FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
24.10.17, 04:03

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  F1
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 57 58 [59] 60 61 ... 107 Reply Print
Author Topic: F1  (Read 345973 times)
Jukka Takamaa
Offline Offline

Posts: 3402
Date Registered: 12.06.07

WWW
Re: F1
« Reply #1160 on: 14.01.09, 19:05 »

Oot sä kyllä yks sankari...

Otit varmaan tuulitunnelikokeissasi huomioon myös uuden nokan muodon, entistä leveämmän etusiiven, pienentyneet ilmanotot, kadonneet badge boardit jne..? Saako kysyä miten toteutit ton täksi kaudeksi sallitun KERSsin tuoman tehonlisäyksen? Akku vai vauhtipyörä?

Joo, ei noilla eikä sillä täksi kaudeksi tulevalla ohjaamosta säädettävällä etusiivellä kannata kyllä vaivata päätä. Parempi vaan kun suunnittelee ja "laskee" perstuntumalla niin saa kaikki luvut näyttämään hyvältä ja kannattavalta, niin autoissa kun lentokoneissakin!

Joo tämä 30% lisäys oli varmaan aikalailla lonkalta heitetty..varsinkin jos ei asiaan ole mitenkään perehtynyt...30 km/t:kin tuntuu aika rasvaselta..myöskään en tiedä kuinka paljn siipi pieneni..ilmeisesti pinta-ala pieneni mutta se on nyt jyrkempi joten vauhti varmaankin sitten hidastuu...?

Compact and eco friendly sports airplane design:http://max3fan.blogspot.com
Sami Vainionpää
Offline Offline

Posts: 1039
Date Registered: 30.10.01

Re: F1
« Reply #1161 on: 15.01.09, 04:08 »

...varsinkin jos ei asiaan ole mitenkään perehtynyt...30 km/t:kin tuntuu aika rasvaselta..myöskään en tiedä kuinka paljn siipi pieneni..ilmeisesti pinta-ala pieneni mutta se on nyt jyrkempi joten vauhti varmaankin sitten hidastuu...?

No mitäpä jos ottaisit selvää ennen noita älyttömiä kommentteja. Etu- ja takasiiven kulma on aina säädettävissä radan ja olosuhteiden mukaan. Jatkossa sitä voi säätää lisäksi myös rajoitetusti ohjaamosta auton ollessa liikkeellä. Naurettavaa perustaa mielipiteitä auton nopeudesta pelkän arvailun varaan. Ei nopeuden muutoksesta voi vetää mitään johtopäätöksiä kuvien perusteella, etenkään kun KERS tuo arvioiden mukaan jopa 80 lisähevosvoimaa ajoittain kuljettajan käyttöön. Kaiken lisäksi absoluuttinen huippunopeus on kutakuinkin merkityksettömin mitattava suure, kun sen lähelle ei pääse yhdelläkään radalla järkevillä välityksillä...
Jukka Takamaa
Offline Offline

Posts: 3402
Date Registered: 12.06.07

WWW
Re: F1
« Reply #1162 on: 15.01.09, 08:10 »

No mitäpä jos ottaisit selvää ennen noita älyttömiä kommentteja. Etu- ja takasiiven kulma on aina säädettävissä radan ja olosuhteiden mukaan. Jatkossa sitä voi säätää lisäksi myös rajoitetusti ohjaamosta auton ollessa liikkeellä. Naurettavaa perustaa mielipiteitä auton nopeudesta pelkän arvailun varaan. Ei nopeuden muutoksesta voi vetää mitään johtopäätöksiä kuvien perusteella, etenkään kun KERS tuo arvioiden mukaan jopa 80 lisähevosvoimaa ajoittain kuljettajan käyttöön. Kaiken lisäksi absoluuttinen huippunopeus on kutakuinkin merkityksettömin mitattava suure, kun sen lähelle ei pääse yhdelläkään radalla järkevillä välityksillä...

Kieltämättä tässä oli sellaista Bernsteinilaista sosialismia kannanotossani.

Suoranopeuksilla ei tosiaankaan ole juuri merkitystä koska suurin osa ajasta käytetään mutkissa ja kaarteissa, jossa sitä downforcea tarvitaan.

Teoriassa siis takasiiven pienentäminen voisi lisätä suorasuoranopeutta..muittei kierrosnopeutta..lisäksi se jättöpyörre lienee nyt syvempi ja korkeampi joskaan ei ehkä yhtä leveä kuin aikaisemmin....en ole varma tuonkaan muutoksen tuomasta turvallisuudesta, mutta olkoon.

Compact and eco friendly sports airplane design:http://max3fan.blogspot.com
Mikko Lindström
Offline Offline

Posts: 692
Date Registered: 21.02.05

Re: F1
« Reply #1163 on: 28.01.09, 04:58 »

Jotain hyviäkin sääntömuutoksia sentään thmbup

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2009/01/789516

Kansainvälinen autoliitto FIA on tehnyt merkittävän muutoksen formula ykkösten turva-autosääntöön. Ensi kaudella varikkoa ei enää suljeta turva-auton tullessa radalle, vaan kuljettajat saavat tulla suoraan varikkopysähdykselle.

