Datorköp
(1/1)
Joel:
Hej!
Kommer så småningom bli dags för mig att köpa en egen dator, så jag har börjat titta lite på olika alternativ. Då pengarna inte är obegränsade och jag kommer att behöva köpa till en skärm också så funderar jag lite över den här datorn. Det finns dock två frågetecken som jag hoppas att ni kan hjälpa mig att få svar på.
För det första så kommer datorn med en AMD-processor. Har tidigare föredragit Intel men nu har jag nästan fått uppfattningen att AMD fungerar bättre i spel, stämmer det? Den andra saken är grafikkortet. Tydligen så är ju 8600GT inget vidare bra kort, till och med sämre än föregångaren 7600GT i vissa fall. Det här kortet har visserligen 512MB i minne, men det kanske inte är värt att satsa på ändå? Kan tillägga att jag inte tänkt ha datorn till så värst mycket mer krävande spel än FS9.
SAS570:
jag skulle ärligt byta ut processorn mot en Core 2 Duo, gärna E8XXX serien, samt köra på iallafall 8800 seriens grafikkort, då har du bunkrat upp för att klara dagens spel på bra nivå. så mkt extra ska det inte kosta
mgerner:
har 8600GT, funkar relativt bra. Men - ett starkare kort är att föredra om man kör fsx med hög prestanda
noneedforaname:
Jag skulle verkligen inte satsa på ett GeForce 8600. Det extra minnet på kortet kommer inte hjälpa ett dugg i spel; kortet som helhet är inte på något sätt designat för spel utan för videouppspelning.
Jag skulle inte heller bli förvånad om det presterar sämre än ett gammalt 7600, som ändå är ett förlegat kort idag.
Det bästa du kan göra är att läsa testerna på tomshardware.com. Där är det väldigt lätt att se vad man får för sina pengar.
Edit: se följande länk
http://www.tomshardware.com/reviews/graphics-card,1923.html
Navigation