FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.11.17, 23:10

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  F1
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 53 54 [55] 56 57 ... 107 Reply Print
Author Topic: F1  (Read 347442 times)
Matti H. Virtanen
Offline Offline

Posts: 447
Date Registered: 22.06.07

Re: F1
« Reply #1080 on: 04.10.08, 01:19 »

Tietenkään Massalla ei olisi mitään jakoa Kimiä vastaan muuten, mutta tämän vuoden Ferraria ei ole saatu oikein kunnolla istumaan Kimin ajotyyliin. Suomalaiset rattimiehethän yleensä tykkäävät yliohjaavasta autosta, jonka molempia päitä voi hallita.
No selityshän se on tuokin  laugh Taidat omata oikein vahvempaakin autourheilu taustaa kun noin osaat hienosti analysoida  laugh

Mäkin hallitsen toistaiseksi mun kaikkia päitä (ala- ja ylä-) joten ykkösluokan pilotti tässä kait sitten ollaan  laugh

Suomalaisille tuntuu olevan kovin vaikeaa myöntää, että joku muu voisi olla ihan oikeasti parempi, hirvee kansallisvimma päällä, oli asiat oikeasti miten hyvänsä. Se näyttää muualta katsottuna vähän säälittävältä.
Esa Lehtismäki
Offline Offline

Posts: 10316
Date Registered: 26.09.03

Re: F1
« Reply #1081 on: 04.10.08, 09:00 »

En omaa autourheilutaustaa, vaikka ilmeisesti sinua enemmän siitä ymmärränkin. Ei minulla ole vaikeuksia myöntää parempaa kuskia paremmaksi. Kyllä Hamilton on ainakin nyt parempi kuin Kovalainen, olipa Heikki kuinka suomalainen hyvänsä. Massa ei ole koskaan ollut parempi kuin Räikkönen. Ei nytkään, vaikka on kehittynyt paljon. Kimi on niitä harvinaisia superlahjakkuuksia yhdessä Hamiltonin ja ehkä Kubican ja Vettelin kanssa. Kimin tulos tällä kaudella on rodella hyvä, ottaen huomioon, ettei hän ole saanut ajaa kunnolla ajotyyliinsä sopivalla autolla kuin aivan viime kisoissa.

Tape
Former member
Re: F1
« Reply #1082 on: 04.10.08, 11:19 »

Kimin tulos tällä kaudella on rodella hyvä, ottaen huomioon, ettei hän ole saanut ajaa kunnolla ajotyyliinsä sopivalla autolla kuin aivan viime kisoissa.

Tarkoitatko Kimin "päinseinää" ajotyyliä  , viime kisoissahan sellainen auto on ollut käytössä , ei se ole hyvä. ?

Pitäisi kai Ferrarin päästää perussuomalainen junthi Lappiin viikoksi "nunnuka nunnuka lailaalailaa" kolme kossua päivässä meininkiin niin eiköhän se tärinä käsistä häipyisi joksikin aikaa ja Ferrarikin pysyisi hanskassa.

Vai onkohan ökyklupimissibimpon kiemuroissa jotain joka häiritsee ajamista ?
Esa Lehtismäki
Offline Offline

Posts: 10316
Date Registered: 26.09.03

Re: F1
« Reply #1083 on: 05.10.08, 06:38 »

Kimi on ajellut päin seiniä liian yrittämisen takia. Se olisi huonoa ajamista, jos olisi jotain menetettävää, mutta tilanteessa, jossa mestaruus on mahdollinen vain voitoilla, voi ottaa isojakin riskejä. Isoista riskeistä voi syntyä hyvällä tuurilla hyvä tulos, mutta mahdollisuus keskeyttämiseen on suuri. Spassa oli kyllä turha yrittää, koska Ferrarilla ei ole mitään jakoa McLarenia vastaan sateessa. Siinä ehkä homma meni turhautumisen piikkiin. Singaporen typerässä sirkuskisassa sen sijaan oli ihan järkevää yrittää täysillä, kun edessä oli hitaampia.

