FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
22.11.17, 18:20

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  F1
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 76 77 [78] 79 80 ... 107 Reply Print
Author Topic: F1  (Read 347517 times)
Sami Virkkula
Offline Offline

Posts: 13963
Date Registered: 19.04.04

Re: F1
« Reply #1540 on: 29.09.09, 09:23 »


Todt ja Brawn nauraa partaansa kun Montezemolo ja Domenicali -juoksee rahan perässä. Talli taitaa maksaa ensi vuonna neljän kuskin palkat laugh

http://www.iltalehti.fi/formulat/2009092810327229_fo.shtml
Sami Aaltonen
Former member
Re: F1
« Reply #1541 on: 29.09.09, 12:03 »

On tuo kyllä ihan uskomatonta peliä tuo Formula tänä päivänä. Maksetaan järkyttäviä summia, että saadaan enemmän ja vähemmän kyseenalaisen nopea kuljettaja talliin ja heitään taatusti nopeampi ulos, vaikka sopimusta on jäljellä vielä. Uskomatonta touhua. Minä en Alonsoa ottaisi kuljettajaksi, kuljettaja, joka on aina jossain epärehellisessä sopassa mukana. Eikä nopeudellakaan ole minua häikäissyt, koskaan.
No, mitenköhän Kovalaiselle käy, McLaren kiittää ja heittää ulos, minkäs teet kun varmaankin kyse on autosta kokoajan, eikä kuljettajasta.

Boris Grahn
Offline Offline

Posts: 989
Date Registered: 14.03.08

WWW
Re: F1
« Reply #1542 on: 29.09.09, 12:26 »

McLaren kehittää tämänkin vuoden autoa vielä. Ferrari on jo lopettanut ja keskittynyt ensi kauden auton "keksimiseen". Saa nähdä, millainen McLaren ensi kaudella on. Pelkään pahoin, että ensi kauden Ferrari on ainakin kilpailukykyisempi kuin tämän kauden auto - mahdollisesti jopa erinomainen. Jos näin sattuisi olemaan, Ferrari ja etenkin Alonso olisivat varmaan ikionnellisia ja etenkin Fedinandin mielestä se olisi erityisesti hänen ansiotaan - tyyliin Mitä-mä-sanoin.

Saapipas näkeä, miten tässä loppujen lopuksi käy. Itse TOIVOISIN, että Räikkönen ajaisi Ferrarilla vielä ensi kauden ja että niillä olisi kilpailukykyinen kalusto. Jos Räkä siirtyy McLarenille, pitää sitten toivoa heille hyvää autoa ja katsoa, kuinka kuskit pärjäävät - etenkin keskinäisissä kahinoissa.

Mukavinta olisi, jos talleille sallittaisiin 3 autoa ja Räikkönen ja Alonso voisivat kisata samalla kalustolla = Ferrarilla.

Business as usual is not enough and kills you in the long run!
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: F1
« Reply #1543 on: 29.09.09, 13:39 »

On tuo kyllä ihan uskomatonta peliä tuo Formula tänä päivänä. Maksetaan järkyttäviä summia, että saadaan enemmän ja vähemmän kyseenalaisen nopea kuljettaja talliin ja heitään taatusti nopeampi ulos, vaikka sopimusta on jäljellä vielä. Uskomatonta touhua. Minä en Alonsoa ottaisi kuljettajaksi, kuljettaja, joka on aina jossain epärehellisessä sopassa mukana. Eikä nopeudellakaan ole minua häikäissyt, koskaan.

Kuten olen sanonut, en ymmärrä, miten joku pitää Räikköstä jotenkin Alonsoa parempana kuljettajana. Aika tasapaksuja molemmat, mutta niin on moni muukin. Tuntuu, että tällä hetkellä sarjassa on yksi kuljettaja, joka pystyy tekemään tulosta vähän huonommallakin kalustolla ja sen nimi alkaa H:lla, eikä se ole Heikki...

