FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
25.07.17, 20:40

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  F1
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 98 99 [100] 101 102 ... 107 Reply Print
Author Topic: F1  (Read 334130 times)
Tarmo Kallio
Offline Offline

Posts: 2090
Date Registered: 29.07.09

Re: F1
« Reply #1980 on: 25.06.15, 10:39 »

Yksi asia on varma. Alonso ei voittanut koskaan F1-kuljettajan mestaruutta Ferrarilla, vaikka yritti viisi vuotta. Epäilen, että samoin käy myös Vettelille  Wink

Viimeisin mestari parhaimmassa ja vanhimmassa F1-tallissa on Kimi Räikkönen. (Mestaruus vuonna 2007). Sitä ennen viisi mestaruutta otti Michael Schumacher. (Vuodet 2000, 2001, 2002, 2003 ja 2004).
« Last Edit: 25.06.15, 11:04 by Tarmo Kallio »
Tarmo Kallio
Offline Offline

Posts: 2090
Date Registered: 29.07.09

Re: F1
« Reply #1981 on: 25.06.15, 13:36 »

Katselin isäni kanssa Imolan kisaa. Vuosi oli 1994. Tuli vähän sanomista.

Sanoin, että täytyy laittaa lisää turva-alueita. Isäni oli toista mieltä.
Timo Helenius
Offline Offline

Posts: 349
Date Registered: 03.10.13

Re: F1
« Reply #1982 on: 25.06.15, 22:00 »

Katselin isäni kanssa Imolan kisaa. Vuosi oli 1994. Tuli vähän sanomista.
Sanoin, että täytyy laittaa lisää turva-alueita. Isäni oli toista mieltä.

Niin kattelin minäkin, lentoasemalla, vappuna. Se oli kai liian traagista siihen aikaan.

Hiljaisuus täytti hetkeksi taivaankin. Toisaalta silloin ajettiin vielä kilpaa, manuaalisesti.

Joku totesi että "Jumalakin voi näköjään kuolla" ??  Se olikin silloin.

PS. Kyllä Vettel voittaa. On se paljon arvosteltu mutta nykyajan rattimies ja tietokonehan tekee loput.  Undecided
Sami Virkkula
Offline Offline

Posts: 13963
Date Registered: 19.04.04

Re: F1
« Reply #1983 on: 28.06.15, 07:23 »

Tätä Martinin Tamburello teosta yksityiskohtaisempaa analyysiä saa hakea. Kannattaa lukea jos vähänkään kiinnostaa.

http://www.martinzustak.com/tamburello
Mikko Pietarinen
Offline Offline

Posts: 693
Date Registered: 04.05.09

Re: F1
« Reply #1984 on: 02.07.15, 09:35 »

ja tietokonehan tekee loput.  Undecided

Katsohan, meillähän on täällä oikeen asiantuntija laugh
Timo Helenius
Offline Offline

Posts: 349
Date Registered: 03.10.13

Re: F1
« Reply #1985 on: 04.07.15, 14:44 »

Katsohan, meillähän on täällä oikeen asiantuntija laugh

Mieltä lämmittää kun ei näköjään ole yksin, tiedät sitten paremmin.  Wink

Ei mielipiteen perusteella asiantuntijoita luoda, ei ainakaan ennenvanhaan niin tehty. Nykymaailmassa asiat on kai toisin?  laugh

Nyt vaan peukkua Räikköselle ja Bottakselle kaikki yhdessä. Piikittelyt voi unohtaa.
Jarmo Kohtanen
Offline Offline

Posts: 1142
Date Registered: 04.08.10

Re: F1
« Reply #1986 on: 22.08.15, 01:16 »

Rosbergilta puhkesi kumi yli kolmensadan vauhdista - "Se oli järkytys"
http://www.iltalehti.fi/formulat/2015082120215304_fo.shtml

Lapsi syntyy pian
http://www.suomif1.com/2015/08/f1-kuskille-lapsi-yksityiskone-valmiina/
Tarmo Kallio
Offline Offline

Posts: 2090
Date Registered: 29.07.09

Re: F1
« Reply #1987 on: 24.08.15, 11:38 »

Kuvassa Sebastian Vettelin rengasta viedään tutkittavaksi: http://www.mtv.fi/sport/f1

Mitä tutkimista renkaan riekaleissa on? Vannekin kärsi varmasti rajusti.

