Skoljobb, foto B - varför flightspotting?

(1/1)

RavenE:
Jag läser kursen Foto B, och ska skriva en text om valfritt område som har med fotografering att göra. Jag valde flightspotting eftersom det är något jag är intresserad av och har hållt på med lite själv.

Så jag skulle vilja ha lite av eran hjälp. Berätta lite om varför ni flightspottar, hur kom ni in på ämnet? Hur länge har ni hållt på med det? Bästa/sämsta minnet med spottingen? Lite allmän info alltså, länkar till hemsidor som handlar om flightspotting tas gärna emot.

Tack på förhand!

123945:
Redan första gången jag flög, när jag var runt ett par år gammal, kände jag hur härligt det var och sen dess har det varje gång känts lika spännande. Liklaså flygplan i allmänhet. De där maskinerna som kan flyga betraktar jag som ett underverk, och därför är det härligt att få se dem riktigt på nära håll när de avgår/landar. Idén fick jag från när jag en dag hittade www.airliners.net och då visste jag att jag direkt ville börja spotta flygplan jag med. Det sämsta (minnet) är när man missar något riktigt, riktigt speciellt plan. Annars är allting goda minnen, speciellt när jag för första gången såg Boeing 747:an live - det kändes mäktigt.

Rasmus

RavenE:
Tack för svaret, hade hoppas på att fler skulle svara, men det fylls kanske på snart.

Tack i alla fall.

badanka:
Startade flightspotta i hösten 2007, men har sedan 2-3 år tillbaka varit med ute, tillsammans med medlemmar från FSN, runt speciellt Arlanda, men också Bromma och självklart Kastrup. Varför - Jadu... Varför sitter man en vardag framför sin dator och simulerar en flygning? För att det är kul, intressant och lärorikt. Samma med flightspotting. Sen träffar man också en massa olika människor som man aldrig annars skulle ha träffat...

Patric Lång:
Började flightspotta hösten 2006, den 2:a september närmare bestämt , har blivit ett antal gånger nu. Bästa minne är antingen besöket i Atlas air B742, eller SAS A340. Sämsta: De få gånger vädergudarna vart emot mig.

Navigation

Up one level