FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
19.11.17, 02:56

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  F1
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 [2] 3 4 ... 107 Reply Print
Author Topic: F1  (Read 347352 times)
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re:F1
« Reply #20 on: 29.05.05, 14:24 »

Michelinin rengaspomotko syyllisiä?? Eihän siinä rengas Räkältä hajonnut vaan ripustukset. Itse Räkä autonsa (taas kerran) paskaksi ajoi, turha siitä on muita syytellä. Mitäs ajeli hiekalla sun muuta, formulat on tarkoitettu siihen radan päällystetylle osalle.

Ei se rengas mene siitä neliskulmaiseksi kulu, jos sillä ajetaan hiekalla pari sataa metriä hiekalla. Kyllä se rengas yksinkertaisesti kului loppuun omia aikojaan ja ravistus jne hajoitti sitten sen ripustuksen. Näkihän sen kierroskaupalla, miten epätasaiseksi se rengas oli kulunut ja se ravistaminen näkyi paljaalla silmälläkin jo kauan ennen viimeistä kiekkaa...

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Renee Jaasson
Offline Offline

Posts: 777
Date Registered: 04.10.03

Re:F1
« Reply #21 on: 29.05.05, 14:33 »

Renkaan kuluttaa epätasaiseksi lukkojarrutukset, joita Räkälle sattui pari kertaa, olihan Alonsonkin takarenkaat loppuun kuluneet, mutta ne eivät ravistaneet.
helopilot1
Former member
Re:F1
« Reply #22 on: 29.05.05, 14:40 »

Ei se rengas mene siitä neliskulmaiseksi kulu, jos sillä ajetaan hiekalla pari sataa metriä hiekalla. Kyllä se rengas yksinkertaisesti kului loppuun omia aikojaan ja ravistus jne hajoitti sitten sen ripustuksen. Näkihän sen kierroskaupalla, miten epätasaiseksi se rengas oli kulunut ja se ravistaminen näkyi paljaalla silmälläkin jo kauan ennen viimeistä kiekkaa...
Sanoinko että se kului hiekalla ajosta? En. Eikä se rengas loppuun kulunut "omia aikojaan" vaan kyllä se Räkä sen paskaksi jarrutteli ihan itse. Sitä tarkoitin, että ne hiekalla ajelut saattoivat vaurioittaa ripustuksia jo paljon aikaisemmin ja se taas johti renkaan epätasaiseen kulumiseen/ lukkojarrutuksiin. Niin tai näin, turha syytellä muita jos itse rikkoo vehkeensä.
teemuv
Former member
Re:F1
« Reply #23 on: 29.05.05, 14:49 »

Ei tässä kannata Micheliniä tai McLarenia syytellä. Kimi ei vaan säästellyt tarpeeksi renkaita joten auto ei selvinnyt loppuun asti eli oma moka.
Kyllä Alonso on kova kuski, Ferrarillakin alkaa nopeutta jo ajoitellen löytymään. Ja Juan Pablo alkaa lämmetä, Kimi ei pisteissä nyt niin kaukana vielä ole ja Montoya ei halua olla kakkoskuski..Ferrarilla Barrichello on hiiltynyt Schumacheriin ja haluaa voittaa kisoja...
Kyllä tässä on kaikki ainekset huikeaan kauteen.

Couldhard menestyi hienosti. Se on jännä miten Red Bull on pärjännyt kohtuullisen hienosti kisoissa, kehitys menee oikeaan suuntaan. Antaakohan se Red Bull oikeasti siivet? Cheesy
« Last Edit: 29.05.05, 14:50 by Teemu Vappula »
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re:F1
« Reply #24 on: 29.05.05, 14:50 »

Sitä tarkoitin, että ne hiekalla ajelut saattoivat vaurioittaa ripustuksia jo paljon aikaisemmin ja se taas johti renkaan epätasaiseen kulumiseen/ lukkojarrutuksiin.

Tai sitten siellä antoi jokin periksi jo aiemmin ja sen seurauksena Kimi ajoi sinne hiekalle... Aivan totta, huonoja arvauksiahan me vaan voidaan ilman tarkempaa tietoa ilmoille heitellä Smiley

Quote
Niin tai näin, turha syytellä muita jos itse rikkoo vehkeensä.

