F1

<< < (237/414) > >>

svirkkul:
Quote

Teoreettisesti siis alkukaudella vahva talli voi varmistaa kuljettajien maailmanmestaruuden heti kauden puoltaväliä seuraavassa kilpailussa? Kuulostaapa typerältä. Minkähän takia noihin autourheilulajeihin ei enää millään saada fiksuja pistelaskujärjestelmiä aikaan. Ne olivat ihan toimivia ennen kuin voiton merkitys mitätöitiin. Nyt mennään sitten toiseen äärilaitaan. Kivahan se tietysti on, ettei lällyillä varmistelupisteillä napata niin helposti mestaruuksia, mutta muuten kyllä aivan hanurista.

-A-


No eiköhän tällainen talli voittaisi mestaruuden näytöstyylillä oli laskutapa mikä tahansa esim. Schumi v. 2001

Formulat on nyt ihan eri laji kuin viime vuonna...

roar:
Pistelaskurumbaa ollaan sittenkin vielä miettimässä

Kansainvälinen autoliitto FIA ilmoitti perjantaina voivansa lykätä formula ykkösten pistelaskukäytännön muutoksen kaudelle 2010.

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2009/03/841833

matskupu:
Olihan mielenkiintoiset 1. harjoituksen tulokset. Corollan koneet kärjessä (samoin kun tällä hetkellä 2. harjotuksessa). Vihdoin alkaa näköjään tuottaa Toyotan järjettömän kokoset panostukset tulosta. Vaikken Rosbergista tykkääkään yhtään enkä toivo menestystä tälle saksalaisherralle, tuo tämä mukavaa lisäväriä kauteen  Brawn GP:n vauhti ei harjotuksissa yllättänyt yhtään.

Huomenna näkee sitten todellisen tilanteen, kun kierrosluvut moottoreissa on nostettua normaalitasolle. Aikamoista arpapeliä on lähteä veikkaukset jättämään tästä viikonlopusta..

2. sessio takana:
Järkyttynyt ja hölmistynyt lienee oikeita sanoja kuvaamaan tunnelmia näitten harjotusten jälkeen. Kun vertailee 1. ja 2. session aikoja, Keijonpoika on 0,6 sekuntia toisella jaksolla nopeampi kuin ensimmäisellä ja räkä 0,5 sekuntia hitaampi (!) kuin ensimmäisellä jaksolla. Hamilton sai pari kymmenystä ajasta pois toisella jaksolla, Kovalainen jäi hieman ekan jakson ajastaan.

Tuntuu että vanhat kärkitallit olisi unohtaneet miten nopea auto rakennetaan (ja samalla tietysti on unohtunut sana innovaatio suunnittelussa) ja kunnostautuneet enemmän PR puolella ja lausuntojen antamisessa luottaen siihen, että edellisen kauden tulokset tekisivät nykyautosta nopean. Harjoitusten kärkipään tallit ovat sensijaan pitäneet ykkösprioriteettina nopean auton suunnittelemisen.

Nähtävästi diffuusorikohun keskipisteessä olleet Brawn GP, Williams ja Toyota on myöskin nopeimmat autot. Ensimmäisellä jaksolla kuuden parhaan joukossa neljä näiden tallien autoa ja toisella jaksolla kuuden joukossa viisi näiden tallien autoa.

Huomista odotellessa.. Nähtävästi se on tapahtumassa, mitä odottelin: helv**** jännä kausi edessä!

mmniemi:
Quote

2. sessio takana:
Järkyttynyt ja hölmistynyt lienee oikeita sanoja kuvaamaan tunnelmia näitten harjotusten jälkeen. Kun vertailee 1. ja 2. session aikoja, Keijonpoika on 0,6 sekuntia toisella jaksolla nopeampi kuin ensimmäisellä ja räkä 0,5 sekuntia hitaampi (!) kuin ensimmäisellä jaksolla. Hamilton sai pari kymmenystä ajasta pois toisella jaksolla, Kovalainen jäi hieman ekan jakson ajastaan.


Tuota, mitä noilla ajoilla on tekemistä vielä minkään johtopäätösten kanssa? Sehän on ihan normaalia, että eri sessioiden aikana testataan erilaisia konfiguraatioita polttoaineen, renkaiden jne. suhteen kisaa varten. Toiset testaa kisapainoilla, kun toiset ajelee vain nopeita kierroksia. Ja myös se on ollut aina täysin normaalia, että heikommat tallit painelevat harjoituksissa kovia aikoja, että näkyisivät tuloslistojen kärjessä edes jossakin vaiheessa viikonloppua. Näkyvyydestä niillekin se sponsoriraha maksetaan... Ja sekin on ihan tuttua huttua, että ne oikeasti nopeimmat tallit eivät näytä todellista nopeuttaan, kuin vasta sitten, kun on pakko... Minä en ainakaan vetäisi mistään testeistä vielä yhtään mitään johtopäätöksiä. En edes McLarenin suhteen...

Mutta se on totta, että mielenkiintoinen kausi saattaa olla tulossa. Ainakin ennakkoon. Mutta nämäkinhän ovat tunnetusti vuosien saatossa muuttuneet hovissa, kun kausi on oikeasti pyörähtänyt käyntiin

matskupu:
Quote

Minä en ainakaan vetäisi mistään testeistä vielä yhtään mitään johtopäätöksiä. En edes McLarenin suhteen...


No huomenna se nähää, mutta mun veikkaus on ettei kummatkin McLarenit mahdu 10 parhaan joukkoon aika-ajoissa.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page