FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
26.06.17, 07:01

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  F1
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 107 Reply Print
Author Topic: F1  (Read 330590 times)
Jani Salo
Offline Offline

Posts: 9814
Date Registered: 05.07.01

Re: F1
« Reply #140 on: 17.10.05, 12:05 »

Onkohan Schumista tulossa vanha? Kaksi täysin käsittämätöntä virhettä samassa kisassa, lämmittelykierroksen mällissä saattoi olla jopa hengenlähtö lähellä. Shocked

Tai ehkä Schumista on tulossa liian vanha Formulan rattiin  Wink

On kyllä mennyt Schumin tämä kausi täysin penkin alle. Ei vissiin ole voittanut kertaakaan ?
Olisi kannattanut Schuminkin varmaan lopettaa huipulla eikä nilkutella paria viimeistä vuotta niin että jengi ohittaa kierroksella  Tongue

Häkkinen taisi tehdä peliliikkeet lopettaessaan ajoissa....

Jani

Jani Salo
"No flying machine will ever fly from New York to Paris." -- Orville Wright
"My soul is in the sky." -- William Shakespeare
Espoo, 02230
http://openflights.org/user/777-300ER
Jufernaut
Former member
Re: F1
« Reply #141 on: 17.10.05, 12:21 »

Tai ehkä Schumista on tulossa liian vanha Formulan rattiin  Wink

On kyllä mennyt Schumin tämä kausi täysin penkin alle. Ei vissiin ole voittanut kertaakaan ?
Voittihan se Indyssä  Grin
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: F1
« Reply #142 on: 17.10.05, 12:21 »

On kyllä mennyt Schumin tämä kausi täysin penkin alle. Ei vissiin ole voittanut kertaakaan ?
Olisi kannattanut Schuminkin varmaan lopettaa huipulla eikä nilkutella paria viimeistä vuotta niin että jengi ohittaa kierroksella  Tongue

Voitti Schumi sen Indyn "floppikisan", mutta muutenhan toki kausi on mennyt aika heikosti. Tai no, en tiedä voiko MM-sarjan kolmatta sijaa pitää ihan täytenä floppina, vaikka se viimeisien vuosien menestysputken jälkeen sellaiselta voi tuntuakin. Tosiasia kuitenkin on, että Schumin "huono menestys" toi eittämättä oman mausteensa tämän vuoden sarjaan, joka kaikenkaikkiaan oli viihdyttävin vuosikausiin. Rattimieshän Schumi on ja hyvällä autolla edelleen varmasti parhaita kuskeja, jos ei jopa paras. Jännä nähdä, mitä ensi vuosi tuo tullessaan, kun siirrytään V8-moottoreihin. Ferrari on käsitteekseni testannut ja kehittänyt omaa moottoriaan paljon pidempään, kuin muut valmistajat ja uskonpa, että alkukauden huonon menestyksen myötä ovat panostaneet kaikki voimavaransa jo ensi kauden autoon. Pahasti pelkään, että Ferrari ottaa jälleen paikkansa kärjestä ja Schumin kahdeksas mestaruus ei ole kaukana...

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Kari Virtanen
Jari Pozz
Offline Offline

Posts: 4701
Date Registered: 05.07.01

Re: F1
« Reply #143 on: 17.10.05, 12:29 »

Voitti Schumi sen Indyn "floppikisan", mutta muutenhan toki kausi on mennyt aika heikosti. Tai no, en tiedä voiko MM-sarjan kolmatta sijaa pitää ihan täytenä floppina

Toisaalta jos Indyn kisa olisi mennyt normaaliin tapaan, Schumin MM-sarjan sijoitus olisi todennäköisesti viides...täys floppi sanon minä ja hyvä niin Grin
Esa Lehtismäki
Offline Offline

Posts: 10316
Date Registered: 26.09.03

Re: F1
« Reply #144 on: 17.10.05, 12:56 »

Nähtäväksi jää. Toisaalta yleensä kun jollain tallilla lähtee menemään huonommin, niin se menee sitten jonkin aikaa alamäkeä, ennenkuin joku isompi muutos alkaa taas tepsiä. Tämän moottorimuutoksen takia tuskin kuitenkaan joudutaan autoja suunnittelemaan alusta asti uusiksi, perä vaan lyhenee vähän. Minä pidän kyllä ensi kauden vahvimpana mestariehdokkaana Räikköstä, sitten Alonso, sitten Schumi. Muilla ei sitten olekaan mahdollisuuksia kuin ylivoimaisella autolla.

