FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
24.09.17, 14:08

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  F1
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 87 88 [89] 90 91 ... 107 Reply Print
Author Topic: F1  (Read 344505 times)
Sami Aaltonen
Former member
Re: F1
« Reply #1760 on: 29.01.10, 20:00 »

Viimeeksi McLarenilla tehtiin tällänen kokeilu vuonna 1995, ja se floppasi aika pahasti. Ei auttanut Manselit asiaan tippaakaan.
Olihan noita jo viime vuonna tuon tapaisia taas radalla, saas nähdä miten käy tällä kertaa.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: F1
« Reply #1761 on: 29.01.10, 21:56 »

Viimeeksi McLarenilla tehtiin tällänen kokeilu vuonna 1995, ja se floppasi aika pahasti. Ei auttanut Manselit asiaan tippaakaan.
Olihan noita jo viime vuonna tuon tapaisia taas radalla, saas nähdä miten käy tällä kertaa.

Kyllä tuo ensimmäinen taitaa olla, missä tuo "evä" menee kiinni spoileriin? Pimeässä voisi erehtyä luulemaan Formula Farmariksi Grin

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Juha Lampi
Offline Offline

Posts: 4323
Date Registered: 10.10.07

Re: F1
« Reply #1762 on: 30.01.10, 16:40 »

[neartopic] Tuli eilen katsotuksi F1-maailmaan sijoittuva suurelokuva Grand Prix (1966). Edellisen kerran näin sen Cinerama-Savoyssa (nyk. Savoy-teatteri). Sen katsominen tänä päivänä antaa mukavaa perspektiiviä nykyiselle teknokeinottelu-F1:lle.[/neartopic]
Petri Lehtovirta
Offline Offline

Posts: 4618
Date Registered: 05.04.04

Re: F1
« Reply #1763 on: 31.01.10, 17:39 »

« Last Edit: 31.01.10, 18:27 by Mikko Maliniemi »

Matias Pusa
Offline Offline

Posts: 1135
Date Registered: 06.03.08

WWW
Re: F1
« Reply #1764 on: 31.01.10, 20:03 »

Ei paljon Ferrarin värivalinnat hätkäytä, kun näkee kuvat McLarenin, sanotaanko nyt diplomaattisesti hämmentävännäköisestä autosta Tongue

Sauber on vähän samoilla linjoilla, muttei kuitenkaan yhtä "muodokas" kate: http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2010/01/1045872

EDIT: Samoin kuin Renault: http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2010/01/1045933
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: F1
« Reply #1765 on: 31.01.10, 20:21 »

Sauber on vähän samoilla linjoilla, muttei kuitenkaan yhtä "muodokas" kate: http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2010/01/1045872

EDIT: Samoin kuin Renault: http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2010/01/1045933

Ei hemmetti minkä näköinen on tuo Sauberi. On varsinkin tuollaisella korostavalla maalauksella niin pystykeulaisen/linttaperäisen näköinen, että nimeksi sopisi parhaiten Taunus Grin

Koskahan Ferrarilla ruvetaan itkemään, että heille ei ole kerrottu, että tuollainen farmariperä on sallittu? Tongue

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Matias Pusa
Offline Offline

Posts: 1135
Date Registered: 06.03.08

WWW
Re: F1
« Reply #1766 on: 31.01.10, 20:38 »

Koskahan Ferrarilla ruvetaan itkemään, että heille ei ole kerrottu, että tuollainen farmariperä on sallittu? Tongue

Ferrari on vielä niin keskittynyt itkemään viime kauden tupladiffuusorista, etteivät ole edes huomanneet farmarien esiinmarssia:  Grin

