Problem i IVAP

<< < (5/8) > >>

mgerner:

Jag har aldrig suttit ATC på IVAO och bokstavligt talat så är jag för feg för att göra det.

När Svenska IvAo hemsidan var öppen så tänkte jag skicka ett mail till SE-TAC för att fråga om man kan få träning. Så jag vågar i stort sett bara flyga på IvAo, men nån gång om man får sig lite träning så tänker jag sätta mig och vara ATC.

På tal om att flyga online utan trafik så är det det sista jag kan tänka mig då det är roligt att se andra personer köra planen och inte datorn och jag har faktiskt FS9 Fullproppat med AI-Trafik.

//Alexander

Du ska aldrig behöva känna att du inte klarar av att sitta ATC och att det är svårt, och att man är rädd för att säga fel. Det finns jättemycket hjälp att få, bla så fanns ju Mentorerna som är till för just det - att hjälpa nybörjare. Vet dock inte om de försvann när divisionen stängdes.

Jag började som S1 i juli förra året. Skitsvårt sa jag, och la ner arbetet, men var så nyfiken att jag tog upp det igen i oktober. Nu ska jag snart göra practical C1

Säg till mig om du vill sitta och träna, annars kan du prata med Erik Linge, jag tror han är mentor.
Börja på ESGG_TWR, det fungerar bra. Och använd DAS2!

Mikael

Daniel942:

Börja på ESGG_TWR, det fungerar bra.

Varför ska alla "nya" börja på ESGG? Testa och sätt dig på Malmö istället, där är det rätt ovanligt med ATC.

alexander96:

Du ska aldrig behöva känna att du inte klarar av att sitta ATC och att det är svårt, och att man är rädd för att säga fel. Det finns jättemycket hjälp att få, bla så fanns ju Mentorerna som är till för just det - att hjälpa nybörjare. Vet dock inte om de försvann när divisionen stängdes.

Jag började som S1 i juli förra året. Skitsvårt sa jag, och la ner arbetet, men var så nyfiken att jag tog upp det igen i oktober. Nu ska jag snart göra practical C1

Säg till mig om du vill sitta och träna, annars kan du prata med Erik Linge, jag tror han är mentor.
Börja på ESGG_TWR, det fungerar bra. Och använd DAS2!

Mikael

Tack så mycket för uppmuntringen, den gjorde gott! Skulle jättegärna vilja sitta och träna någon dag men jag vet inte exakt vilken software man bör ha förutom IvAc då. Vad menar du med DAS2?

Varför ska alla "nya" börja på ESGG? Testa och sätt dig på Malmö istället, där är det rätt ovanligt med ATC.

Nej, exakt. Själv skulle jag vilja sätta mig på min hemflygplats Örebro ESOE och sen gå till ESGG sen vidare till ESSA osv.

//Alexander

C152:

Skulle jättegärna vilja sitta och träna någon dag men jag vet inte exakt vilken software man bör ha förutom IvAc då. Vad menar du med DAS2?

Förutom Ivac kan du nog behöva Ivai. Då kan du ha igång fs samtidigt, det blir mycket roligare då...

ekepeke:
Das 2 är Departure Assistant 2 och är ett bra ATC verktyg med SQ koder och SID/STARS

Navigation

Up one level

Next page

Previous page