Jufernaut
Former member
Re: F1
« Reply #145 on: 17.10.05, 13:08 »

Jännä nähdä, mitä ensi vuosi tuo tullessaan, kun siirrytään V8-moottoreihin. Ferrari on käsitteekseni testannut ja kehittänyt omaa moottoriaan paljon pidempään, kuin muut valmistajat ja uskonpa, että alkukauden huonon menestyksen myötä ovat panostaneet kaikki voimavaransa jo ensi kauden autoon. Pahasti pelkään, että Ferrari ottaa jälleen paikkansa kärjestä ja Schumin kahdeksas mestaruus ei ole kaukana...
Mitkäs tallit ajaa ensi vuonna Cosworthilla?
Cossullahan on vuosikymmenien kokemus veekaseista.
Sami Virkkula
Offline Offline

Posts: 13963
Date Registered: 19.04.04

Re: F1
« Reply #146 on: 19.10.05, 09:28 »


Huijari on aina huijari

Quote
Fisichella sai käskyn hidastaa Räikköstä
19.10.2005 06:52

Renault'n F1-tallin päällikkö Flavio Briatore antoi tallinsa kuljettajalle Giancarlo Fisichellalle Kiinan GP:ssä käskyn pidätellä McLarenin Kimi Räikköstä kärkiautojen ajettua 30. kierroksella samanaikaisesti varikolle turva-autotilanteessa.

- Ajoimme maailmanmestaruudesta. Pyysin häntä estelemään kahta McLarenia ja hän teki sen parhaalla mahdollisella tavalla, Briatore paljasti Autosprint-lehdessä.

Fisichellan sääntöjenvastaisen estelyn ansiosta toinen Renault-kuski Fernando Alonso ehti tehdä rauhassa oman varikkokäyntinsä ja palata radalle kärkipaikalle. Fisichella sai kisassa varikon läpiajorangaistuksen estelystään.

(MTV3)
Jari Kähkönen
Sminki-pinki Chris Waddle
Offline Offline

Posts: 2228
Date Registered: 10.12.02

WWW
Re: F1
« Reply #147 on: 24.10.05, 12:49 »

Prkl, rikollisen kanssa samassa kuvassa!  Embarrassed

[ attachment removed ]

 -Kähmy

Maan massa kallistuu kohti pimeää tyhjää, maan valot häviävät
-Kauko Röyhkä, Sukellan Taivaalle
Click here for my pics
http://www.simradar.com - A Flight Simulator Community
Jani Salo
Offline Offline

Posts: 9814
Date Registered: 05.07.01

Re: F1
« Reply #148 on: 24.10.05, 18:19 »

www.mtv3.fi

Quote
Autourheilun kuninkuusluokka formula ykköset saa ensi kaudeksi uudentyyppisen aika-ajosysteemin. Myös renkaiden vaihdot palaavat F1-kisoihin muutamien tallien vastustuksesta huolimatta.

Kansainvälisen autoliitto FIA:n tiedottaja kertoi maanantaina, että sarjassa mukana olevien kymmenen tallin kanssa on päästy sopimukseen tulevan kauden sääntömuutoksista. Päätös aika-ajon muuttamisesta oli yksimielinen.