Quote from: Ferrarin tekninen johtaja Aldo Costa Gazzetta dello Sport-lehdessä
- Me olemme edelleen vakuuttuneita siitä, että tupladiffuusori oli sääntöjenvastainen. Meidän mielestämme sen suhteen voidaan edelleen tehdä tulkintoja, sillä säännöt jättävät oven auki monenlaisille vaihtoehdoille. FIA:n tehtävä on valvoa asiaa, mutta me olemme varsin huolestuneita, Costa totesi Gazzetta dello Sport -lehden mukaan. (mtv3.fi)
Boris Grahn
Offline Offline

Posts: 989
Date Registered: 14.03.08

WWW
Re: F1
« Reply #1767 on: 01.02.10, 15:00 »

Ihan kohtuullisessa vauhdissa on Kengäntekijä melkein heti kättelyssä. http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2010/02/1046280

Massa ajoi koko päivän ja paransi tulostaan illemmalla 0,514 sekuntia
de la Rosa ajoi koko päivän ja paransi tulosta illemmalla 0,463 sekuntia
JOS Rosberg olisi ajanut koko päivän, olisi kohtuullista olettaa, että hänkin olisi parantanut suuruusluokkaa 0,488 sekuntia (Rosan ja Massan keskiarvo), mikä antaisi ajaksi 13,055. Se taas on vain 0,108 sekuntia hitaampi kuin kerppeniläisellä. JOS Roberg olisi parantanut saman verran kuin Massa, aika olisi ollut 13,029. Se on enää 0,082 sekuntia Schumia hitaampi.

Huomenna Schumi ajaa koko päivän ja keskiviikkona Roberg koko päivän. Keskiviikoksi on ennustettu pari astetta lämpimämpää, joten saapas katsoa...
« Last Edit: 01.02.10, 18:09 by Boris Grahn »

Business as usual is not enough and kills you in the long run!
Sami Virkkula
Offline Offline

Posts: 13963
Date Registered: 19.04.04

Re: F1
« Reply #1768 on: 01.02.10, 19:15 »


Jos jos jos ja jos  Grin Näistä talvitesteistä voi harvoin vetää johtopäätöksiä koska talleilla voi olla ihan erilainen ohjelma. Itse veikkaisin että ensimmäisissä testeissä vedetään tasaisesti varman päälle että inssit saa oikeaa dataa käyttöön.
Jufernaut
Former member
Re: F1
« Reply #1769 on: 05.02.10, 13:20 »

Neuvottelee suomalaisten kanssa sponsorirahasta
Quote
Suomalaisosapuoli on isä-Petrovin mukaan kuitenkin asettanut rahoitukselle tiukan reunaehdon: Vitalin tulisi hankkia Suomen kansalaisuus.

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2010/02/30372&sort=false
Orvo Välilä
Offline Offline

Posts: 3779
Date Registered: 24.10.05

Re: F1
« Reply #1770 on: 05.02.10, 22:20 »


Ai suomen tarvii ruveta ostamaan Vitalisvormulakuskeja naapurista kun omat ei enää riitä......  Roll Eyes

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Arguing with a pilot is like wrestling with a pig in the mud. After a while you begin to think the pig likes it.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ilkka Portti
Body Monkey
Moderator
Offline Offline

Posts: 13574
Date Registered: 31.07.01

WWW
Re: F1
« Reply #1771 on: 06.02.10, 07:02 »

Varmaan formulaselostajat ja muu media rupeaa tituleeraamaan Vitalista suomalaiseksi, tuli sponsorisopimusta tai ei.. Onhan se Nisokin suomalainen. Grin


My photos @ Airliners.net                           My photos @ Jetphotos.net
                                       www.flyfinland.fi
Sami Virkkula
Offline Offline

Posts: 13963
Date Registered: 19.04.04

Re: F1
« Reply #1772 on: 09.02.10, 08:56 »

Onko tässä nyt sitten jotain järkeä?  Roll Eyes
 
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2010/02/1052507

Quote
Lokakuussa Kansainvälisen autoliiton FIA:n puheenjohtajaksi valittu Jean Todt kertoo johtavansa liittoa vain yhden puheenjohtajakauden verran.