Jufernaut
Former member
Re: F1
« Reply #1164 on: 24.02.09, 19:11 »

Kristian Pöykkö
Offline Offline

Posts: 668
Date Registered: 11.03.06

WWW
Re: F1
« Reply #1165 on: 24.02.09, 19:41 »


Canon 450D EF-S 17-55/f2.8 IS USM + EF 70-300 f4-5.6 IS USM
Orvo Välilä
Offline Offline

Posts: 3779
Date Registered: 24.10.05

Re: F1
« Reply #1166 on: 24.02.09, 20:08 »


Heh

Nythän on kuitenkin tietääkseni niin että Danica Patrick on ollut Playboyn haastattelussa eikä niinkään kuvauksissa.....  Roll Eyes

Ei silti.... minun puolestani saisi olla sekä Formula 1:ssä että Playboyssa. Eri varusteissa tosin.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Arguing with a pilot is like wrestling with a pig in the mud. After a while you begin to think the pig likes it.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Juha Lampi
Offline Offline

Posts: 4323
Date Registered: 10.10.07

Re: F1
« Reply #1167 on: 24.02.09, 20:14 »

Vaikuttaisi muodollisesti pätevältä henkilöltä.
Petri Lehtovirta
Offline Offline

Posts: 4618
Date Registered: 05.04.04

Re: F1
« Reply #1168 on: 17.03.09, 14:14 »

FIA:n maailmanneuvosto hyväksyi Bernie Ecclestonen ehdotuksen, jonka mukaan eniten osakilpailuja kauden aikana voittanut kuljettaja kruunataan maailmanmestariksi.

Jos kahdella tai useammalla kuljettajalla on yhtä monta voittoa, mestaruus menee niistä kuljettajista sille, jolla on eniten MM-pisteitä. Muut sijat ratkaistaan yhä nykyisen pistejärjestelmän perusteella.

FIA hylkäsi yllättäen F1-tallien ehdotuksen pistesysteemistä, joka olisi tuonut voittajalle 12 pistettä, toiseksi sijoittuneelle 9, kolmannelle 7 ja seuraaville 5, 4, 3, 2 ja 1.

Valmistajien sarjan maailmanmestaruus ratkeaa yhä vanhalla systeemillä.

Kertoi ainakin Iltalehti

Mikko Lindström
Offline Offline

Posts: 692
Date Registered: 21.02.05

Re: F1
« Reply #1169 on: 17.03.09, 15:37 »

FIA:n maailmanneuvosto hyväksyi Bernie Ecclestonen ehdotuksen, jonka mukaan eniten osakilpailuja kauden aikana voittanut kuljettaja kruunataan maailmanmestariksi.

Mitä helv**** virkaa oli sillä katsojaäänestyksellä minkä perusteella FIA:n piti päättää uudesta pistelaskusysteemistä? Sehän tyrmättiin murskalukemin ympäri maailmaa. Suoraan sanottuna perseestä tuo päätös.

- Mikko

Sami Virkkula
Offline Offline

Posts: 13963
Date Registered: 19.04.04

Re: F1
« Reply #1170 on: 17.03.09, 15:42 »


Hlvetin hyvä idea, tuo pistää kaverit yrittämään.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: F1
« Reply #1171 on: 17.03.09, 16:43 »

Hlvetin hyvä idea, tuo pistää kaverit yrittämään.

Tai vastaavasti pahimmillaan lässäyttää koko sarjan jo alkutekijöihinsä  Undecided

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Antti Laukkanen
Offline Offline

Posts: 5228
Date Registered: 11.11.03

Re: F1
« Reply #1172 on: 17.03.09, 17:08 »

Teoreettisesti siis alkukaudella vahva talli voi varmistaa kuljettajien maailmanmestaruuden heti kauden puoltaväliä seuraavassa kilpailussa? Kuulostaapa typerältä. Minkähän takia noihin autourheilulajeihin ei enää millään saada fiksuja pistelaskujärjestelmiä aikaan. Ne olivat ihan toimivia ennen kuin voiton merkitys mitätöitiin. Nyt mennään sitten toiseen äärilaitaan. Kivahan se tietysti on, ettei lällyillä varmistelupisteillä napata niin helposti mestaruuksia, mutta muuten kyllä aivan hanurista.

-A-

Fournier pilots of the world - unite!
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: F1
« Reply #1173 on: 17.03.09, 17:27 »

Teoreettisesti siis alkukaudella vahva talli voi varmistaa kuljettajien maailmanmestaruuden heti kauden puoltaväliä seuraavassa kilpailussa? Kuulostaapa typerältä. Minkähän takia noihin autourheilulajeihin ei enää millään saada fiksuja pistelaskujärjestelmiä aikaan. Ne olivat ihan toimivia ennen kuin voiton merkitys mitätöitiin. Nyt mennään sitten toiseen äärilaitaan. Kivahan se tietysti on, ettei lällyillä varmistelupisteillä napata niin helposti mestaruuksia, mutta muuten kyllä aivan hanurista.