Ensi kaudella aika-ajo muuttuu kolmivaiheiseksi siten, että 15 minuutin ajon jälkeen viisi hitainta kuljettajaa tippuu pois. Toisen varttitunnin ajon jälkeen pudotetaan toiset viisi kuljettajaa. Loput kymmenen nopeinta kuljettajaa ratkaisevat paalupaikan kohtalon 20 minuutin mittaisessa aika-ajon päätösosiossa. Aika-ajon kymmenellä parhaalla kuljettajalla pitää olla tankissa polttoainetta kisaa varten.

Maanantaina sovittuihin asioihin lukeutui myös renkaidenvaihtojen paluu kisoihin ensi kaudesta lähtien. Päätös renkaidenvaihtojen paluusta ei ollut yksimielinen, mutta ehdotus sai äänestyksessä taaksensa tarvittavan enemmistön.

Myös FIA:n ehdotus uusitusta takasiivestä sai kannatusta. Sen käyttöönottoa suunniteltiin jo kaudeksi 2007, vaikka FIA:n ehdotus koski kautta 2008. Tallit halusivat vielä tutkia uuden takasiiven käyttöä teknisen puolen osastojensa kanssa.


Jani Salo
"No flying machine will ever fly from New York to Paris." -- Orville Wright
"My soul is in the sky." -- William Shakespeare
Espoo, 02230
http://openflights.org/user/777-300ER
Esa Lehtismäki
Offline Offline

Posts: 10316
Date Registered: 26.09.03

Re: F1
« Reply #149 on: 25.10.05, 06:22 »

Ilmeisesti vielä niin, että sen 20 minuutin jälkeen tankataan auto uudestaan siihen bensamäärään, mitä alussa oli. Eli käytännössä 17 min ajetaan bensaa pois niin paljon kuin mahdollista, seos ekstrarikkaalla rataa ympäri ja sitten vedetään se aikaveto. Näin saadaan muuten hyvä systeemi sössittyä taas tyhmäksi, kuten FIA:lla on tapana.

Juha Huvilinna
Offline Offline

Posts: 988
Date Registered: 29.10.03

Re: F1
« Reply #150 on: 25.10.05, 06:48 »

Mä kässäsin tuon niin, että kymmentä parasta autoa ei saa tankata aika-ajon jälkeen. Eli kukin laittaa tuolloin niin paljon bensaa kuin haluaa ja sitten ajetaan aika-ajot...

[EDIT] Ai, ei olekkaan niin kuin ajattelin, vaan juuri niin kuin Esa sanoi... Kui pyllystä tuo taas on... Angry
« Last Edit: 25.10.05, 06:57 by Juha Huvilinna »
Jani Salo
Offline Offline

Posts: 9814
Date Registered: 05.07.01

Re: F1
« Reply #151 on: 25.10.05, 08:22 »

Näyttää muuten karsean näköiseltä tuo uusi CDG-Wing  Tongue (kuva hesarissa).

Olisivat pitäytyneet vain siinä wanhassa aika-ajosysteemissä (joka oli ennen näitä muutoksia). Nythän ne ovat muuttaneet tuota systeemiä joka kausi ja aina on tullut huono systeemi, että sitä taas muutetaan. Se oli joskus ihan kiva katsoa jonoa aika-ajoissa ja kun Minardi avasi radan. Nykyisin muutokset olleet mielestäni vain huonompaan suuntaan.

Jani

Jani Salo
"No flying machine will ever fly from New York to Paris." -- Orville Wright
"My soul is in the sky." -- William Shakespeare
Espoo, 02230
http://openflights.org/user/777-300ER
Esa Lehtismäki
Offline Offline

Posts: 10316
Date Registered: 26.09.03

Re: F1
« Reply #152 on: 25.10.05, 08:35 »

Se on sinänsä ihan hyvä, että säänöillä levitetään tapahtumaa koko tunnille. Aikaisemminhan ei mitään varsinaisesti tapahtunut ennen viimeistä varttia, ja sitten oli tuurista kiinni jääkö ruuhkaan. Tässä tavassa on hitaat jo joukosta poissa lopussa, joten se on vähemän tuurista kiinni. Mutta tuo hemmetin kuningasajatus, että aika-ajo ajetaan kisabensoilla näkyy olevan sitkeässä. Kaikki muut ihmiset maailmassa pitävät sitä tyhmänä paitsi Mosley. Ja nyt siitä tulee sitten entistäkin tyhmempi.

