FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
26.07.17, 04:37

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  F1
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 107 Reply Print
Author Topic: F1  (Read 334247 times)
Kalle Heinonen
Offline Offline

Posts: 1426
Date Registered: 04.09.05

WWW
Re: F1
« Reply #400 on: 24.10.06, 17:44 »

Yes, jag har tittade po to the nascar.... Tongue Joskin ihan liian vähän Cry Mutta tiedän lajin ja tiedän, että sielä mennään lujaa wheel to wheel meininkillä ja laatikoissa on oikeesti ruutia ja saundia! Tongue

ja ympyrää...  Tongue

Esa Lehtismäki
Offline Offline

Posts: 10316
Date Registered: 26.09.03

Re: F1
« Reply #401 on: 24.10.06, 17:51 »

Nascar on justiin sitä kaikkein puuduttavinta autoiluviihdettä. Ajetaan ovaalirataa kaasu pohjassa ja ohitellaan jatkuvasti, koska takana tulevalla on aina etu. Kärkikaksikosta se voittaa, joka sattuu pääsemään viimeisessä mutkassa takimmaiseksi.

Aaltonen
Former member
Re: F1
« Reply #402 on: 24.10.06, 18:05 »

No onhan se toisaalta noinkin, mutta kyllä tossaki ajaa pitää osata ja mikäs niitä isoja kaseja kuunnellessa.... Wink
juhake
Former member
Re: F1
« Reply #403 on: 24.10.06, 18:12 »

Ja Nascareissa on muuten älyttömän huonot jarrut. Vaikka ajetaankin ympyrää, niin on kuulemma aivan älyttömän vaikeita ajettavia.
Henkka
Former member
Re: F1
« Reply #404 on: 24.10.06, 18:14 »

Nykyään on jäänyt itselläni tuo F1 -sarja sivummalle. Ihan ajanpuutteen kuin myös sen jämähtäneisyyden takia. Tänä vuonna en jaksanut enään yhtään kisaa katsoa kokonaan. Suurin osa katsottiin tulosruudusta. Olen itsekkin ihmetellyt, kun ennen kisasunnuntait oli ihan tapauksia. Sennan ajoista aina Häkän lopettamiseen laji kiinnosti, mutta ei enään.
Josko Kovalainen ja Kimi Ferrarilla saisi uutta aikaan? Orastavaa fiilistä on, mutta maksukanavien puolelle tuskin into riittää kuitenkaan.

Ennen seurasin myös Cart -sarjaa, tai mikä se nyt onkaan. Etenkin ei-ovaalikisat olivat aina nautittavimpia, koska tuolla on useammalla mahdollisuus pärjätä. Aivan tämän päivän kuvioita ja uusia järjestelyjä en tiedä, mutta silloin oli vain jokunen moottori- ja runkovalmistaja ja näin oli usemmalla mahdollisuus rakentaa hyvä auto ja voittaa.

Sitä olen joskus kaivannut ykkösiinkin.
Aaltonen
Former member
Re: F1
« Reply #405 on: 24.10.06, 18:51 »

Ja Nascareissa on muuten älyttömän huonot jarrut. Vaikka ajetaankin ympyrää, niin on kuulemma aivan älyttömän vaikeita ajettavia.

Voi olla joo, mutta eikös se vaan oo munakkaampaa hommaa kun auto ei mee ku kiskoilla... Tongue
Juha Kankkonen
Offline Offline

Posts: 600
Date Registered: 23.07.05

Re: F1
« Reply #406 on: 24.10.06, 20:05 »

Ja Nascareissa on muuten älyttömän huonot jarrut. Vaikka ajetaankin ympyrää, niin on kuulemma aivan älyttömän vaikeita ajettavia.

Epäilemättä noilla vauhdeilla normaaleilla auton levyjarruilla. Nehän on tekniikaltaan melko samankaltaisia kuin tuotantoautot, mitä ny vähän konetta kutiteltu yms. Eli mitään F1 tyylistä hi-tech juttuja niissä ei ole.

Ja muuten ovaaleilla suorat ajetaan ratti oikealle kääntyneenä.

