Problem i IVAP
alexander96:
Quote from: Ove Björkell on 12.05.08, 15:08
Förutom Ivac kan du nog behöva Ivai. Då kan du ha igång fs samtidigt, det blir mycket roligare då...
Aha! Det är nog bra då!
//Alexander
mgerner:
Quote from: Daniel Hübinette on 12.05.08, 14:49
Varför ska alla "nya" börja på ESGG? Testa och sätt dig på Malmö istället, där är det rätt ovanligt med ATC.
För att riktlinjerna i IVAO-SE-divisionen säger att "träning sker på ESGG för att användaren ska kunna identifiera sig med de funktioner som finns i IVAC och få hum om hur reglerna fungerar". Ungefär sådär.
Madito:
Quote from: Mikael Gerner on 12.05.08, 19:01
För att riktlinjerna i IVAO-SE-divisionen säger att "träning sker på ESGG för att användaren ska kunna identifiera sig med de funktioner som finns i IVAC och få hum om hur reglerna fungerar". Ungefär sådär.
+1
Dessutom tycker jag att ESGG har en passande layout att börja sin karriär med. Parkeringar på två långa rader, två taxibanor (en lite längre och en lite kortare samt ett gäng taxibanor som "länkar" ihop de två längre) och en runway.
Helt enkelt en simpel och samtidigt lagomt trafikerad flygplats att börja sitta ATC på.
mgerner:
Quote from: Mikael Mattsson on 12.05.08, 19:32
+1
Dessutom tycker jag att ESGG har en passande layout att börja sin karriär med. Parkeringar på två långa rader, två taxibanor (en lite längre och en lite kortare samt ett gäng taxibanor som "länkar" ihop de två längre) och en runway.
Helt enkelt en simpel och samtidigt lagomt trafikerad flygplats att börja sitta ATC på.
2+
alexander96:
Quote from: Mikael Mattsson on 12.05.08, 19:32
+1
Ja, men kruxet är att jag inte har något bra scenery över ESGG.
//Alexander
Navigation