microsoft\FS9
Björn
Navigation