Kärkikaksikosta se voittaa, joka sattuu pääsemään viimeisessä mutkassa takimmaiseksi.

Eihän se nyt aina noin mene, minä kun luulin että noin käy vaan piikkipyörissä.. Roll Eyes

Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: F1
« Reply #407 on: 24.10.06, 20:22 »

No joo on se kumma kun jännittävät, lähes ymmärräystä vailla olevat huikeat, jännittävät tilanteet ei kiinnosta moottoriurheilun ystäviä?!  Shocked Välillä meinaa kun tota Moto GeePeetä kattelee, niin tulee väistämättä useita kertoja mieleen;

A. noitten kuskien on pakko olla täysin hulluja....
B. voiko olla mahdollista vetää joka kierros samassa mutkassa lähes 200kmh taulussa pitkässä sladissa, takarengas savuten hallitussa kahvassa....
C. ai että 3 rinnaikkain 312kmh suoran päässä jarrutukseen ja sladissa puolet jarrutusmatkasta...silti pystyssä ja ohi.....
D..................

Joka ikinen kisa sitä vaan rupee näitä miettimään, että "ei jumalavita..ei toi voi olla mahdollista, noi on ihan täysin kahjoja, ei vaan voi käsittää miten noi voi olla noin uskomattoman taitavia"....

Ja kuitenkin kisa lässähtää siihen, että se on loppujen lopuksi niin arpapeliä, kuka voittaa. Vesittää kaiken muun hienouden lähes täysin  thmbdn

Quote
Ja Alonson mestaruudesta sen verran on pakko sanoa, että kaima kiteytti hyvin mitä itekkin oon asiasta mieltä. Jotenkin Alonso sedän kumpaaki mestaruutta varjostaa ainakin mun mielestä vähän jo ihmeellinen "oho onni". Viime vuonnakin Kimillä hajos auto ihan uskomattomissa paikoissa ja kuinka ollakkaan Alonsohan se sieltä kuin lusikalla suuhun kaiken mammonan keräs. Esim, Nyrburringin kisa viime vuonna, jolloin Kimiltä tuhoutu eturipustus vikalle kiekalle lähtiessä.... ja tänä vuonna Sumilta meni moottori, mitä ei yleensä käy.
En ainakaa minä voi mitään sille, että en vaan pysty arvostamaan ihan täysin noita mestaruuksia.........  Tuntuu vähän, että aika moni on samaa mieltä siitä, että keskinkertanen kuski, mutta aikamoisella tuurilla on menty.......

Voisikohan kuitenkin olla vaan niin, että Alonso oikeasti on hyvä kuljettaja, jolle on kahdella viime kaudella sattunut tasaisin auto? Molemmilla kausilla Renault on ollut alkukaudesta selvästi ylivoimainen auto niin nopeuden, kuin luotettavuudenkin suhteen. Ja siinä vaiheessa, kun muut ovat saaneet etumatkan kiinni, Renault ei ole niitä päästänyt kuitenkaan edelleen? Molemmilla kausilla 7 voittoa, 133 ja 134 pistettä, 15/19 kisaa palkintopallilla 2005, 14/18 kisassa 2006 vähintään toinen jne jne ei kyllä valitettavasti ole enää mitään "oho onnea". Niin harmittava, kuin sitä on myöntää, ihan ansaittuja voittoja Alonsolla molemmat. F1, kuten kaikki muutkin sarjamuotoiset kilpailut vaativat koko kauden kestävän tasaisen tappavan tahdin. Puoli kautta ei riitä. Ja se, joka kauden lopussa on paras, on myös paras. Ei sitä voi tuurilla noin pitkässä sarjassa menestyä...
« Last Edit: 24.10.06, 21:00 by Mikko Maliniemi »

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Esa Lehtismäki
Offline Offline

Posts: 10316
Date Registered: 26.09.03

Re: F1
« Reply #408 on: 24.10.06, 20:58 »

Alonso on ehdottomasti hyvä kuljettaja, joka tekee harvoin virheitä eikä sorru paineen alla. Sanoisin, että Kimin kanssa aika tasoissa. Tuurillakin on merkitystä kun kisa on tiukkaa, mutta tekniikan luoettavuus on kyllä yksi F1-menestyksen osatekijöistä. Sehän ei ole vain kuskien kisaa, vaan myös autonrakentajien. Toivotaan, että ensi kaudella Ferrari, McLaren ja Renault kaikki kulkevat suht tasaväkisesti, niin saadaan varmasti hyviä kisoja Kimin, Heikin ja Fernandon välille.