F1:n renkaassa ja vanteessa on nykyään ehkä paljon tietokonetekniikkaa. Sitä kuljetetaan salkussa. Grin
Mikko Tuomi
Offline Offline

Posts: 2974
Date Registered: 06.01.06

Re: F1
« Reply #1988 on: 24.08.15, 17:00 »

Kuvassa Sebastian Vettelin rengasta viedään tutkittavaksi: http://www.mtv.fi/sport/f1

Mitä tutkimista renkaan riekaleissa on? Vannekin kärsi varmasti rajusti.

F1:n renkaassa ja vanteessa on nykyään ehkä paljon tietokonetekniikkaa. Sitä kuljetetaan salkussa. Grin

Niistä renkaista näkee pirun hyvin, mistä vaurio johtuu. Tollanen tilanne on täysin käsittämätön, sillä inssit sitä varmasti tutkivat että mistä vaurio alkoi.
Tarmo Kallio
Offline Offline

Posts: 2090
Date Registered: 29.07.09

Re: F1
« Reply #1989 on: 06.09.15, 10:20 »

Kisan alkuun on nyt tarkalleen 1h, 40 min. Toivottavasti Kimi on kisan lopussa keskimmäisellä korokkeella, Vettel toisena ja Bottas kolmantena. Miten se uusi mersun tehokone mahtaa toimia paalupaikkamiehellä? Tulee ehkä jännä kisa...
Tarmo Kallio
Offline Offline

Posts: 2090
Date Registered: 29.07.09

Re: F1
« Reply #1990 on: 06.09.15, 10:46 »

Tänne pitäisi tehdä joku epävirallinen tulosveto  Smiley  Laitan oman rivin: Räikkönen, Vettel, Bottas.
Tarmo Kallio
Offline Offline

Posts: 2090
Date Registered: 29.07.09

Re: F1
« Reply #1991 on: 06.09.15, 14:38 »

Tarmo Kallio
Offline Offline

Posts: 2090
Date Registered: 29.07.09

Re: F1
« Reply #1992 on: 16.09.15, 13:07 »

Miksi F1-ratoja piti edes rakentaa noihin kehitysmaihin? http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/savusumu-leijuu-f1-nayttamolla-vahan-alkoi-jo-silmia-kirvella/5313934

Jotain katuratoja, joissa ohittaminen on hankalaa. Tylsiä kisoja... Jos saisin päättää, niin Formulat ajaisivat vain Euroopan radoilla. Muutama vanha rata takaisin ja sitten uusia todellisia voima/ vaara/ vauhtiratoja  Wink
Petri Lehtovirta
Offline Offline

Posts: 4618
Date Registered: 05.04.04

Re: F1
« Reply #1993 on: 16.09.15, 13:09 »


Tarmo Kallio
Offline Offline

Posts: 2090
Date Registered: 29.07.09

Re: F1
« Reply #1994 on: 18.09.15, 13:01 »

Tämä uusi rengaspainesääntö on todella selkeä. Se määrää vain minimipaineen. On aivan sama onko lämpötila 40 astetta plussan puolella, tai 40 miinusastetta: http://www.ts.fi/urheilu/moottoriurheilu/f1/815804/FIA+antoi+ilmanpainemaaraykset+Singaporeen+ja+Japaniin
Tarmo Kallio
Offline Offline

Posts: 2090
Date Registered: 29.07.09

Re: F1
« Reply #1995 on: 21.09.15, 14:32 »

Eilinen kisa oli hieno  Smiley Mutta miksi toisen turva-autotilanteen jälkeen ne hitaimmat autot olivat sotkemassa kisaa? Ne hitaimmat pitää ajattaa nopeasti ohi turva-auton turvallisella nopeudella. Miksi ei hidas auto voi vain hiljentää ja muut menisivät ohi?

