F1

<< < (233/414) > >>

doggie2:
Quote

Oot sä kyllä yks sankari...

Otit varmaan tuulitunnelikokeissasi huomioon myös uuden nokan muodon, entistä leveämmän etusiiven, pienentyneet ilmanotot, kadonneet badge boardit jne..? Saako kysyä miten toteutit ton täksi kaudeksi sallitun KERSsin tuoman tehonlisäyksen? Akku vai vauhtipyörä?

Joo, ei noilla eikä sillä täksi kaudeksi tulevalla ohjaamosta säädettävällä etusiivellä kannata kyllä vaivata päätä. Parempi vaan kun suunnittelee ja "laskee" perstuntumalla niin saa kaikki luvut näyttämään hyvältä ja kannattavalta, niin autoissa kun lentokoneissakin!


Joo tämä 30% lisäys oli varmaan aikalailla lonkalta heitetty..varsinkin jos ei asiaan ole mitenkään perehtynyt...30 km/t:kin tuntuu aika rasvaselta..myöskään en tiedä kuinka paljn siipi pieneni..ilmeisesti pinta-ala pieneni mutta se on nyt jyrkempi joten vauhti varmaankin sitten hidastuu...?

Apina:
Quote

...varsinkin jos ei asiaan ole mitenkään perehtynyt...30 km/t:kin tuntuu aika rasvaselta..myöskään en tiedä kuinka paljn siipi pieneni..ilmeisesti pinta-ala pieneni mutta se on nyt jyrkempi joten vauhti varmaankin sitten hidastuu...?


No mitäpä jos ottaisit selvää ennen noita älyttömiä kommentteja. Etu- ja takasiiven kulma on aina säädettävissä radan ja olosuhteiden mukaan. Jatkossa sitä voi säätää lisäksi myös rajoitetusti ohjaamosta auton ollessa liikkeellä. Naurettavaa perustaa mielipiteitä auton nopeudesta pelkän arvailun varaan. Ei nopeuden muutoksesta voi vetää mitään johtopäätöksiä kuvien perusteella, etenkään kun KERS tuo arvioiden mukaan jopa 80 lisähevosvoimaa ajoittain kuljettajan käyttöön. Kaiken lisäksi absoluuttinen huippunopeus on kutakuinkin merkityksettömin mitattava suure, kun sen lähelle ei pääse yhdelläkään radalla järkevillä välityksillä...

doggie2:
Quote

No mitäpä jos ottaisit selvää ennen noita älyttömiä kommentteja. Etu- ja takasiiven kulma on aina säädettävissä radan ja olosuhteiden mukaan. Jatkossa sitä voi säätää lisäksi myös rajoitetusti ohjaamosta auton ollessa liikkeellä. Naurettavaa perustaa mielipiteitä auton nopeudesta pelkän arvailun varaan. Ei nopeuden muutoksesta voi vetää mitään johtopäätöksiä kuvien perusteella, etenkään kun KERS tuo arvioiden mukaan jopa 80 lisähevosvoimaa ajoittain kuljettajan käyttöön. Kaiken lisäksi absoluuttinen huippunopeus on kutakuinkin merkityksettömin mitattava suure, kun sen lähelle ei pääse yhdelläkään radalla järkevillä välityksillä...


Kieltämättä tässä oli sellaista Bernsteinilaista sosialismia kannanotossani.

Suoranopeuksilla ei tosiaankaan ole juuri merkitystä koska suurin osa ajasta käytetään mutkissa ja kaarteissa, jossa sitä downforcea tarvitaan.

Teoriassa siis takasiiven pienentäminen voisi lisätä suorasuoranopeutta..muittei kierrosnopeutta..lisäksi se jättöpyörre lienee nyt syvempi ja korkeampi joskaan ei ehkä yhtä leveä kuin aikaisemmin....en ole varma tuonkaan muutoksen tuomasta turvallisuudesta, mutta olkoon.

roar:
Jotain hyviäkin sääntömuutoksia sentään

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2009/01/789516

Kansainvälinen autoliitto FIA on tehnyt merkittävän muutoksen formula ykkösten turva-autosääntöön. Ensi kaudella varikkoa ei enää suljeta turva-auton tullessa radalle, vaan kuljettajat saavat tulla suoraan varikkopysähdykselle.

Jufernaut:
Playboy-tyttö F1-kuskiksi? 
http://www.iltalehti.fi/formulat/200902249140194_fo.shtml

http://sportsillustrated.cnn.com/features/2008_swimsuit/danica-patrick/

Navigation

Up one level

Next page

Previous page