FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
23.08.17, 06:13

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  F1
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 31 32 [33] 34 35 ... 107 Reply Print
Author Topic: F1  (Read 340577 times)
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: F1
« Reply #640 on: 13.09.07, 21:13 »

Niin siinä kirjassa muistaakseni sanotaan et talli voidaan sulkea pois jos ovat hyödyntäneet kilpailijalta laittomasti saamia tietoja.

"Voidaan sulkea" on aivan eri asia, kuin "suljetaan" Wink

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
ADEs80s
Former member
Re: F1
« Reply #641 on: 13.09.07, 22:57 »

Kyllä tää on ihan tarpeeksi kova rangaistus mäkkärille. Nyt  thmbup että Alonso ja Hamilton molemmat kiilaavat toisensa ulos lopuissa kisoissa ja että Kimistä tulisi näin aito mestari  Grin Grin

Hamiltonin mestaruudelle vois juoda vaikka kännit, olis se sen verran kova juttu. Alonsolla lienee sanansa vielä sanottavana  Wink Pitääpä herätä aamulla kattomaan harjoituksia...   Cool Cool

Ade
Petri Lehtovirta
Offline Offline

Posts: 4618
Date Registered: 05.04.04

Re: F1
« Reply #642 on: 14.09.07, 06:10 »

Tais olla tuolla Vitsi-osastolla jo aiemmin, mutta kerta kiellon päälle:

[ attachment removed ]

Teemu Lokka
Offline Offline

Posts: 2741
Date Registered: 27.09.06

Re: F1
« Reply #643 on: 14.09.07, 07:13 »

"Voidaan sulkea" on aivan eri asia, kuin "suljetaan" Wink

Sen takia Flavio sitä vaati ja sitä väläyteltiin mediassa... Noh FIA teki ratkaisunsa Wink



--EOS 6D + Sigma F/4 24-105mm DG OS Art ja EF 50mm F/1.8 II--
Esa Lehtismäki
Offline Offline

Posts: 10316
Date Registered: 26.09.03

Re: F1
« Reply #644 on: 14.09.07, 07:23 »

Aika erikoinen tilanne muuten ensi vuoden numroinnin kannalta. Jos jompikumpi mäkkäri ottaa mestaruuden, kuten näyttää, autot ovat ensi vuonna numerot 1 ja 2. Mutta jos Kimi ottaa mestaruuden mäkkärit ovat 22 ja 23 Smiley

Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: F1
« Reply #645 on: 14.09.07, 07:25 »

Sen takia Flavio sitä vaati ja sitä väläyteltiin mediassa... Noh FIA teki ratkaisunsa Wink

Ei Flavio mikään tyhmä ole. Kyllä se osaa ottaa kaiken hyödyn irti ja tietää, miten medianäkyvyyttä saa. Tuollaisilla kommenteilla on helppo hommata näkyvyyttä, vaikka Flaviokin varmasti oli hyvin perillä, että ei tuollainen kahden vuoden sarjasta sulkeminen varmasti missään vaiheessa ollut realistinen vaihtoehto... Ja tosiaan, FIA teki oikean ratkaisun(sa) Wink

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Teemu Lokka
Offline Offline

Posts: 2741
Date Registered: 27.09.06

Re: F1
« Reply #646 on: 14.09.07, 07:25 »

Aika erikoinen tilanne muuten ensi vuoden numroinnin kannalta. Jos jompikumpi mäkkäri ottaa mestaruuden, kuten näyttää, autot ovat ensi vuonna numerot 1 ja 2. Mutta jos Kimi ottaa mestaruuden mäkkärit ovat 22 ja 23 Smiley

Juuh ja kuitenkin McLarenin pilttuu on siellä perällä kun Ferrari valmistajien MM:n voitettuaan saa sen ekan. Eikös ne pilttuut mene valmistajien mukaan?



--EOS 6D + Sigma F/4 24-105mm DG OS Art ja EF 50mm F/1.8 II--
Esa Lehtismäki
Offline Offline

Posts: 10316
Date Registered: 26.09.03

Re: F1
« Reply #647 on: 14.09.07, 07:31 »

Menee. Ennen kaikkea se tallipisteiden menetys koskee lompakkoon, koska tallien osuus tuotosta määräytyy sijoituksen mukaan. Yhdessä sakon kanssa se on melkoinen lovi mäkkärinkin budjetissa, pakko sen on näkyä vauhdissakin ensi kauden mittaan.

Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: F1
« Reply #648 on: 14.09.07, 07:38 »

Menee. Ennen kaikkea se tallipisteiden menetys koskee lompakkoon, koska tallien osuus tuotosta määräytyy sijoituksen mukaan. Yhdessä sakon kanssa se on melkoinen lovi mäkkärinkin budjetissa, pakko sen on näkyä vauhdissakin ensi kauden mittaan.