Kimihän sen hajoitti, eikä me, jotka täällä muita syytellään Grin

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Juha Huvilinna
Offline Offline

Posts: 988
Date Registered: 29.10.03

Re:F1
« Reply #25 on: 29.05.05, 15:17 »

Michelinin rengaspomotko syyllisiä?? Eihän siinä rengas Räkältä hajonnut vaan ripustukset. Itse Räkä autonsa (taas kerran) paskaksi ajoi, turha siitä on muita syytellä. Mitäs ajeli hiekalla sun muuta, formulat on tarkoitettu siihen radan päällystetylle osalle.

No jaa, kyllä se näytti jo aika huonolta se rengas ekalla varikkopysäksellä. Sen jälkeen alkoivat ongelmat, jotka tod.näk. johtuivat viallisesta renkaasta. Embarrassed
Janne Andersson
Offline Offline

Posts: 2166
Date Registered: 16.10.03

Re:F1
« Reply #26 on: 29.05.05, 15:47 »

Perus meininki jälleen. Kun menestystä ei tule, on Kimi taas ihan surkea räkäposki, joka hajottaa autonsa jne. Sitten kun tulee voitto, niin taputellaan selkään. Suomalaista katkeruutta.  Wink

teemuv
Former member
Re:F1
« Reply #27 on: 29.05.05, 17:15 »

Perus meininki jälleen.

Itse henkilökohtaisesti en ole pitänyt Kimiä kovinkaan suuressa arvossa eli omalla kohdallani voidaan puhua perusmeiningistä. Kun Häkkinen lopetti niin en ole suomalaista kuskia kannustanut, oma suosikkikuskini alkaa taas pärjäämään Wink
Onhan se hienoa kuulla Maamme-laulu kisan jälkeen, mutta minua ärsyttää jos Räikkönen voittaa...

terveisin nimimerkillä: Kovalaista odotellessa
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re:F1
« Reply #28 on: 29.05.05, 17:20 »

Itse henkilökohtaisesti en ole pitänyt Kimiä kovinkaan suuressa arvossa eli omalla kohdallani voidaan puhua perusmeiningistä.

Ei ihme. Asuinkaupunkia kun miettii, niin teillä turkulaisilla ei taida olla tajua hyvän päälle Grin Grin

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
teemuv
Former member
Re:F1
« Reply #29 on: 29.05.05, 17:26 »

Ei ihme. Asuinkaupunkia kun miettii, niin teillä turkulaisilla ei taida olla tajua hyvän päälle Grin Grin

Jaahas, siis järjestys alkaa olemaan:
Timo
Juha
Mikko
 Cool
mitch83
Former member
Re:F1
« Reply #30 on: 29.05.05, 17:36 »

Katsoitteko muuten GP2 lähetystä? Sehän on hirveästi jännittävämpi sarja, tilanteet muuttuu jatkuvasti kun kaverit paahtaa nuoruuden raivolla Cheesy

edit:


MTV3.fi

-clip-
- Itse asiassa ei se ollut eturengas joka hajosi. Useampaan kertaan eturenkaat lukkiutuivat kilpailun kuluessa ja sen seurauksena se rupesi tärisyttämään autoa ja etupyörien ripustuksia pahemmin ja pahemmin kisan kuluessa. Uusien sääntöjen takia, kun ei saa vaihtaa rengasta, niin se tärinä lopulta hajotti eturipustuksen kokonaan, Räikkönen selvitti tapahtumia.
-clip-
« Last Edit: 29.05.05, 17:38 by Riku Purmola »
Juha Kalli
Absolutisti Sukelluskello
Moderator
Offline Offline

Posts: 3129
Date Registered: 05.07.01

Re:F1
« Reply #31 on: 29.05.05, 17:42 »

Jaahas, siis järjestys alkaa olemaan:
Timo
Juha
Mikko
 Cool
Ja Teemu lopuksi... Grin

Ilkka Portti
Body Monkey
Moderator
Offline Offline

Posts: 13576
Date Registered: 31.07.01

WWW
Re:F1
« Reply #32 on: 29.05.05, 17:52 »

Ja Teemu lopuksi... Grin

Minä voin uittaa kaikki! Grin

PS. Teemu, katso fsn-sähköpostisi...


My photos @ Airliners.net                           My photos @ Jetphotos.net
                                       www.flyfinland.fi
Jufernaut
Former member
Re:F1
« Reply #33 on: 29.05.05, 23:32 »

Renkaan kuluttaa epätasaiseksi lukkojarrutukset, joita Räkälle sattui pari kertaa, olihan Alonsonkin takarenkaat loppuun kuluneet, mutta ne eivät ravistaneet.

