Första tester wideview

<< < (2/2)

Gubben:
Jag har denna hårdvara
http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,76930.0.html

Har bytt ut 8800Gt mot ATI 3870 ( Jag tycker ATI funkar bättre i fs9, gillar inte dom senaste Nvidia drivrutinerna )

saabpilot:
För att slippa flera möss/tangentbord kan du installera SYNERGY - ett freeware som kan länka nätverkade datorer till ett och samma tgb/mus.
Sök på Google så hittar du.

Björn

zimp46:
Snacka om att någon har utvidgatt sin hobby en del! 
Snyggt gjort 

Gubben:
Tack för tipset Björn

Jag har en fundering angående Matrox triple go.
Kan man ha -40 0 40 utan frameratedrop eller är det en utdragen vy som man minskar zoom för att öka vinkeln på vy:n vad
får man för vinkel då.
Nu har jag ca 120 graders synfält , skulle vara läckert med 2 skärmar till för att få 200 graders synfält,, men hur ofta tittar man över 60 grader?
Jag är helnöjd med wideview ( fast det var klurigt att få vyerna perfekta), det gav flygningen en dimension till.

saabpilot:
Matrox ger en utdragen bild som dock inte uppfattas utdragen :-)
Bildfält c:a 120 grader - jag har inte testat - bara en gissning.  Men bra blir det i alla händelser.

WideView funkar ju annorlunda - erfordrar 3 datorer och 3  FS igång på dessa. 
Därmed blir det ett litet problem när du har mulet väder som inte är heltäckt eftersom molnen "slumpgenereras" olika på skärmarna.

Men - WideView är det enda system som kan ge c:a 160 graders view från FS. D.v.s. i praktiken innesluta hela cockpiten även med sidoviews.
Kör man VideView med 3 projektorer på en böjd skärm eller tre dukar i vinkel så får man en fantastiskt fin flyg och fartkänsla.
Den som till äventyrs bor nära Västerås kan själv testa detta på söndagar i Convairsimulatorn och så småningom i DC-10:an på Västerås Flygmuseum.

För "skrivbords-simulatorer" är doch Matrox TH2G det f.n. bästa systemet enligt min åsikt.

Björn

Navigation

Up one level

Previous page