Alonso on kyllä heittänyt vähän hölmöjä kommentteja, eikä taida olla kovin pidetty Espanjan ulkopuolella, mutta se on sitten taas ihan toinen asia. Ei se häntä kuskina huononna. Nöyryys nyt tietysti ei yleensäkään kuulu espanjalaismiesten vahvoihin puoliin Grin

Henkka
Former member
Re: F1
« Reply #409 on: 24.10.06, 22:32 »

Näin juuri. Jossittelun tielle on niin turhaa lähteä.
Yleensä vielä nämä jossittelut lähtevät silloin kun se oma suosikki ei pärjää, tai se joka pärjää ei vaan miellytä  Wink

Joka kauden voi toki kääntää mieleisekseen jossittelemalla eli kuvittelemalla tarpeeksi kauan. Mutta se tie on loputon suo.
Kari Virtanen
Jari Pozz
Offline Offline

Posts: 4701
Date Registered: 05.07.01

Re: F1
« Reply #410 on: 25.10.06, 01:47 »

Toivotaan, että ensi kaudella Ferrari, McLaren ja Renault kaikki kulkevat suht tasaväkisesti, niin saadaan varmasti hyviä kisoja Kimin, Heikin ja Fernandon välille.

Alonso on kyllä heittänyt vähän hölmöjä kommentteja, eikä taida olla kovin pidetty Espanjan ulkopuolella, mutta se on sitten taas ihan toinen asia. Ei se häntä kuskina huononna. Nöyryys nyt tietysti ei yleensäkään kuulu espanjalaismiesten vahvoihin puoliin Grin

Pikkaisen pelkään ettei Kovalainen yllä aivan huipulle, taitaa olla pojalla tekemistä tarpeeksi pelkästään Fisichellan lyömisessä.

Alonso on ärsyttävä tyyppi, molempien mestaruuskausien alussa parin voiton jälkeen haastatteluissa puhui mestaruuden varmistamisesta tasaisilla suorituksilla, ja voi sitä kitinää ja natinaa kun tänä vuonna parin huonommin menneen kisan jäljiltä Schumi ylsi mestaruustaistoon mukaan. Huippukuski kuitenkin, sen kertoo jo hyvän tallikaverin säännöllinen päihittäminen.

Massaa ei mielestäni kannata unohtaa ensi kauden osalta, oppirahat Ferrarilla on maksettu, eikä se ole niin varmaa, että Ferrari olisi valinnut Kimin ykköskuskikseen, kyllä Kimin pitää se paikka ansaita Massa päihittämällä...tosin uskoisin että tuo Kimiltä luonaa suht helposti.
Aaltonen
Former member
Re: F1
« Reply #411 on: 25.10.06, 02:53 »

No en mä nyt tiie onko nää prätkä kisat nyt arpapeliä kuka voittaa Shocked
Kyllä tossa taidolla on väliä aika paljon. Tottakai suoralla mennään ohi kun saadaan imuapua edellä olevasta, niin kun kävi Kalliolle viime kisassa esim, mutta se vaan kuuluu lajiin. Esimerkiksi Rossin suoritukset on henkee salpaavia, muistan Mugellon kisan viime vuodeltan missä Valentino johti 5 kuskin letkassa, teki virheen, tippu 5:ksi. No joo matkaa maaliin oli jotain 7 kierroksen luokkaa, 2 kierrosta ennen maalia Rossi ajo toisena ja vikalla kierroksella nousi kuin nousikin johtoon ja voitti sen kisan. Tossa ei kyllä tuurilla ollu mitään tekemistä, aivan uskomattoman uskomaton taidon näyte Rossin kyvystä viedä pyörää äärirajoilla pahimmillaan sekuntin vielä kovempaa vaikka renkaat on aivan loppu. Maagiset, aivan häkellyttävät kyvyt tolla jätkällä on kun näin ei ole käynyt vaan kertaa vaan useita kertoja, missä kisan viimisillä kierroksilla tää kaveri vaan jostain saa revittyä vielä sekuntin pois kierrosajasta, vaikka on ajettu jo 25 kierrosta flat outtina...... Huh