Ja mihinkäs nyt oli unohdettu se sääntö
että suoritus pitää hylätä jos renkaista
on urat kadonneet. Alonsolla niitä ei
kyllä ollut lainkaan takapyörissä.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re:F1
« Reply #34 on: 30.05.05, 06:49 »

Ja mihinkäs nyt oli unohdettu se sääntö
että suoritus pitää hylätä jos renkaista
on urat kadonneet. Alonsolla niitä ei
kyllä ollut lainkaan takapyörissä.


Enemmän niitä kuitenkin nyt oli, kuin viikko sitten Monacon kisan jälkeen... Mutta ilmeisesti siellä lähempi tarkastelu on jonkinlaiset haamut urista vielä paljastanut, kun ei ole mitään hylkäysuhkaa ilmaantunut...

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Esa Lehtismäki
Offline Offline

Posts: 10316
Date Registered: 26.09.03

Re:F1
« Reply #35 on: 30.05.05, 07:12 »

Saatpa Teemu nähdä, että Kimikin vielä saalistaa enemmän kuin yhden mestaruuden, ellei oikein huono tuuri sitä estä. Ei ole Montoyasta Räikkösen haastajaksi. J-P:kin on kyllä nopea ja rohkea, mutta pää ei kestä.

Tässä nyt sitten ensimmäisen kerran oikein selvästi nähtiin, kuinka pölö tämä uusi rengassääntö on. Sen sijaan että ajetaan lujaa, pitää säästää renkaita. Ja kun rengas on vaarallisessa kunnossa, ajetaan vaarallisella renkaalla, koska sitä ei saa vaihtaa normaalin varikkokäynnin yhteydessä, ja ylimääräisellä stopilla häviää kuitenkin. Joku vielä kuolee tuon säänön takia, jos ei radalla niin radan varressa. Ja sitten varmaan turvallisuuden nimissä siirrytään viiden sentin levyisiin urarenkaisiin, joita ei edelleenkään saa vaihtaa. Näinhän se Mosleyn järki toimii.

Pirun jänniä kisoja oli kuitenkin niin ykkösissä kuin kakkosissakin, molemmat kisat. Kovalaisen taktikointi pitkässä kisassa oli ihan Ferrariluokkaa ja sprintissä oli kylä sellaista taistelua voitosta viiden kuskin kesken, ettei sellaista juuri pääse näkemään.

Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re:F1
« Reply #36 on: 30.05.05, 07:27 »

Joku vielä kuolee tuon säänön takia, jos ei radalla niin radan varressa.

Kun katsoi tuota Räikkösen ripustuksen pettämistä hidastettuna, näkyi, että ei olisi tarvittu kovin paljoa, että se rengas olisi voinut osuna vaikka Räikköstä kupoliin ja siitä ei varmasti olisi selvitty ainakaan ilman kunnon tälliä. Onneksi tällä kertaa joku jarruletku tai vastaava esti sitä rengashärdelliä irtoamasta aivan kokonaan...

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Ilkka Portti
Body Monkey
Moderator
Offline Offline

Posts: 13576
Date Registered: 31.07.01

WWW
Re:F1
« Reply #37 on: 30.05.05, 07:44 »

Onneksi tällä kertaa joku jarruletku tai vastaava esti sitä rengashärdelliä irtoamasta aivan kokonaan...

Niissä ripustuksissa pitää säännön mukaan olla jotkut vaijerit tjms. kiinnitettynä renkaisiin, jottei ne lähde kokonaan irti. Näin estetään renkaiden vallaton sinkoilu irtoamistilanteissa.
« Last Edit: 30.05.05, 07:45 by Ilkka Portti »


My photos @ Airliners.net                           My photos @ Jetphotos.net
                                       www.flyfinland.fi
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re:F1
« Reply #38 on: 30.05.05, 07:47 »

Niissä ripustuksissa pitää säännön mukaan olla jotkut vaijerit tjms. kiinnitettynä renkaisiin, jottei ne lähde kokonaan irti. Näin estetään renkaiden vallaton sinkoilu irtoamistilanteissa.

OK, näin ensin arvelinkin, mutta en ollut sitten varma...

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Esa Lehtismäki
Offline Offline

Posts: 10316
Date Registered: 26.09.03

Re:F1
« Reply #39 on: 30.05.05, 08:16 »

On niissä, mutta kyllä ne vaijerit usein katkeaa ja pyörät lähtee omille teilleen. Eihän sitä niin kauaa ole, kun joku ratavalvoja kuoli saatuaan pyörän päähänsä. Ja pari vuotta sitten kuoli muutama katsoja samasta syystä.

Pages: 1 [2] 3 4 ... 107 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1