Quote
No, mitenköhän Kovalaiselle käy, McLaren kiittää ja heittää ulos, minkäs teet kun varmaankin kyse on autosta kokoajan, eikä kuljettajasta.

Minä olisin heittänyt Kovalaisen ulos jo viime kauden jälkeen. Se on nähty, että eipä siitä miehestä koskaan ollutkaan isojen formuloiden rattiin. Lopettaisi suosiolla, tai lähtisi ajamaan vaikka DTM:ää, missä pärjää keskinkertaisempikin kuljettaja. Pari samanlaista kautta F1:ssä, niin ei tarvitse enää lähteä sinne DTM:äänkään, kun ei kukaan edes huoli...

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Sami Aaltonen
Former member
Re: F1
« Reply #1544 on: 29.09.09, 13:48 »

Kuten olen sanonut, en ymmärrä, miten joku pitää Räikköstä jotenkin Alonsoa parempana kuljettajana. Aika tasapaksuja molemmat, mutta niin on moni muukin. Tuntuu, että tällä hetkellä sarjassa on yksi kuljettaja, joka pystyy tekemään tulosta vähän huonommallakin kalustolla ja sen nimi alkaa H:lla, eikä se ole Heikki...

Minä olisin heittänyt Kovalaisen ulos jo viime kauden jälkeen. Se on nähty, että eipä siitä miehestä koskaan ollutkaan isojen formuloiden rattiin. Lopettaisi suosiolla, tai lähtisi ajamaan vaikka DTM:ää, missä pärjää keskinkertaisempikin kuljettaja. Pari samanlaista kautta F1:ssä, niin ei tarvitse enää lähteä sinne DTM:äänkään, kun ei kukaan edes huoli...

On Kimi Alonsoa parempi. Sen mitä olen nähnyt aiemmin jo, niin ei voi puhua samana päivänäkään asiasta. Se miten Alonso erään Monacon kisankin ajoi, hakee vertaistaan tai miehen ajotyyli joka on varsin erikoinen yleisesti ottaen.

Heikillä ei ole ollut oikeastaan kertaakaan sellasta autoa, jolla olisi tosissaan voinut tapella voitoista kisa per kisa. Viime vuonna mies oli tallissakin uusi ja sekin vaatii keltä tahansa aikaa. Hamilton on ykköskuski ollut pari kautta tässä jo, sille ei kukaan mitään mahda.
Boris Grahn
Offline Offline

Posts: 989
Date Registered: 14.03.08

WWW
Re: F1
« Reply #1545 on: 29.09.09, 14:25 »

Ihanteellisin kuski kai mille hyvänsä tallille olisi Rosberg. Hänen kielitaitonsa on tuossa porukassa ylivertainen, vaikka ei juuri suomea puhukaan. Se tietää näkyvyyttä ja kuuluvuutta monilla isoilla markkinoilla ja jos vielä autokin liikkuu, niin pitäisi sponsorirahojakin ropista.

Business as usual is not enough and kills you in the long run!
Sami Virkkula
Offline Offline

Posts: 13963
Date Registered: 19.04.04

Re: F1
« Reply #1546 on: 29.09.09, 16:19 »

Ihanteellisin kuski kai mille hyvänsä tallille olisi Rosberg. Hänen kielitaitonsa on tuossa porukassa ylivertainen, vaikka ei juuri suomea puhukaan. Se tietää näkyvyyttä ja kuuluvuutta monilla isoilla markkinoilla ja jos vielä autokin liikkuu, niin pitäisi sponsorirahojakin ropista.

Nicolla(kin) on se ongelma että kun annetaan mahdollisuus tulee lapsellisia lipsahduksia esim. viime kisan virhe eli pää ei kestä. Sama vika Heikillä.