Ja Alonsosta voi tosiaan montaa mieltä olla, on sillä kyllä mieletön tuuri käyny tänä ja viime vuonna parissa kisassa, missä kisan lopussa johto kuskilta on hajonnu auto ja näin niitä voittoja on sitten tullu. Nyyrbuurinkin kisassa vaan viime vuonna kun Kimi jäi vikalle kierrokselle, oli Alonson kommentit sitä luokkaa lehdistötilaisuudessa, että rupes menee kuppinurin. Ehkei hän sitten tienny mitä oikeesti tapahtu, mutta aika ylimielistä shittiä se oli. "I push Kimi to mistake"...joo o......

No katotaan ens vuonna..... sen mitä nyt jaksaa ja ehtii kun ei suorana ees tule noi lähetykset.

Kari Virtanen
Jari Pozz
Offline Offline

Posts: 4701
Date Registered: 05.07.01

Re: F1
« Reply #412 on: 25.10.06, 04:11 »

No katotaan ens vuonna..... sen mitä nyt jaksaa ja ehtii kun ei suorana ees tule noi lähetykset.

Tuleehan ne...ja vieläpä ilman mainoksia Grin
Henkka
Former member
Re: F1
« Reply #413 on: 25.10.06, 09:16 »

Ja Alonsosta voi tosiaan montaa mieltä olla, on sillä kyllä mieletön tuuri käyny tänä ja viime vuonna parissa kisassa, missä kisan lopussa johto kuskilta on hajonnu auto ja näin niitä voittoja on sitten tullu. Nyyrbuurinkin kisassa vaan viime vuonna kun Kimi jäi vikalle kierrokselle, oli Alonson kommentit sitä luokkaa lehdistötilaisuudessa, että rupes menee kuppinurin. Ehkei hän sitten tienny mitä oikeesti tapahtu, mutta aika ylimielistä shittiä se oli. "I push Kimi to mistake"...joo o......

Se on sitä välineurheilua. Aina jollain on tsägää ja toisella ei.
Ja noilla kommenteilla ja  piikeillä käydään juuri sitä henkistä peliä  Wink
Aaltonen
Former member
Re: F1
« Reply #414 on: 25.10.06, 17:59 »

Tulee tulee joo niille, jotka haluu F1:sistä maksaa... Roll Eyes

Jep, tuntuu että F1 on sitä henkistä peliä ja shittiä....  Grin
Niko Vuorinen
Offline Offline

Posts: 632
Date Registered: 19.10.04

Re: F1
« Reply #415 on: 25.10.06, 20:18 »

Alonso on ehdottomasti hyvä kuljettaja, joka tekee harvoin virheitä eikä sorru paineen alla.
Itse olen vähän erimieltä asiasta. Alonso on hyvä kuljettaja, mutta tekee virheitä helposti ja sortuu paineen alla, jos ei pärjää tarpeeksi hyvin. Hyvänä osoituksena oli, kun Renaultin aktiivijouset kiellettiin.