Sehän tuossa on just vaarana, eikä vain teoreettisesti. Ennen pitkää niin tulee käymään ihan takuulla. Mutta virhehän on tosiaan tapahtunut jo vuosia sitten. Olisivat pitäytyneet aikoinaan siinä 10,6,4,3,2,1 pistejaossa kuljettajien osalta, tai jopa nostaneet siinä sitä voitosta saatavaa pistemäärää kahdella. Mutta tallithan sen tuon muutoksen 10,8,6,5,4,3,2,1-jakoon halusivat tallikilpailun tiukentamiseksi ja siksi, että useampi talli pääsisi helpommin pisteille ja saisi ilmaisen ilmakuljetuksen kisapaikkojen välillä. Nyt siitä virheestä sitten maksetaan  Undecided

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Antti Laukkanen
Offline Offline

Posts: 5228
Date Registered: 11.11.03

Re: F1
« Reply #1174 on: 17.03.09, 19:04 »

Sangen pitkälti juuri noin. Oishan noita voinu jakaa isommalle joukolle jakamalla sitten voittajalle enemmän. Ja antaa vaikka siitä paalustakin pisteen. Mutta tylsemmäksi taitaa vaan mennä vuosi vuodelta. Toivottavasti pakka edes muuten sekoaa tällä kaudella vähän.

-A-

Fournier pilots of the world - unite!
Matias Pusa
Offline Offline

Posts: 1135
Date Registered: 06.03.08

WWW
Re: F1
« Reply #1175 on: 17.03.09, 19:06 »

Viimeistään nyt oon sitä mieltä, että pappa (Ecclestone) sais siirtyä sivuun formuloista, kun on näköjään looginen ajattelu päässyt aivojen mukana pehmenemään.

Ensi kaudella ei sitten kuljettajien maailmanmestaruustaistossa enää merkitse tasaisuus mitään. Kunhan voittaa 9 kilpailua, niin on ihan sama vaikka keskeyttäisi kaikki loput ihan vaan siitä syystä ettei nappaa. Toivottavasti joku vaikutusvaltainen taho ärähtää mahd nopeasti tästä F1-historian tyhmimmästä päätöksestä.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: F1
« Reply #1176 on: 17.03.09, 19:14 »

Ensi kaudella ei sitten kuljettajien maailmanmestaruustaistossa enää merkitse tasaisuus mitään. Kunhan voittaa 9 kilpailua, niin on ihan sama vaikka keskeyttäisi kaikki loput ihan vaan siitä syystä ettei nappaa.

Eiköhän yhdeksällä voitolla ole jo mestaruus taattu ja ansaittu joka tapauksessa, oli ratkaisusysteemi mikä tahansa.  Roll Eyes Mutta kun nyt on mahdollista, että esim. jos tulee tasainen kausi, voi mestaruus ratketa vaikkapa kolmella neljällä voitolla ja 13:lla keskeytyksellä (yht. vaikka nyt 40 pistettä), kun taas kakkoseksi mestaruustaistossa tuleva ajaa joka kisassa maaliin ja naputtaa parilla voitolla ja lukuisilla pallipaikoilla 100 pistettä...

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Esa Lehtismäki
Offline Offline

Posts: 10316
Date Registered: 26.09.03

Re: F1
« Reply #1177 on: 17.03.09, 19:48 »

Mutta tallithan sen tuon muutoksen 10,8,6,5,4,3,2,1-jakoon halusivat tallikilpailun tiukentamiseksi ja siksi, että useampi talli pääsisi helpommin pisteille ja saisi ilmaisen ilmakuljetuksen kisapaikkojen välillä. Nyt siitä virheestä sitten maksetaan  Undecided

Eikös tuossa ollut myös syynä, että haluttiin vähentää voiton ja kakkostilan eroa, etteivät tallit pelaisi niin paljon saadakseen ykköskuskin voittajaksi? Sellainen muistikuva mulla on.

En nyt välttämättä tätäkään systeemiä ihan tuomitsisi. Se vähentää varman päälle pelaamista. Voittoa kannattaa yrittää keskeytyksen uhallakin. Koska kuitenkin on suuri todennäköisyys, että voittoja on kärkikaksikolla yhtä paljon, muutkin sijat ovat tärkeitä. Saa nyt nähdä sitten.

Matias Pusa
Offline Offline

Posts: 1135
Date Registered: 06.03.08

WWW
Re: F1
« Reply #1178 on: 17.03.09, 19:54 »

Mielestäni erään saksalaisen F1-kuljettajan isä on antanut asiasta erittäin hyviä kommentteja: linkki
Jani Viipuri
Offline Offline

Posts: 1391
Date Registered: 05.02.06

WWW
Re: F1
« Reply #1179 on: 17.03.09, 21:03 »

Sitten muutama sääntö lisää..
Ai että oikein nimmaripakko ja muuta, voe jessus  Tongue
Katsojalle varmaan ihan hyvä =)

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2009/03/838620

Pages: 1 ... 57 58 [59] 60 61 ... 107 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1