Mitenkäs, kun McLarenilla ei ole kauden päätteeksi pisteen pistettä, hoituu ensi kauden kuljetusrumban maksupolitiikka? Eikös se niin mene, että jos talli saa yhdenkin pisteen kaudella, seuraavalla kaudella sille kuljetus osakilpailujen välillä on ilmainen, tai toisin sanoen F1 maksaa. Mutta jos ei tule pisteitä, ei tule ilmaista kyyditystäkään. Joutuuko Mäkki maksamaan kuljetukset omasta pussistaan ensi kaudella?

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Kari Virtanen
Jari Pozz
Offline Offline

Posts: 4701
Date Registered: 05.07.01

Re: F1
« Reply #649 on: 14.09.07, 08:16 »

Aika erikoinen tilanne muuten ensi vuoden numroinnin kannalta. Jos jompikumpi mäkkäri ottaa mestaruuden, kuten näyttää, autot ovat ensi vuonna numerot 1 ja 2. Mutta jos Kimi ottaa mestaruuden mäkkärit ovat 22 ja 23 Smiley

Tai Alonso mestariksi ja ensi kaudella ajelee Rellu numeroilla 1 ja 2
Olli Vainio
Offline Offline

Posts: 7347
Date Registered: 05.07.01

Re: F1
« Reply #650 on: 14.09.07, 08:30 »

Yhdessä sakon kanssa se on melkoinen lovi mäkkärinkin budjetissa, pakko sen on näkyä vauhdissakin ensi kauden mittaan.
Näinhän se menee. Kuitenki F1-tiimit on semmonien organisaatio että ne saa kyllä käytettyä kaiken rahan mitä saavat ja se näkyy myöskin nopeudessa sitten aika suoraan.

"Aviation in itself is not inherently dangerous. But to an even greater degree than the sea, it is terribly unforgiving of any carelessness, incapacity, neglect or ignorance."
Esa Lehtismäki
Offline Offline

Posts: 10316
Date Registered: 26.09.03

Re: F1
« Reply #651 on: 14.09.07, 08:31 »

Tai Alonso mestariksi ja ensi kaudella ajelee Rellu numeroilla 1 ja 2

Aivan niin, Alonsohan ei tosiaan jätä numeroaan mäkkärille. Mielenkiintoista nähdä, alkaako Alonson auto mystisesti hidastua siinä vaiheessa, jos Hamiltonin uskalletaan ruveta luottamaan lyövän Kimin. Ei tarvitse kauheasti arvailla, kumman mestaruus tallia enemmän miellyttäisi. Ei sen ykkösen takia, vaan kansallisuuden ja mediasensaation vuoksi. Tosin Dennis taitaa olla niitä harvoja tallipäälliköitä, jotka eivät halua puuttua tuollaisiin asioihin, vaan antaa kuskiensa aina ratkaista keskinäisen paremmuutensa radalla ainakin niin kauan kun kummallakin on mahdollisuudet mestaruuteen.
« Last Edit: 14.09.07, 11:16 by Esa Lehtismäki »

Teemu Lokka
Offline Offline

Posts: 2741
Date Registered: 27.09.06

Re: F1
« Reply #652 on: 14.09.07, 09:42 »

Mitenkäs, kun McLarenilla ei ole kauden päätteeksi pisteen pistettä, hoituu ensi kauden kuljetusrumban maksupolitiikka? Eikös se niin mene, että jos talli saa yhdenkin pisteen kaudella, seuraavalla kaudella sille kuljetus osakilpailujen välillä on ilmainen, tai toisin sanoen F1 maksaa. Mutta jos ei tule pisteitä, ei tule ilmaista kyyditystäkään. Joutuuko Mäkki maksamaan kuljetukset omasta pussistaan ensi kaudella?

Mäkki joutuu maksaan DHL:lle kamoijen kuskaamisesta. Muuten se lasku menisi F1 Organisaatiolle.

btw. DHL on mainostanut itseään virallisena logistiikka partnerina F1 sirkukselle... Milläs koneilla ne kamoja kuskaa ?? 747-400F?



--EOS 6D + Sigma F/4 24-105mm DG OS Art ja EF 50mm F/1.8 II--
Jukka Siirilä
Offline Offline

Posts: 6017
Date Registered: 17.04.02

Re: F1
« Reply #653 on: 14.09.07, 10:01 »

Mitenkäs, kun McLarenilla ei ole kauden päätteeksi pisteen pistettä, hoituu ensi kauden kuljetusrumban maksupolitiikka?

Mites loput kisat? Menettikö McLaren vain tähän mennessä ansaitut pisteet vai eikö ne voi saada yhtään pisteitä loppukisoista?

-JukSii-
Juha Lahtonen
Offline Offline

Posts: 1173
Date Registered: 05.07.01

Re: F1
« Reply #654 on: 14.09.07, 10:31 »

Mites loput kisat? Menettikö McLaren vain tähän mennessä ansaitut pisteet vai eikö ne voi saada yhtään pisteitä loppukisoista?
Ei voi saada loppukisoista pisteitä. Jos Hamilton tai Alonso voittaa, tallin edustaja ei saa olla palkintopallilla läsnä.

