Problem i IVAP
lingfors:
Hälsa dina föräldrar att Norton är den sämsta sk*ten som någonsin släppts på säkerhetsmarknaden. Inte nog med att alla Norton-produkter tar upp orimligt mycket systemresurser i form av processorcykler och minne, det är dessutom näst intill omöjligt att bli av med det utan att helt installera om Windows, ifall du skulle vilja byta.
jouko:
Quote from: Alexander Stålhammar on 11.05.08, 08:56
Är du förresten ute och flyger FDX025 OMSJ-ESGG på IVAO, Jouko?
Jorå. För fint väder så det blev en kort flight idag.
/J
Maax:
Alexander,
Läs igen IVAO's suport forum, tror du får mycket bättre hjälp där. Kolla denna tråd t.ex, finns många liknande.
http://forum.ivao.aero/index.php/topic,50269.0.html
mgerner:
Quote from: Alexander Stålhammar on 11.05.08, 08:19
Tyvärr kommer ni nog inte se mig online på väldigt länge då mamma och pappa säger att vi inte byter eller stänger av norton eller använder gratisprogram!
//Alexander
Men du kan ju alltid sitta ATC, eller flyga utan trafik! Titta på alternativ, så som att installera AI-trafik, det gör det hela roligare. Du kan också köpa eller ladda ner FSX, då löser sig problemen.
alexander96:
Quote from: Anders Lingfors on 11.05.08, 10:49
Hälsa dina föräldrar att Norton är den sämsta sk*ten som någonsin släppts på säkerhetsmarknaden. Inte nog med att alla Norton-produkter tar upp orimligt mycket systemresurser i form av processorcykler och minne, det är dessutom näst intill omöjligt att bli av med det utan att helt installera om Windows, ifall du skulle vilja byta.
HÅLLER MED!! Men när vi skulle köpa datorn så pratade jag om antivirusprogram och frågade då om norton. Han sa att han på ren svenska hatade det j*****t mycket! Men däremot rekommenderade han att köpa det nya norton programmet Norton Internet Security 2008 då den skulle vara bättre. Men håller inte med. Datorn blir långsammare och den tar sån himla tid på att göra en genomsökning. Men mina föräldrar tycker om norton och säger att vi inte avintallerar norton och byter till ett gratisprogram bara för att jag ska kunna flyga på IVAO.
Quote from: Max Dijkstra on 11.05.08, 17:23
Alexander,
Läs igen IVAO's suport forum, tror du får mycket bättre hjälp där. Kolla denna tråd t.ex, finns många liknande.
http://forum.ivao.aero/index.php/topic,50269.0.html
Har skrivit där och fått samma svar!
http://forum.ivao.aero/index.php/topic,78603.0.html
Quote from: Mikael Gerner on 11.05.08, 18:01
Men du kan ju alltid sitta ATC, eller flyga utan trafik! Titta på alternativ, så som att installera AI-trafik, det gör det hela roligare. Du kan också köpa eller ladda ner FSX, då löser sig problemen.
Jag har aldrig suttit ATC på IVAO och bokstavligt talat så är jag för feg för att göra det.
När Svenska IvAo hemsidan var öppen så tänkte jag skicka ett mail till SE-TAC för att fråga om man kan få träning. Så jag vågar i stort sett bara flyga på IvAo, men nån gång om man får sig lite träning så tänker jag sätta mig och vara ATC.
På tal om att flyga online utan trafik så är det det sista jag kan tänka mig då det är roligt att se andra personer köra planen och inte datorn och jag har faktiskt FS9 Fullproppat med AI-Trafik.
//Alexander
Navigation