Suomalaisten ikuinen ongelma on se että he eivät ole missään saaneet olla OIKEASTI se ykköskuski johon talli panostaa täysillä toisin kuin Schumacher, Alonso, Hamilton, Villeneuve, Hill jne jne

edit: Mitä noihin autoihin tulee niin enemmän olen huolestunut Ferrarin vauhdista, mäkkärillä vaikuttaa olevan kehityskelpoinen runko jonka päälle on voidaan rakentaa ensi kauden auto. Ferrarin runko on taas täys susi joka täytyy tehdä kokonaan uusiksi.

Toisaalta olisi se aika kiva nähdä kun Alonso ja Räikkönen ajaisi samassa tallissa. Nähtäis kuka on kuka. Schumi jänisti jo  Tongue

Edit: Mikko: Kyllähän se ylisuorittaja viimeiset 5 kisaa on ollut Räikkönen eikä Hamilton jonka autoa kehitetään edelleen.
« Last Edit: 29.09.09, 16:39 by Sami Virkkula »
rainer
Former member
Re: F1
« Reply #1547 on: 29.09.09, 16:34 »

Heikillä ei ole ollut oikeastaan kertaakaan sellasta autoa, jolla olisi tosissaan voinut tapella voitoista kisa per kisa. Viime vuonna mies oli tallissakin uusi ja sekin vaatii keltä tahansa aikaa. Hamilton on ykköskuski ollut pari kautta tässä jo, sille ei kukaan mitään mahda.
Heikillä on ollut monenlaisia tapahtumia. Joskus kolari, sitten ei saa renkaita lämpimäksi, sitten tuli aloitettua väärillä
renkailla, bensaa enemmän kuin tallikaverilla, juuttui ruuhkaan ei päässyt ohittamaan jne jne. . .
Tuntuu, että aina on ollut jotain. Ei se voi olla sitä, että ei ole saanut kunnon autoa käyttöön, ehkä se ajotyyli
ja ajotaito vaan on sellainen, että tuon paremmin ei kulje.
Esa Lehtismäki
Offline Offline

Posts: 10316
Date Registered: 26.09.03

Re: F1
« Reply #1548 on: 29.09.09, 16:51 »

Kai se sitten pitää uskoa, että Ferrarikin jo huoraa kuskipaikkojaan.

Alonso ja Räikkönen on kuskeina ihan samalla viivalla. Eikä se Massa oikeasti ole sen huonompi... Jos nuo kolme ajaisivat samanlaisilla autoilla, se voittaisi, jolla on "paras päivä". Alonsolla ja Massalla vaan on enemmän mainosarvoa lämpimissä maissa, joten sen takia Räikkönen on kokonaiskuvassa huonommassa asemassa...

Alonson ja Räikkösen mieltymykset auton suhteen ovat niin päinvastaiset, että melkeinpä väistämättä toinen tekisi toista parempaa tulosta riippuen siitä kumman mieltymyksiin auto sopii. Mielenkiintoista nähdä, miten Alonso pärjää Massan kanssa. Ja Massa Alonson. Ja Alonso Ferrarilla, ilman Briatoren paijaamista.

Sami Aaltonen
Former member
Re: F1
« Reply #1549 on: 29.09.09, 18:33 »

. Ei se voi olla sitä, että ei ole saanut kunnon autoa käyttöön, ehkä se ajotyyli
ja ajotaito vaan on sellainen, että tuon paremmin ei kulje.

Ei ole miehestä kiinni.
Sami Aaltonen
Former member
Re: F1
« Reply #1550 on: 29.09.09, 18:33 »

Kai se sitten pitää uskoa, että Ferrarikin jo huoraa kuskipaikkojaan.

Alonson ja Räikkösen mieltymykset auton suhteen ovat niin päinvastaiset, että melkeinpä väistämättä toinen tekisi toista parempaa tulosta riippuen siitä kumman mieltymyksiin auto sopii. Mielenkiintoista nähdä, miten Alonso pärjää Massan kanssa. Ja Massa Alonson. Ja Alonso Ferrarilla, ilman Briatoren paijaamista.