Sami Virkkula
Offline Offline

Posts: 13963
Date Registered: 19.04.04

Re: F1
« Reply #1084 on: 10.10.08, 05:53 »

No selityshän se on tuokin  laugh Taidat omata oikein vahvempaakin autourheilu taustaa kun noin osaat hienosti analysoida  laugh

Luulisi räkän itsensä antama haastattelu kelpaavan riittäväksi pätevyydeksi? Wink

http://blogit.hs.fi/formula1/raikkonen-ruotii-kauttaan/

Quote
Ongelmat liittyvät renkaisiin.

“Niillä ei voi ajaa sillä tavalla kuin haluaisi”, Räikkönen sanoo. “En ole lähtenyt muuttamaan ajotyyliäni, koska siinä menee vain enemmän sekaisin. Mutta vauhtia olis ihan eri lailla, jos saisin auton toimimaan, kuten haluaisin. Tiedämme ihan tarkkaan, mitä haluamme, mutta emme ole löytäneet siihen lääkkeitä.”
Jufernaut
Former member
Re: F1
« Reply #1085 on: 10.10.08, 09:57 »

Matias Pusa
Offline Offline

Posts: 1135
Date Registered: 06.03.08

WWW
Re: F1
« Reply #1086 on: 11.10.08, 05:37 »

En tiedä onko täällä jo tullut esiin, mutta:

Kannattaa rekisteröityä f1.comissa Live Timing palveluun. Saa katseltua formuloitten aikana samaa monitoria, mitä esim selostajat katselee. Monitori tuo ihan uuden ulottuvuuden kisojen ja aika-ajojen katseluun, kun tietää muutakin kun pelkän ruudussa esiintyvän informaation.
Teijo Niemelä
Offline Offline

Posts: 2855
Date Registered: 24.04.05

WWW
Re: F1
« Reply #1087 on: 11.10.08, 06:10 »


Näinä aikoina ei pankkien lupauksiin kannata luottaa liikaa... Wink

Laivamatkalle lähdetään aina lentokoneella! Tuoreimmat risteilyuutiset kotisivultani www.cruisebusiness.com tai www.twitter.com/cruisebusiness

"My life is my message." – Gandhi
Esa Lehtismäki
Offline Offline

Posts: 10316
Date Registered: 26.09.03

Re: F1
« Reply #1088 on: 12.10.08, 04:58 »

Nuori Lewis kävi taas vähän liian kuumana, kun Kimi meni lähdössä ohi. Aivan ylikovaa eka mutkaan ja itsekin pihalle. Tuo onkin Hamiltonin suurin puute. Nopeassa tilanteessa ei harkinta ehdi mukaan, vaan tulee tuollaisia hölmöilyjä. Unohtuu, että radalla on muitakin autoja ja sen sijaan että olisi ollut toisena Kimin perässä oli sitten kuudentena Kimin edellä. Ja sitten vielä rangaistus siitä.

Rellu on alkanut kulkea. Alonso käytti hienosti Hamíltonin tekemän tilaisuuden ja veti taas hurjaa vauhtia yksinään kärjessä. Saattaa ensi vuonna olla neljä kärkitallia, vaikkakin aerodynamiikkamuutosten takia Ferrari ja McLaren voivat taas saada hiukan kaulaa muihin.
« Last Edit: 12.10.08, 06:19 by Esa Lehtismäki »

Petri Lehtovirta
Offline Offline

Posts: 4618
Date Registered: 05.04.04

Re: F1
« Reply #1089 on: 12.10.08, 07:05 »

Nuori Lewis kävi taas vähän liian kuumana, kun Kimi meni lähdössä ohi. Aivan ylikovaa eka mutkaan ja itsekin pihalle. Tuo onkin Hamiltonin suurin puute. Nopeassa tilanteessa ei harkinta ehdi mukaan, vaan tulee tuollaisia hölmöilyjä. Unohtuu, että radalla on muitakin autoja ja sen sijaan että olisi ollut toisena Kimin perässä oli sitten kuudentena Kimin edellä. Ja sitten vielä rangaistus siitä.