Joku tuomaristossa mokasi.

Tuli vain kaksi turva-autotilannetta, mutta oikea olisi ollut kolme. Ehkä jopa neljä.  Grin
Robin Karinen
Offline Offline

Posts: 1139
Date Registered: 12.03.05

Re: F1
« Reply #1996 on: 22.09.15, 07:54 »

Eilinen kisa oli hieno  Smiley Mutta miksi toisen turva-autotilanteen jälkeen ne hitaimmat autot olivat sotkemassa kisaa? Ne hitaimmat pitää ajattaa nopeasti ohi turva-auton turvallisella nopeudella. Miksi ei hidas auto voi vain hiljentää ja muut menisivät ohi?

Joku tuomaristossa mokasi.

Tuli vain kaksi turva-autotilannetta, mutta oikea olisi ollut kolme. Ehkä jopa neljä.  Grin


Rossiltahan oli radio rikki, jolloin häntä ei voitu ohjeistaa ohittamaan letkaa. Hitaat autot jäisivät taas jälkeen yhden kierroksen lisää jos niitä ei päästettäisi ohi turva-auton aikana. Ennenhän kaikki hitaat autot ajelivat letkassa siinä kohdassa kun missä olivat silloin kun turva-auto tuli radalle.

Canon, You can I can't.
Timo Koski
Offline Offline

Posts: 2583
Date Registered: 11.02.04

Re: F1
« Reply #1997 on: 22.09.15, 08:26 »

Hitaat autot jäisivät taas jälkeen yhden kierroksen lisää jos niitä ei päästettäisi ohi turva-auton aikana.
Tuolla kai ei olisi mitään merkitystä kisan kannalta, onko joku Marussia jäljessä 2 tai 3 kierrosta 10 kärkeä. Ainakin samaa ohitus-/hidastusjuttua olen ihmetellyt itsekin, kun tuo hidastusjuttu kävisi alle puolen minuutin, nyt ohituksen ja eron saaminen väliin, ellei jopa uudelleen jonon perän saavuttaminen kestää 2-3 min(ainakin yksi-kaksi "turhaa" SC-kierrosta).
Robin Karinen
Offline Offline

Posts: 1139
Date Registered: 12.03.05

Re: F1
« Reply #1998 on: 22.09.15, 09:14 »

Tuolla kai ei olisi mitään merkitystä kisan kannalta, onko joku Marussia jäljessä 2 tai 3 kierrosta 10 kärkeä. Ainakin samaa ohitus-/hidastusjuttua olen ihmetellyt itsekin, kun tuo hidastusjuttu kävisi alle puolen minuutin, nyt ohituksen ja eron saaminen väliin, ellei jopa uudelleen jonon perän saavuttaminen kestää 2-3 min(ainakin yksi-kaksi "turhaa" SC-kierrosta).

En nyt muista itsekkään että miksi sääntö oli alunperin tarkalleen muutettu, mutta ajatteleppa että siellä olisi kierroksen jäljessä esimerkiksi alkukahinoissa kolaroinut Ferrari, käytännössä silloin kisa olisi myös heiltä kokonaan menetetty.. Säännöt on samat kaikille.. ainakin paperilla.

Canon, You can I can't.
Tarmo Kallio
Offline Offline

Posts: 2090
Date Registered: 29.07.09

Re: F1
« Reply #1999 on: 25.09.15, 11:28 »

Tuo uusi ehdotus renkaisiin kuulostaa hyvältä. http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/f1-rengasvalikoimaan-uutuus-talleille-mahdollisuus-taktikointiin/5328774

Nuo nykyiset renkaat kestävät liikaa. Se mahdollinen supersuper pehmeä rengas olisi hienoa. Kestäisi vaikka maksimissaan vain kaksi kierrosta, mutta olisi äärimmäisen nopea. Toivattavasti sääntö menee läpi.
Pages: 1 ... 98 99 [100] 101 102 ... 107 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1