Jep, jos tarkkaan on Alonson autokameraa seuraillut, sen näkee miten se sitä vie. Ja se Monacon kisa oli varsin mielenkiintoinen.....
Henkka
Former member
Re: F1
« Reply #1551 on: 29.09.09, 20:40 »

Ei ole miehestä kiinni.

Heikki on varmasti hyvä kuljettaja, muttei sitä ns. maailmanmestariainesta, sitä terävintä kärkeä.
Olen myös sitä mieltä että McLarenilla ja Hamiltonin tallikaverina Heikki on näyttänyt huonommalta mitä todellisuudessa on ollut. Siihen on syynä se että talli on panostanut aika selvästi Hamiltoniin, myös Heikin kustannuksella. Silti on ollut  myös mahdollisuuksia parempiin tuloksiin ja niitä on häneltä myös odotettu. Vaikkei auto olisi kuin mittahansikas, huippukuski saa siitäkin irti joskus paljon.

Jos Kimi Heikin paikalle siirtyy on mielenkiintoista nähdä suoritustaso Hamiltoniin nähden. Ehkä myös Kimillä on enemmän sananvaltaa kohtelun suhteen kuin Heikillä. Olettaisin ainakin näin, jos hän mäkkärille päätyy. Heikin asemaan hän ei ole suostuvainen.

Matti H. Virtanen
Offline Offline

Posts: 447
Date Registered: 22.06.07

Re: F1
« Reply #1552 on: 30.09.09, 00:52 »

Ei ole miehestä kiinni.
Aijaa, johan on taas Aaltosella näkemykset.

Jos kaveri naapuripilttuusta ajelee samanlaisella pelillä voittoja ja Suomussalmen koijari hyvä kun jämäpojoille joskus tuurilla selviää niin mikähän se Samin selitys moiseen sitten on jossei ole miehessä vika??! Ero on karmea eikä ole selitettävissä vain sillä, että Britti saa välillä jonkun uudemman etu- tai takasiiven käyttöönsä vähän aikaisemmin. Kaverit kun ovat kuin eri sarjasta.

Älkää ymmärtäkö väärin, pidän Heikistä tyyppinä todella paljon. Mutta se ei tee hänestä silti Omegan mukaan yhtään sen nopeampaa. Kolme vuotta kun on saanut yrittää niin sen pitäisi jo riittää, kannukset pitäisi olla jo hankittuna. Vaan eipä ole, päinvastoin. Enempi ihmiset ihmettelee (siis kaikkialla muualla paitsi Suomessa), että miksi Heikki ylipäätään vielä ajaa tuollaisessa legendaarisessa tallissa, tai edes ylipäätään formuloissa.

Toivoisin, että Heikki vielä saisi töitä F1:stä, mutta jos saa, niin valitettavasti ura taitaa jatkua keskitason tallin (kakkos)kuljettajana. Cry

EDIT: Turhat ja asian kanssa täysin merkityksettömän viittaukset toisen osapuolen ammattikuntaan poistettu/ Mikko
« Last Edit: 30.09.09, 06:30 by Mikko Maliniemi »
Sami Aaltonen
Former member
Re: F1
« Reply #1553 on: 30.09.09, 04:40 »

Heikki on varmasti hyvä kuljettaja, muttei sitä ns. maailmanmestariainesta, sitä terävintä kärkeä.


Tuloksia katsomalla varmasti tältä näyttää.
Totuuttahan me emme McLarenin suunnalta tiedä, mikä todellinen tilanne Hamiltonin ja Heikin autojen kohdalla on ollut. Vai tiedämmekö?
Petri Lehtovirta
Offline Offline

Posts: 4618
Date Registered: 05.04.04

Re: F1
« Reply #1554 on: 30.09.09, 04:59 »

Sebastien Loeb testaa englantilaisen David Price Racing -tallin GP2-ajokkia Jerezin radalla ensi viikolla. Testin on arveltu olevan osa ranskalaiskuljettajan valmistautumista formula ykkösten kauden päättävän Abu Dhabin GP-kilpailun ajamiseen Toro Rosso -tallissa. Loeb ei ole vahvistanut tietoa.