Aivan, Hamilton hölmöili itsensä ulos ja pilasi samalla Räikkösen ja Massan kisan. Oikeus toteutui siinä mielessä, että Hamilton jäi pisteiden ulkopuolelle. Räikkönen pääsi loppupäässä ahdistelemaan Kubicaa, mutta ihan ei paukut riittäneet. Kannatti varmistaa kolmas sija mieluummin kuin olla kokonaan pisteittä. Rellu todellakin petraa kauden vanhetessa, järkiajo Alonsolta.

Mikko Lindström
Offline Offline

Posts: 692
Date Registered: 21.02.05

Re: F1
« Reply #1090 on: 12.10.08, 11:24 »

hoho Grin siinähän se taas nähtiin:

"Täytyy vain yrittää saada hyvä lähtö ja olla ensimmäisenä ykkösmutkassa. Toimin järkevästi. En sulje ovea keneltäkään enkä ota mitään typeriä riskejä, mutta ajan taatusti voitosta, Hamilton kommentoi asennoitumistaan."

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2008/10/729757

Teemu Lokka
Offline Offline

Posts: 2741
Date Registered: 27.09.06

Re: F1
« Reply #1091 on: 12.10.08, 12:20 »

hoho Grin siinähän se taas nähtiin:

"Täytyy vain yrittää saada hyvä lähtö ja olla ensimmäisenä ykkösmutkassa. Toimin järkevästi. En sulje ovea keneltäkään enkä ota mitään typeriä riskejä, mutta ajan taatusti voitosta, Hamilton kommentoi asennoitumistaan."

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2008/10/729757

Mä en ymmärrä tuota Hamiltonin kommenttia kaverin tämänpäivästen otteiden valossa. Jos Kimi joka oli edellä ei olis väistäny niin ne olis kolaroinu ja Massa olis saanu täydet 10 pojoa kun Kimi ja Hamiltoni ei olisivat jääneet pisteittä.



--EOS 6D + Sigma F/4 24-105mm DG OS Art ja EF 50mm F/1.8 II--
Sami Virkkula
Offline Offline

Posts: 13963
Date Registered: 19.04.04

Re: F1
« Reply #1092 on: 12.10.08, 12:44 »

Kyllähän sen taas näkee kun panokset kovenee niin Hamiltonin virheet kasvaa exponentiaalisesti.

Nyky radoissa on se äärettömän huonopuoli että lähes joka mutkaan laitetaan asfalttilevennykset jolloin kuljettajat voivat jättää tahallaan jarrutuksen pitkäksi ja selvitä ilman vaurioita. Tämä kisa on hyvä esimerkki kun räikkönen pääsi startissa hamiltoninin ohi, kaveri veti tahallaan sisäkurvissa jarrutuksen pitkäksi jolloin räikkönen ja pari muuta ajautui ulos...  thmbdn
Jufernaut
Former member
Re: F1
« Reply #1093 on: 14.10.08, 17:48 »

Schumi saa 240 metrisen tornin Abu Dhabiin ja 6 muuta luvassa maailmalle:
http://archive.gulfnews.com/articles/08/10/08/10250433.html
Sami Virkkula
Offline Offline

Posts: 13963
Date Registered: 19.04.04

Re: F1
« Reply #1094 on: 15.10.08, 09:48 »

Petri Lehtovirta
Offline Offline

Posts: 4618
Date Registered: 05.04.04

Re: F1
« Reply #1095 on: 15.10.08, 12:18 »

Räikkönenkin pottuilee Hamiltonille:

"- Oikeiden jarrutuspaikkojen löytämisen oppii jo kuusivuotiaana, kun aloittaa kartingin. Se pitäisi siis luonnollisestikin osata tällä tasolla......"  Grin

