FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
17.10.19, 07:51

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti)
| | |-+  Hyviä ratkaisuja elämässäsi ?
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 [2] Reply Print
Author Topic: Hyviä ratkaisuja elämässäsi ?  (Read 4730 times)
Joel Kajas

Date Registered: 08.06.07

Re: Hyviä ratkaisuja elämässäsi ?
« Reply #20 on: 06.05.08, 05:20 »

Juu, näinhän se on, että lukulasit ovat myöhemmällä iällä lähes varmat kun ikänäkö iskee ja leikkaukset voivat aina epäonnistua. Leikkaukseen ei kannatakaan mennä mille hyvänsä puoskarille. Hyvällä klinikalla onnistumisprosentit ovat nykyisin aika korkeita ja epäonnistunut leikkaus tarkoittaa käytännössä sitä, että näkö ei parane tavoitearvoon. Huonommaksi sitä ei yleensä pystytä sohimaan.

Voi sen VDL:n näköjään noinkin pois saada  thmbup

JAA PPL (A), NF, FAA PPL
Esa
Former member
« Reply #21 on: 06.05.08, 15:55 »

Lukulasit alkaa tarvita silloin kun täyttää 40, mutta sitä ei pysty ennustamaan, tapahtuuko se 40-vuotispäivän aamu- vai iltapäivällä Grin On meinaan aika tarkkaan nelikymppisenä tapahtunut useimmilla, ketä tunnen.
arttula
Former member
« Reply #22 on: 06.05.08, 16:25 »

Lukulasit alkaa tarvita silloin kun täyttää 40, mutta sitä ei pysty ennustamaan, tapahtuuko se 40-vuotispäivän aamu- vai iltapäivällä Grin On meinaan aika tarkkaan nelikymppisenä tapahtunut useimmilla, ketä tunnen.

Olen ollut nyt 40 vuotias 29 päivän ajan, ja edelleen näöen hyuvin kijrjooittaa ilnmäan lukulasseeia Grin
Juha Lahtonen

Date Registered: 05.07.01

« Reply #23 on: 07.05.08, 07:35 »

Olen ollut nyt 40 vuotias 29 päivän ajan, ja edelleen näöen hyuvin kijrjooittaa ilnmäan lukulasseeia Grin
Ne onkin lukulasit, eikä kirjoituslasit  Grin

Itselläni tulee kohta 43 vuotta täyteen enkä ole vielä kaksitehoihin joutunut turvaamaan. Dioptereita näissä meikäläisen linsseissä on saman verran kuin 20 vuotta sitten. Leikkaukseen en ole turvautunut, koska ajatus silmien ronkkimisesta kuulostaa vähän liian extremeltä minun makuuni.

-Juha
Joel Kajas

« Reply #24 on: 07.05.08, 07:58 »

En nyt mainosta ja sano, että leikkaukset olisivat kaikkia varten, mutta ei se kovin extremeä ollut. Hyvä (turruttava)lääkitys pohjalla, kaikin puolin rauhallinen ja hyvä mieli. Fiilis kuin zombiella Grin Koko operaatio kesti n. 5 min./silmä. Itse laserointi kesti muutaman sekunnin. Silmä on puudutettuna siten, että kosketus ei tunnu ollenkaan.

Jos on tyytyväinen tilanteeseen lasien kanssa niin mikäs siinä sitten. Turhaa sitä silloin on leikellä, operaatiossa on kuitenkin aina pienet riskinsä. Ja varsinkin jo reilusti neljänkymmenen ylittäneellä on vähän kyseenalaista, kuinka paljon leikkauksesta oikeasti on hyötyä, kun silloin kuitenkin lukulasit ovat lähes varmat. Ideahan on päästä rilleistä eroon, tosin vanhemmallakin iällä leikkauksen avulla voi ehkä päästä monitehoista eroon.

Minä olin suunnitellut leikkausta jo jonkin aikaa ja kun rillit hajosivat skimbareissulla 2006, päätin, että uusia ei enää osteta Cool Enkä vähiten lentohommat mielessä Wink Tuli laskettua loppureissu puolisokeana.

JAA PPL (A), NF, FAA PPL
kopukka
Former member
« Reply #25 on: 07.05.08, 08:13 »

Hankin aikanaan tyylikkäät ja hyvännäköiset lasit pelkästään näön vuoksi  Wink.
Zim
Former member
« Reply #26 on: 07.05.08, 19:11 »

Kovin päätös oli lopettaa DI-ura 4 v opiskelujen jälkeen ja ottaa puukko käteen ja uudelle uralle. Eipä ole kaduttanut.
thmbup
J
Joel Kajas

« Reply #27 on: 09.05.08, 05:08 »

Viiltäjä-Jackiksi?

JAA PPL (A), NF, FAA PPL
Zim
Former member
« Reply #28 on: 09.05.08, 14:05 »

Viiltäjä-Jackiksi?
Jep, jotain semmosta. Tosin yritetään korjat omat jäljet ja joskus toisten. Eräs asiakas käytti termiä nylkijä.

J
pkuokka
Former member
« Reply #29 on: 09.05.08, 17:10 »

Hyviksi ratkaisuiksi ovat muodostuneet tällaiset "nyt tai ei koskaan" -tyyppiset jutut. Näihin lukeutuvat alanvaihto opiskeluaikana (terveydenhuollosta teologiseen), lentämisen aloittaminen ensin kerran ja jossain vaiheessa syntyneen neljän vuoden tauon jälkeen uudelleen, istahtaminen yksissä kekkereissä sen ihmisen pöytään, jolle ei ollut siihen saakka uskaltanut sanoa kuin päivää (vaikka siitä sittemmin syntyikin myös paljon surua ja sotkua). Soittoharrastuksen aloittaminen, vaikka se tapahtuikin monen mielestä ihan liian myöhään (siitä on kuitenkin ehtinyt tulla varsin merkittävä lisä ammatillisiin juttuihin). Nyt parhaillaan iloitsen tulossa olevasta työpaikan vaihdosta, joka on myös luonteeltaan vain kerran elämässä saatava mahdollisuus. Ratkaisun hyvyydestä en vielä tiedä, mutta odotukset on korkealla. Carpe diem.
Arne Wallen

Date Registered: 23.08.06

« Reply #30 on: 09.05.08, 17:42 »

Niin, ota hetkestä kiinni, tuolla muotoon olen elellyt, sanotaanko että ajatus ja intuitio on viennyt, luotan itseeni melko pitkälle.
Olisin tuossa jokunen vuosi sitten saannut jatkaa työelämässä "vanhana pölhönä" onneksi en näin päättänyt, nyt olen vanha pölhö, voin jaella halutessani elämän viisauksia jos joku jaksaa kuunnella(harva)voin tehdä jotain pientä auttaakseni jotakuta.

Tarkemmin ajateltuna voin myös löhöillä päivän kaksi, ei pidempään koska silloin alkaa keho kärsimään.
Joka päivä pitää liikkua jonniin verran, voin lähteä koska tahansa esim. Rukalle tai Ylläkselle, kaverin kämpille Kuresaareen
Voin tietty myös harrastaa ilmailuhistoriaa jos ehdin. Grin Grin
Olen vaari jolle soitellaan ja kysytään koska vaarille voi tulla kylään, eli tähänpä astikka olen tehnnyt lähes hyviä ratkaisuja.

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Pages: 1 [2] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1