HS

Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: F1
« Reply #1555 on: 30.09.09, 05:19 »

Tuloksia katsomalla varmasti tältä näyttää.
Totuuttahan me emme McLarenin suunnalta tiedä, mikä todellinen tilanne Hamiltonin ja Heikin autojen kohdalla on ollut. Vai tiedämmekö?

Kyllä me se totuus tiedetään, että Heikki on päässyt ajamaan koko F1-uransa potentiaalisilla voittaja-autoilla, mutta ei ole kyllä niillä liikaa edellytysten mukaisia sijoituksia, saatika sitten voittoja saavuttanut. Tallikaverit kuitenkin ovat. Ja kyllä se fakta on, että jos kaveri ei samanlaisella autolla pysty pistämään tallikaverilleen kampoihin, niin vika on silloin sopeutumiskyvyttömässä kuljettajassa. Aikaa sopeutumiseen on ollut kyllä takuulla riittävästi. Tuloksista sen kaverin tason näkee...

Minun henk. koht. tuomio: Heikki on taidoiltaan hyvä kuski (huono kuski ei koskaan pääse F1:iin), mutta luonteeltaan pehmeä. Ja sellainen yhdistelmä ei ole koskaan pärjännyt...

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Sami Aaltonen
Former member
Re: F1
« Reply #1556 on: 30.09.09, 05:37 »

Kyllä me se totuus tiedetään, että Heikki on päässyt ajamaan koko F1-uransa potentiaalisilla voittaja-autoilla, mutta ei ole kyllä niillä liikaa edellytysten mukaisia sijoituksia, saatika sitten voittoja saavuttanut. Tallikaverit kuitenkin ovat. Ja kyllä se fakta on, että jos kaveri ei samanlaisella autolla pysty pistämään tallikaverilleen kampoihin, niin vika on silloin sopeutumiskyvyttömässä kuljettajassa. Aikaa sopeutumiseen on ollut kyllä takuulla riittävästi. Tuloksista sen kaverin tason näkee...

Minun henk. koht. tuomio: Heikki on taidoiltaan hyvä kuski (huono kuski ei koskaan pääse F1:iin), mutta luonteeltaan pehmeä. Ja sellainen yhdistelmä ei ole koskaan pärjännyt...

Okei olkoot asia sitten näin, todellisia F1 asiantuntijoita kun on foorumi täynnä niin hyväksyn tämän vastauksen ja annan asian olla.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: F1
« Reply #1557 on: 30.09.09, 06:05 »

Okei olkoot asia sitten näin, todellisia F1 asiantuntijoita kun on foorumi täynnä niin hyväksyn tämän vastauksen ja annan asian olla.

Höh Tongue Tässä yritetään herätellä keskustelua aiheesta mutta ei näytä onnistuvan. Olisin mielelläni kuitenkin nähnyt vasta-argumentteja, enkä sitä, että heti kun tulee eriävä mielipide, heitetään hanskat tiskiin. Olisi mukava nähdä perusteluja, miksi Heikki on loistokuljettaja, vaikka tulokset kertovat ihan muuta...

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Sami Aaltonen
Former member
Re: F1
« Reply #1558 on: 30.09.09, 06:11 »

Höh Tongue Tässä yritetään herätellä keskustelua aiheesta mutta ei näytä onnistuvan. Olisin mielelläni kuitenkin nähnyt vasta-argumentteja, enkä sitä, että heti kun tulee eriävä mielipide, heitetään hanskat tiskiin. Olisi mukava nähdä perusteluja, miksi Heikki on loistokuljettaja, vaikka tulokset kertovat ihan muuta...