MTV3

---edit---

Formula1.comin sivulla mainio videopätkä monelta kantilta näistä Japanin kisan sähellyksistä
« Last Edit: 15.10.08, 12:30 by Petri Lehtovirta »

Esa Lehtismäki
Offline Offline

Posts: 10316
Date Registered: 26.09.03

Re: F1
« Reply #1096 on: 17.10.08, 09:36 »

No selityshän se on tuokin  laugh Taidat omata oikein vahvempaakin autourheilu taustaa kun noin osaat hienosti analysoida  laugh
Mäkin hallitsen toistaiseksi mun kaikkia päitä (ala- ja ylä-) joten ykkösluokan pilotti tässä kait sitten ollaan  laugh

Niin tuo molempien päiden hallitseminen jäi selittämättä. Aliohjaavassa autossa ohjataan vain etupäätä. Sellaisella rattia käännetään jo ennen mutkaa ja odotetaan että auto alkaa kääntyä. Mutkassa voi sitten kääntymistä vielä jyrkentää nostamalla kaasua, jolloin painoa siirtyy etupyörille. Takapää tulee aina perässä, kunhan ei liikaa kaasua polkaise. Yliohjaava auto kääntyy mutkaan heti kun rattia kääntää, ja sitten pitääkin heti vastaohjauksella estää perän karkaaminen. Kuski hallitsee siis kumpaakin päätä. Sellaisella ajaminen vaatii herkkää tuntumaa, ettei auto spinnaa tai liika sladi syö vauhtia, mutta osaavissa käsissä se on täsmällisempi ajettava. Nyrkkisääntönä voisi sanoa, että mitä huonompi kuski, sitä enemmän hän pitää aliohjaavasta autosta, mutta jotkut huippukuskitkin ajavat kyllä sillä tyylillä. Alonso esimerkiksi. Suomalaisille soratiet ovat tuttuja ja yliohjaava auto siksi yleensä mieluinen.

Sami Virkkula
Offline Offline

Posts: 13963
Date Registered: 19.04.04

Re: F1
« Reply #1097 on: 20.10.08, 09:42 »

En tiennytkään että puusilmillä pääsee rengastehtaalle ja f1-talliin töihin  Shocked

http://www.hs.fi/urheilu/artikkeli/Kovalaisen+auton+etupy%C3%B6r%C3%A4t+olivat+v%C3%A4%C3%A4rin+p%C3%A4in/1135240366117
Juha Lampi
Offline Offline

Posts: 4323
Date Registered: 10.10.07

Re: F1
« Reply #1098 on: 20.10.08, 09:52 »


[ote]
Heikki Kovalaisen syntymäpäiväjuhlan talli sen sijaan pilasi. Miehen syntymäpäiväkakku jäi aloittamattomana tallin edustustilojen pöydälle, kun suomalaisen halut herkutella hävisivät kisan takaiskuihin.
[/ote]

Tämähän on kuohuttavaa!! Shocked

Miten hän saattoi olla niin tahditon paakariparkaa kohtaa?
Jani Salo
Offline Offline

Posts: 9814
Date Registered: 05.07.01

Re: F1
« Reply #1099 on: 01.11.08, 18:16 »

Saas nähdä minkälainen thrilleri huomisesta kilpailusta tulee kun on vielä luvattu sadekeliä. Itse toivoisin että Massa voittaisi mestaruuden Brasiliassa. Räkä voisi sijoittua vaikka 2 tai 3 sijalle kovalaisen kanssa. Hämäläinen saa mun puolesta vaikka keskeyttää...

Jani

Jani Salo
"No flying machine will ever fly from New York to Paris." -- Orville Wright
"My soul is in the sky." -- William Shakespeare
Espoo, 02230
http://openflights.org/user/777-300ER
Pages: 1 ... 53 54 [55] 56 57 ... 107 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1