-Juha
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: F1
« Reply #655 on: 14.09.07, 11:40 »

Mäkki joutuu maksaan DHL:lle kamoijen kuskaamisesta. Muuten se lasku menisi F1 Organisaatiolle.

Niin, onko missään sanottu, että asia olisi oikeasti noin?

Quote
Milläs koneilla ne kamoja kuskaa ?? 747-400F?

Ehkä tällaisilla?

http://www.airliners.net/open.file/0952384/L/

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Teemu Lokka
Offline Offline

Posts: 2741
Date Registered: 27.09.06

Re: F1
« Reply #656 on: 14.09.07, 12:59 »

Niin, onko missään sanottu, että asia olisi oikeasti noin?

Ehkä tällaisilla?

http://www.airliners.net/open.file/0952384/L/

Ei ole sanottu mutta ainakin ne tallit jotka eivät ole saaneet tallipisteitä ovat yleensä maksaneet kamojen kuljetuksesna, siihen moni pikku talli on taannoin kaatunutkin. Mutta mene ja tiedä miten asiat ovat nykyään...

Mitens 757:n mahtuu motor home kyytiin? Varmaan DHL:llä on lainassa Antonoveja Wink



--EOS 6D + Sigma F/4 24-105mm DG OS Art ja EF 50mm F/1.8 II--
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: F1
« Reply #657 on: 14.09.07, 13:42 »

Ei ole sanottu mutta ainakin ne tallit jotka eivät ole saaneet tallipisteitä ovat yleensä maksaneet kamojen kuljetuksesna, siihen moni pikku talli on taannoin kaatunutkin. Mutta mene ja tiedä miten asiat ovat nykyään...

No niin niin, sitähän minä siinä viestissäni sanoin!

Mitenkäs, kun McLarenilla ei ole kauden päätteeksi pisteen pistettä, hoituu ensi kauden kuljetusrumban maksupolitiikka? Eikös se niin mene, että jos talli saa yhdenkin pisteen kaudella, seuraavalla kaudella sille kuljetus osakilpailujen välillä on ilmainen, tai toisin sanoen F1 maksaa. Mutta jos ei tule pisteitä, ei tule ilmaista kyyditystäkään. Joutuuko Mäkki maksamaan kuljetukset omasta pussistaan ensi kaudella?

Luetko sinä ollenkaan noita kirjoituksiani, ennenkuin kommentoit? Wink  Mutta nythän tilanne on se, että McLaren on kyllä saanut kauden aikana pisteitä vaikka kuinka paljon. Ne on vain otettu pois. Siksi kysyinkin, että mikähän mahtaa olla sen vaikutus tuohon kuljetusjuttuun ensi kaudella, kun McLarenilla ei ole pisteitä vaikka se niitä on saanutkin...


Quote
Mitens 757:n mahtuu motor home kyytiin? Varmaan DHL:llä on lainassa Antonoveja Wink

Eiköhän motorhomet jne. isoimmat jutut kuljeteta esim. laivalla, kun liikutaan mannertenvälisiä pätkiä. Ja mantereen sisäinen liikenne teitse... Autot jne. kilpailulle välttämätön kalusto kulkee sitten "virallisilla kuljettimilla", mitä ne sitten tarpeen mukaan ovatkaan...

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Sami Virkkula
Offline Offline

Posts: 13963
Date Registered: 19.04.04

Re: F1
« Reply #658 on: 14.09.07, 14:20 »

Minusta on jännää että kuljettajien pisteisiin ei kajottu koska mäkki kuskithan on saaneet pisteensä näillä "ferrari klooneilla". Vähän sama asia kun valmentaja pistää juoksijan pakaraan vähän roheiinia. Juoksijan jäädessä kiinni valmentajalta menee maine ja saa sakot, mutta juoksija saa pitää mestaruutensa.

Joku 10pointsia miinusta kuskeille olis ollut sopiva jolloin mestaruus olisi ollut vielä ajettavissa.
Esa Lehtismäki
Offline Offline

Posts: 10316
Date Registered: 26.09.03

Re: F1
« Reply #659 on: 14.09.07, 14:52 »

Nytpähän muuten sitten selvisi sekin, miksi Alonson todistus asiasta oli julkisuudessa viime kisan aikoihin. Kuskien pisteet jätettiin koskematta sillä verukkeella, että he olivat auttaneet tutkimuksissa. Vähän väkinäinen juttu, mutta kuten sanottu, ymmärrettävä. Hamiltonin ja Alonson diskaus olisi ollut liikaa. Tuskinpa mäkkärin luotettavuus on Ferrarilta peräisin, ja sehän se asia on, joka nyt on parantunut. Kyllä ne ennenkin kulkivat. Joten sikäli en näe asiaa noin.

Mutta kyllä on hienoa katsoa ajamista Spassa. Tuo on niin hiukea rata, että Perjantain harjoituksiakin katsoo ihan fiiliksissä. Tuollaisia Pouhonin ja Stavelotin tasoisia mutkia noilta uusilta radoilta puuttuu, poikkeuksena Istanbulin kasimutka.

Pages: 1 ... 31 32 [33] 34 35 ... 107 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1