Niin McLarenin tasoinen talli tuskin Kovalaista olisi taannoin halunnut, mikäli ei olisi uskonut häneen.
Syyt, miksi on Hamiltonin varjoon jääty on meiltä tavallisilta pulliaisilta ulottumattomissa. Jostain syystä auto ei ole ollut sellainen, jollainen sen olisi pitänyt olla. Hamilton on autoonsa saanut säädöt toisinaan hyvinkin kohdalleen, Heikki ei. Se, miksi näin on, ei ilmeisesti edes McLarenin puolella ole selvää. Jos median kirjoitteluun on uskomista.

Kukaan tällä foorumilla ei totuutta tiedä McLarenista tai mikä Heikin auton todellinen tilanne on, mikä se totuus on, millainen auto McLaren on säätää ja ajaa. Tuloksia katsomalla voi tottakai todeta, että "huono kuski, ei pärjää, tallikaveri pärjää Heikki ei". Mutta en usko tämän olevan totuus lähellekään asiasta. Jokainen voi tottakai olla sitä mieltä mitä haluaa. Itse en usko, että olemme nähneet vielä Heikkiä sellaisena, millainen hän oli Formula 1:siin tullessaan. Pirun nopea. Autosta se on kiinni, uskokaa muut mitä haluatte.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: F1
« Reply #1559 on: 30.09.09, 06:23 »

Niin McLarenin tasoinen talli tuskin Kovalaista olisi taannoin halunnut, mikäli ei olisi uskonut häneen.
Syyt, miksi on Hamiltonin varjoon jääty on meiltä tavallisilta pulliaisilta ulottumattomissa. Jostain syystä auto ei ole ollut sellainen, jollainen sen olisi pitänyt olla. Hamilton on autoonsa saanut säädöt toisinaan hyvinkin kohdalleen, Heikki ei. Se, miksi näin on, ei ilmeisesti edes McLarenin puolella ole selvää. Jos median kirjoitteluun on uskomista.

Kyllä Heikkiin takuulla uskottiin, tottakai. Mutta jos uskottaisiin myös vielä tässä vaiheessa, niin Heikillä olisi jo jatkosopimus talliin, eikä häntä oltaisi korvaamassa vaikka nyt Räikkösellä. Totuus on, että Heikki ei pystynyt koskaan lunastamaan niitä odotuksia, mitä häneen kohdistui. Syy voi löytyä vain ja ainoastaan miehestä itsestään, kun katsoo, mihin samalla autolla on mahdollista pystyä...

Ei siihen tarvitse median kirjoittelua, kun näkeehän sen omillakin silmillä...

Quote
Kukaan tällä foorumilla ei totuutta tiedä McLarenista tai mikä Heikin auton todellinen tilanne on, mikä se totuus on, millainen auto McLaren on säätää ja ajaa. Tuloksia katsomalla voi tottakai todeta, että "huono kuski, ei pärjää, tallikaveri pärjää Heikki ei". Mutta en usko tämän olevan totuus lähellekään asiasta. Jokainen voi tottakai olla sitä mieltä mitä haluaa. Itse en usko, että olemme nähneet vielä Heikkiä sellaisena, millainen hän oli Formula 1:siin tullessaan. Pirun nopea. Autosta se on kiinni, uskokaa muut mitä haluatte.

Heikki on hyvä kuljettaja, onhan se tullut tässä esille moneen kertaan. Mutta hyvän ja loistavan kuljettajan ero on siinä, että loistava kuljettaja pystyy sopeutumaan tilanteeseen ja siihen Heikki ei ole pystynyt. Se loistava kuljettaja pystyisi tarvittaessa kehittämään ja muuttamaan omaa ajotapaansa auton vaatimusten mukaiseksi...

Mitä tulee tuohon viimeiseen lauseeseesi, niin entäs jos Heikin hyvät tulokset vaikka aikoinaan GP2:ssa jne. oli myös kiinni autosta? Entäs, jos Heikki ei silloinkaan ollut hyvää parempi kuljettaja, vaan menestys tuli vain, koska kalusto olikin hyvä?

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Pages: 1 ... 76 77 [78] 79 80 ... 107 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1