Ari Vatasen kanssa sähäkän vaalin puheenjohtajuudesta käyneen Todtin, 63, pesti FIA-johdossa päättyy vuonna 2013.

- Minulla on muuta tekemistä, ja elämä on liian lyhyt, Todt kommentoi päätöstään italialaiselle La Gazzetta dello Sportille.

- On hullua ajatella, että Max Mosley oli johdossa 16 vuotta, Todt sanoo.
Robin Karinen
Offline Offline

Posts: 1139
Date Registered: 12.03.05

Re: F1
« Reply #1773 on: 04.03.10, 21:00 »

Reilu viikko perjantain harjoituksiin.

Hispania F1 (edellinen Campos Meta)kin on saanut autonsa ulos, ja sanojensa mukaan autot ovat jo matkalla bahrainiin.

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2010/03/1070931

Näyttää mielestäni nopeammalta, kuin Virginin ja Lotuksen tekeleet. Saa nähdä vaikuttaako se, että eivät olleet Barcelonan tai Jerezin testeissä vauhtiin.

Canon, You can I can't.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: F1
« Reply #1774 on: 04.03.10, 21:19 »

Näyttää mielestäni nopeammalta,

Mun mielestä taas tuo mielikuvitukseton tasapaksu maalaus, perärungon muotoilu ja nokan "nenäkyhmyt" saa sen näyttämään harvinaisen painavalta.  Tongue

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Oliver Martinez
Offline Offline

Posts: 648
Date Registered: 09.09.07

Re: F1
« Reply #1775 on: 14.03.10, 14:38 »

*Kaivoi juuri Alonso lippiksen kaapista, jossa se oli kerennyt pölyttyä kahden vuoden ajan. Räikköspaita meni puolestaan hyllylle pölyttymään..*  Grin

Saas nähdä toistaako tilastot itseään ja Alonso nappaa tänä vuonna mestaruuden, kuten 16 kertaa viimeisen 20 vuoden aikana avauskisan voittanut kuljettaja on niin tehnyt.  thmbup

PS: Oviedossa räjähti ainakin juhlat käyntiin..  Wink
« Last Edit: 14.03.10, 14:46 by Oliver Martinez »

FSX: Amd Athlon 64 X2 6000+ 3GHz, MSI/ASUS DDR II atx, 4096 (2*2048) DDR II 800MHz, Atx 400W, Ati Radeon HD3650 1024Mt DDR

Virtual Norwegianin lentäjä. Pilot ID: NAX2803. Profiilini
Sami Aaltonen
Former member
Re: F1
« Reply #1776 on: 16.03.10, 08:18 »

Sen mitä kisaa katselin viikonloppuna, niin toooodeeeelllaaaaa tyyyyyyyyyyyyyyyllllllllsääääääääääääääää................. *HAUKOTUS*
F1 on menettänyt kyllä nyt lopullisesti kaiken mitä siinä joskus oli, kaiken viehätys/näyttävyytensä.
Ellei jotain tehdä ja nopeasti, niin homma menee aikalailla prseelleen.
Autot inisee, piipitää, kuljettajan duuni näyttää helpolta ja kaikki sujuu elektronisesti ja ohituksia ei ole, mitään ei tapahdu.
TYLSÄÄ.

NOh...onneksi on jotain korvaavaa, jossa sentään ajetaan ja niittten ajaminen näyttää ajamiselta.
.......GT / WTCC / BTCC / MOTO GP / MOTO 2.

Tässä sentään tehdään duunia.
http://www.youtube.com/watch?v=NQfuWQBqYDU
Mikko Pietarinen
Offline Offline

Posts: 693
Date Registered: 04.05.09

Re: F1
« Reply #1777 on: 16.03.10, 11:33 »

Autot inisee, piipitää, kuljettajan duuni näyttää helpolta ja kaikki sujuu elektronisesti ja ohituksia ei ole, mitään ei tapahdu.