"I was blinded by a paradise / Utopia high in the sky / A dream that only drowned me / Deep in sorrow, wondering why" - Dream Theater - A Change of Seasons
Aaltonen
Former member
Re: F1
« Reply #416 on: 29.10.06, 13:59 »

Olipas MOTO GP kisa! Rossikin osotti olevansa vaan ihminen, ajovirhe ja varma mestaruus meni Haydenille.....huhuh. Kalliolta hieno ohitus viimisessä mutkassa ja nousu 2. sijalle! Mikko Hirvoselle ONNITTELUT uran ekasta MM rallivoitosta! Hieno ajo, hieno täydellinen suoritus! Loistavaa!  Cool thmbup
Jufernaut
Former member
Re: F1
« Reply #417 on: 07.11.06, 12:37 »

Palaavatko Häkkinen ja Kyllönen yhteen?  Wink
http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutinen.asp?id=1262823
Robin Karinen
Offline Offline

Posts: 1139
Date Registered: 12.03.05

Re: F1
« Reply #418 on: 17.11.06, 21:52 »

Häkkinen ehkä palaamassa kilparadoille. ( huoh )

Quote
Häkkinen siirtymässä työskentelemään McLaren-talliin

Formula ykkösissä kilpailevan McLaren-tallin toimitusjohtaja Martin Whitmarsh vahvisti perjantaina MTV3:n Tulosruudulle, että talli kartoittaa maaperää Mika Häkkisen paluulle McLarenille. Whitmarsh painottaa, ettei kyse kuitenkaan ole ainakaan tässä vaiheessa kisakuljettajan pestistä.

Whitmarshin lausunnon voidaan tulkita tarkoittavan sitä, että McLaren pohtii ratkaisua, jolla kaksinkertainen F1-maailmanmestari Häkkinen liitettäisiin jo ensi kaudella tallin organisaatioon.

McLaren on myöntänyt MTV3:lle Häkkisen vierailleen Wokingin tehtailla Englannissa testaamassa McLarenia simulaattorissa.

Häkkinen ajoi McLarenilla formula ykkösten maailmanmestaruussarjassa vuosina 1993-2001 sekä Lotus-tallissa vuodet 1991 ja 1992. Viimeiset kaksi vuotta Häkkinen on ajanut kilpaa rata-autoilun DTM (Deutsche Tourenwagen Masters) -luokassa.
Mustakari: En usko Häkkisen paluuseen kilpakuskiksi

MTV3:n formula yksi -asiantuntija Erkki Mustakari ei usko, että 38-vuotias Häkkinen palaisi McLarenin kilpakuljettajaksi.

- Siihen en usko, en missään tapauksessa. 5-6 vuoden poissaolo formula ykkösistä - vaikka on ajanut ihan mitä kilpa-autoja tahansa näiden välivuosien aikana - on aivan liian pitkä aika, Mustakari painottaa MTV3:n Tulosruudulle.

Mustakari uskoo Häkkisen mahdollisen värväämisen liittyvän McLarenin PR-puolelle (julkisuustoimintaan).

- Kaikki se, mitä Häkkinen edustaa McLarenille, on niin suurta ja niin vahvaa, ettei ole mikään ihme, että tämmöinen kuvio on syntymässä, Mustakari huomauttaa McLarenin ja Häkkisen mahdollisesta yhteistyöstä.

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2006/11/484859


Canon, You can I can't.
Lauri Rantanen
Offline Offline

Posts: 399
Date Registered: 15.05.05

Re: F1
« Reply #419 on: 19.11.06, 18:50 »

Kovin mielenkiintoiseksi tosiaan menee.

Huhut Mika Häkkisen paluusta rata-autoilun F1-sarjassa kilpailevan McLaren-tallin riveihin eivät ota laantuakseen. Se, missä roolissa Häkkinen mahdollisesti palaisi McLarenille on hämärän peitossa. Yleisradion Ruutulippu-ohjelman mukaan Häkkinen on jo käynyt McLarenin lääkärintarkastuksessa.

Häkkinen on kokeillut tänä vuonna McLarenin ajosimulaattoria. Gp-kisoissa McLarenin autoa ajaa ensi kaudella ainakin hallitseva maailmanmestari, espanjalainen Fernando Alonso. McLaren ei ole vielä vahvistanut toisen kisakuljettajansa nimeä.

Häkkinen voitti McLarenilla kaksi maailmanmestaruutta (1998 ja 1999). Viimeiset kaksi kautta hän on kilpaillut Mercedes-Benzillä DTM-sarjassa.

MTV3

Gliding is our lives
Pages: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 107 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1