Fritidsresor Vinter 2008-2009

(1/4) > >>

123945:
Hej!

Igår fick jag Fritidsresors katalog för den kommande vintern (2008-2009) genom postlådan. Där fanns många intressanta nyheter; nya orter på Kanarieöarna och i Thailand. Jag ville främst lyfta fram Florida och Maldiverna.

Till Malediverna kommer man t.ex. från Stockholm nonstop (ej mellanlandningar) med TUIFlyNordics Boeing 767 med "Blue Comfort" dvs. extra bra beutrymme etc.

Till Florida, är det däremot mellanlandning i Oslo. Också detta BLX B767. Från Köpenhamn får man uppleva Delta's B767 med mellanlandning och planbyte i Atlanta.

Verkar trevligt och exotiskt  !

Rasmus

ChristofferJ:
Har också fått katalogen och man blev ju inte lite sugen på att dra iväg till Florida och fira jul eller nyår. Det är nästan så att man vill åka från CPH bara för att få uppleva Atlanta-flygplatsen.

123945:
Jag förstår helt vad du menar, jag skulle nog själv göra helt samma sak om jag kunde. Visst är alla dessa resmål exotiska alla nyheter, men eftersom jag hittils bara rest inom Europa, så hör det nog till att det blir Thailand (Phuket) innan Maldiverna och andra liknande. Synd att Fritidsresor/någon annan researrangör inte ordnar resor till Seychellerna, det skulle vara häftigt!

Rasmus 

Chicke:
Maldiverna..nej usch och fy. Åk inte dit om ni inte är miljonärer.

123945:
Det stämmer, det är då ganska dyrt där, och allt är isolerat. Jag har nämligen läst att det finns hotell bara på vissa öar, för att lokalbefolkningen skall få ha sin kultur och sina ritualer i fred, på sina egna, mer gömda öar. Fort Lauderdale i Florida lockar sannerligen också mycket mer.

Rasmus

Navigation

Up one level

Next page