Vaikka en pahemmin kyseistä lajia seuraakkaan, enkä ole säännöistä perillä, mutta mitä BBC:ltä kattelin kisaa vajaan tunnin, niin sain ainakin sellaisen kuvan, että nimenomaan sitä ajamista oli enemmän kuin ennen? Verrattuna siis edelliseen kauteen. Ei taida olla ABS-jarruja eikä luistonestoa, että en mä nyt hirveästi sanois, että elektroniikka hoitaa.. Vai mitä elektroniikkaa meinaat?
Sami Aaltonen
Former member
Re: F1
« Reply #1778 on: 16.03.10, 12:13 »

Vaikka en pahemmin kyseistä lajia seuraakkaan, enkä ole säännöistä perillä, mutta mitä BBC:ltä kattelin kisaa vajaan tunnin, niin sain ainakin sellaisen kuvan, että nimenomaan sitä ajamista oli enemmän kuin ennen? Verrattuna siis edelliseen kauteen. Ei taida olla ABS-jarruja eikä luistonestoa, että en mä nyt hirveästi sanois, että elektroniikka hoitaa.. Vai mitä elektroniikkaa meinaat?

Ei ollut luistonestoja viime vuonnakaan. Tänä vuonna ohittaminen on vielä vaikeampaa täysien tankkien takia, etenkin kisan alussa. Aerodynamiikkaa on, mutta mekaanista pitoa ei vieläkään niin paljoa kun sitä pitäisi olla slikseistä huolimatta. ABS:iä ei ole eikä aktiivijousituksia. ONNEKSI, muutenhan tuo olisi täysin pilalla.

Meinasin tätä vaihdelaatikko-osastoa esimerkiksi. Vivuista vaan ilman kytkintä kumpaakin suuntaan, elektroniikka hoitaa loput.
Starttijärjestelmistä en tiedä, onko kiellettyjä kun liittyivät luistonestoon aikoinaan käsittääkseni.

Mutta yleisesti, lajin näyttävyys ei ole mitään siihen mitä se oli 10v taaksepäin. Autojen saundit ovat kuihtuneet ja homma ei näytä oikein miltään, ei edes incar-kamerasta katsottuna. En tiedä, mutta minuun tuo ei iske.
nohuh
Former member
Re: F1
« Reply #1779 on: 17.03.10, 00:05 »

Eikös täysien tankkien takia pitäisi tulla enemmän ohituksia? Painavempi auto -> pitempi jarrutusmatka. Toisaalta ainakin ekassa kisassa kellään ei varmaan ollut kovin hyvää dataa renkaiden kestävyydestä ja säästelivät ehkä niitä liiaksikin alussa. Eivät paljon kyllä yrittäneet edes ohitella. Mutta säännöissä mennään koko ajan väärään suuntaan. Homma meni pieleen V10 koneiden jälkeen. Autoissa on liian vähän tehoa ajo-ominaisuuksiin nähden. Muka turvallisuuteen vedoten V10 pois.. Sama se kulkeeko ne autot suoralla 350 vai 320 kmh. Ei sillä ole turvallisuuteen mitään tekemistä. Mutkavauhdit ei pienentynyt yhtään V8 koneilla.

Eli autoihin pitäisi saada 200-300 hp lisää ja hivenen nykyistä vähemmän deeäffää. Silloin autot olisivat liian tehokkaita ajo-ominaisuuksiin nähden. Kuljettajan taito vaikuttaisi enemmän ja ajovirheitä ja ohituksia tulisi lisää. Kuitenkaan turvallisuus ei juuri kärsi kun mutkissa mentäisiin ehkä jopa vähän hiljempaa. Olihan aikoinaan turbokoneissa monacon aika-ajoissakin välillä 1400 hp ja sen ajan autot ei todellakaan ollut kovin hyvin ajettavia kun nykyään. Kisat olivatkin aikoinaan värikkäämpiä.
Pages: 1 ... 87 88 [89] 90 91 ... 107 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1