F1

<< < (37/414) > >>

svirkkul:
Mitä minä sanoin! Mitä minä sanoin!

Ainoa mikä ferrarissa pelottaa on se että ne on jo monta vuotta kehitelleet V8 konetta ja testanneet sitä yli puolivuotta. Yllättäen FIA päätti vuosi sitten että siirrytään V8 koneisiin. 

Esa:
Taikka ehkä enemmän vielä kyse on siitä, että Bridgestone osaa tehdä kisakumeja, vaikkei osaakaan tehdä taksin renkaita (joiden pitää kestää pitkään) niin hyvin kuin Michelin. Kun renkaat on tasaväkiset, niin Ferrarin ja Schumacherin vauhdissa näkyy taas se pieni ero. Kahdeksas mestaruus voi olla tyrkyllä. Katsotaan nyt, miten ne renkaat toimii 20 kierroksen matkalla.

Aika-ajojen systeemi vaikuttaa tänä vuonna aika tolkulliselta lukuunottamatta sitä idioottimaista kisabensoilla lähtemistä viimeiseen rykäisyyn. Tyhmästä säännöstä tuli vielä tyhmempi nyt kun autot tankataan uudestaan aika-ajon jälkeen. Kaikki ajaa 15 minuuttia rataa ympäri polttaakseen mahdollisimman paljon bensaa, sitten uudet renkaat ja yksi aikakierros, tai korkeintaan kaksi. Joko Mosley on keksinyt tuon kisabensoilla ajattamisen ja pitää siitä kynsin hampain kiinni, tai sitten on neuvottelut olleet niin tahmeat, että hölmökin kompromissi on kelvannut.

Onkos muuten Ferrari ja Honda ainoat, jotka vastaanottaa enää likaista rahaa? (siis joilla on tukakkasponsori) Mäkkärilläkin on ilmestynyt Emirates siipiin. Harmi vaan, ettei ne siivet näy siltikään kantavan. Miten se voikin olla aina Kimi, jonka auto lahoaa mitä ihmeellisimmin tavoin. Tuolla ei pitäisi olla pahoja kanttareitakaan, millä ripustukset saisi lunastuskuntoon, joten näyttää ihan materiaali- tai asennusvirheeltä.

mmniemi:

Harmi vaan, ettei ne siivet näy siltikään kantavan.

Sehän siitä vielä puuttuisikin, että ne siivet saisi sen auton lentämään

Esa:
Eiköhän sekin vielä mäkkäriltä onnistu, että pistävät siivet väärinpäin, ja Kimi ampaisee lähtösuoralta taivaalle

hennri:
Siis voisko joku nyt selittää mulle sen kisabensa systeemin. Ne puhu tänäänki siinä lähetyksessä että on kisabensat mukana viimesellä 20minsal ja niitä nyt poltetaan paljon, mutta mitä siinä on sit järkeä tankata sitä bensaa jos se pitää ehdoin tahdoin polttaa pois? Miks ei kerralla voi laittaa vähempää ? En ole jaksanu kaivaa tietoa mistään joten kysyn sen täällä. Ja jos joku ihmettelee kysymystä niin olen aito blondi

Navigation

Up one level

Next page

Previous page