Jufernaut
Former member
Re: F1
« Reply #153 on: 26.10.05, 06:43 »

Prkl, rikollisen kanssa samassa kuvassa!  Embarrassed

[ attachment removed / expired ]

 -Kähmy

Briatore pakeni vankilaa Neitsytsaarille
http://www.iltalehti.fi/osastot/formulat/200510203626271_fo.shtml

Kovalainen saattaisi päästä BMW kisakuskiksi, Briatore sanoo ettei käy:
http://www.iltalehti.fi/osastot/formulat/200510263653140_fo.shtml
0999
Former member
Re: F1
« Reply #154 on: 27.10.05, 10:33 »

Cossullahan on vuosikymmenien kokemus veekaseista.

Kyllä. Esim. vuonna 1994 silloinen Benetton-Ford ajeli V8 moottorilla ja pysyi hyvin kyydissä mukana V10 moottorilla varustettua Williams-Renaultia vastaan. Ja olihan Benetton-Ford V8 nopeampi kuin mm. Ferrarin V12 laugh no joo muutkin asiat vaikuttaa nopeuteen kuin vain moottori.
Ilkka Mäkelä
Offline Offline

Posts: 18864
Date Registered: 02.04.04

Re: F1
« Reply #155 on: 03.11.05, 16:09 »

Saksalainen media hehkuttaa, että taas uusi saksalainen ajaja tulee Formula Ykkösiin. Siis Nico Rosberg Williamsille.

Nico itse vakuuttaa tuntevansa olevansa täysin saksalainen...joopa jep. No, onhan äiti saksalainen, mutta pojalla kaksoiskansalaisuus ja suomalainen isä.

Miten tähän nyt pitäisi suhtautua?

Jani Luoto
Offline Offline

Posts: 1455
Date Registered: 11.07.04

WWW
Re: F1
« Reply #156 on: 03.11.05, 16:22 »

Ja muutama viikko sitten vakuutti olevansa täysin suomalainen.  Mene ja tiedä



Kaikki mitä kirjoitankin tälle keskustelualueelle kirjoitan ne yksityishenkilönä.
lento
Former member
Re: F1
« Reply #157 on: 03.11.05, 18:18 »

Älytöntä että Nicoa suomassa kanssa hehkutetaan Tulosruuduissa sun muissa. Eikä ne jo tajua että Nico on SAKSALAINEN Shocked ,
eikä osaa edes yhtään sanaa Suomea  laugh. Saksalaisena minä ainakin itse tulen nicoa pitämään Wink.
Niko Vuorinen
Offline Offline

Posts: 632
Date Registered: 19.10.04

Re: F1
« Reply #158 on: 03.11.05, 18:31 »

Älytöntä että Nicoa suomassa kanssa hehkutetaan Tulosruuduissa sun muissa. Eikä ne jo tajua että Nico on SAKSALAINEN Shocked ,
eikä osaa edes yhtään sanaa Suomea  laugh. Saksalaisena minä ainakin itse tulen nicoa pitämään Wink.
Samoin. Nico alas, Heikki ylös Wink

"I was blinded by a paradise / Utopia high in the sky / A dream that only drowned me / Deep in sorrow, wondering why" - Dream Theater - A Change of Seasons
Esa Lehtismäki
Offline Offline

Posts: 10316
Date Registered: 26.09.03

Re: F1
« Reply #159 on: 03.11.05, 18:55 »

Nicohan on Monacolainen. Siellä koko ikänsä asunut. Nuo nyt on vaan noita markkinointijuttuja. Ja pirunko väliä sillä muutenkaan on, minkä maalainen joku on? Nicossa erityistä meikäläisen median kannalta on, että hänen isäukkonsa on meille tuttu ja kommentoi asioita suomen kielellä.

Pages: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 107 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1