F1

<< < (149/414) > >>

ADEs80s:
Quote

Kuka tahansa kolmesta ehdokkaasta sen mestaruuden sitten voittaakin, on sen ansainnut. Jokainen kuski on ajanut loistokauden...

Näin on. Kimin mestaruus olisi vähän arvokkaampi, sillä Kimillä on ne 2 keskeytystä ja yksi voitto enemmän kuin Hamiltonilla ja Alonsolla mieheen. Mäkkärin veljeksillä on vasta yhdet mokat per nokka, öhöm ja kummatkin mokat tuli omasta hanskasta vesisateella.  Kimillä oli se sähkövika Espanjassa ja hydrauliikkavika Nürburgringilla, eli ei omia mokia...

Näin tietysti, elleivät ilves-kaksikko keskeytä Brasiliassa vesisateella toistamiseen.

Kimillä siis tällä kaudella jo 5 voittoa, Hamiltonilla 4 ja Alonsolla myös 4. Mestaruus ratkeaa siis näin:

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2007/10/568794

Quote

Räikkönen voittaa mestaruuden näillä sijoituksilla Brasiliassa:

- Jos Räikkönen voittaa, Hamilton on korkeintaan kuudes ja Alonso on korkeintaan kolmas.

- Jos Räikkönen sijoittuu toiseksi, Hamilton on korkeintaan kahdeksas ja Alonso on korkeintaan neljäs.

Mr Ecclestone:n ehdotus on mielestäni loistava, jonka perusteella mestariksi kruunattaisiin kuljettaja, jolla on kaudelta eniten voittoja. Tämähän sopisi meille 

Brasiliaa odotellessa,

Ade 

JAQ:
Saas nähdä kuin Mäcci enää menestyy vuonna 2008?

Ajattelin vain, kun heidän suunnittelutoimistonsa Maranellossa sulkee ovensa .

Mipu:
Quote

Kimillä oli se sähkövika Espanjassa ja hydrauliikkavika Nürburgringilla, eli ei omia mokia...


Tosin Kimi olisi aika lähellä, jos ei olisi kolaroinut Monacon aika-ajoissa. Normaalisuorituksella sieltä olisi tullut ainakin 5-6 pistettä.

Esa:
Eipä se mäkin menestymiseen paljon vaikuta, mitä Ferrarista tietävät. Ainoa merkittävä hyöty niistä tiedoista lienee tälläkin kaudella ollut Ferrarin pohjan kieltäminen, millä toki oli vaikutusta sikäli, että Ferrari hidastui. Mäkkärin menestys johtuu luotettavuudesta, joka ei taatusti ole Ferrarin papereista peräisin. Nopeus oli hyvä jo ennenkin.

Enemmänkin McLarenia hidastaa ensi kaudella jättisakkojen aiheuttama lovi budjettiin ja Alonson aiheuttama huono henki tallissa. Ja luonnollinen kehitys. McLaren ei ole viime aikoina pystynyt säilyttämään etumatkaansa pitkään. Viimeksi sellainen oli 1998. 1999 Ferrari meni jo ohi, vaikka Mika voittikin Schumin telottua jalkansa. 1997 vasta loppukisoissa mäkkäri oli voittaja-auto. Silloin valtakausi kesti siis vuoden. Kimin aloittaessa mäkkärillä oli myös lupaava noste pariin otteeseen, mutta se ei kestänyt koko kauttakaan. Ferrari on ollut ainoa, joka on pystynyt pitämään valtikkaa monta vuotta. Ja sitä ennen Williams 80-90-lukujen taitteessa. Mäkkärin kulta-aika oli Hondan koneilla 80-luvulla.

JAQ:
Mistäs Mäccäri tiesi, kummonen pohja ferrarissa oli, ellei katsonut  ferrarilta nussituista piirustuksista 

Navigation

Up one level

Next page

Previous page