Tupakoinnin lopettaminen

<< < (25/37) > >>

Joona:
10. päivä nyt menossa ilman tupakkaa. Nikotiinioireet hävisivät parissa päivässä. Tällä kertaa en edes yrittänyt lopettaa seinään vaan sikareita olen poltellut pahimpiin tapavieroitusoireisiin mutta nekin alkavat olemaan jo loppumaan päin. Tein itselleni tunnukset www.tohtori.fi/smogo ja activestop.fi sivuille. Kaipa niistäkin on jotain apua ollut. Ainakin voi vähän seurata edistymistä. Yskä ja limantulo alkaa pikkuhiljaa helpottaa ja ruohokin tuoksuu paremmalta kuin viime keväänä Valitettavasti myös koiranpaska

Polttanut olen siis n. 13 vuotta ja aktiivisesti olen yrittäny lopettaa n. 5 vuotta Näin pitkälle en ole ennen päässyt.

matskupu:
n. 3½kk tupakatonta elämää takana ja hyvin menee. Nikotiinipurkkaa jäystin reilun viikon, mutta sekin jäi pois kun unohdin sitä syödä. Lopulta kulutus oli niin pientä, että lahjotin loput purkat paremmalle puolikkaalle. Mitään muuta en ole elämässäni muuttanut kuin jättänyt tupakoinnin pois. Samalla tavalla olen viikonloppuisin alusta asti ottanut kaljaa ja rillutellut niinkuin ennenkin, mutta pitänyt kokoajan mielessä, että röökiä en polta. Toimii! Tahdonvoimaa se vaan vaatii!

erkki.pulkkinen:
Katoppas kun on positiivista luettavaa tässä säikeessä 
Arvostan niitä jotka lopettavat tuon saastuttamisen, tuhlaamisen ja terveytensä pilaamisen. Minä testasin pentuna muutaman tupakin ja siihen se sitten jäi, en nähnyt siinä mitään järkeä niin eipä oo mieli tehnyt poltella sen jälkeen.

mmniemi:

elikkä tarvii aamusavut, ruokasavut ja iltasavut ennenkuin pistää pötkölleen.

ruohokin tuoksuu paremmalta kuin viime keväänä Valitettavasti myös koiranpaska

Nyt jätkät äkkiä ostamaan sitä tupakkaa. Alatte puhumaan höpöjä. Toinen vetää aamusavut ennen nukkumaanmenoa ja toisen nokkaan koiranpaska haisee paremmalta ja paremmalta

AriV:
Tuon koiranpaska jutun jälkeen nauroin ihan maha kippurassa. Tosiaankin hajuaisti on ihan erillainen kuin tupakakointi aikana ja ruoka maistuu paljon paremmalta. Se että löytää tupakkiaskin jälkeen päin ja pystyy olemaan polttamatta vaatii kyllä paljon itsekuria, hatun noston arvoinen juttu. Vielä mennään ilman sauhuttelua. 
Pisin lakko on kestänyt kolme viikkoa ja olisi varmaan kestänyt pitempäänkin mutta kaupassa käydessäni aloin miettimään että mitähän ostoslistalta vielä puuttuu, ai niin, tupakkia. Ostokset autoon, aski auki ja eikun sätkä palamaan. Siinä samassa silmänräpäyksessä muistin että mähän olen lakossa, perse että otti silloin pannuun.
Vanhin tyttäreni ( nyt 26 v.) ei ole koskaan edes maistanut tupakkia. Hieno saavutus sekin.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page