F1

<< < (173/413) > >>

Ilkka:
Se on Matti Nykäseltä oppinut sanonnan fifty-sixty?

PeteL:
MERKITTÄVIN sääntöuudistus koskee kaikkien tallien siirtymistä yhteiseen sähkökeskukseen, joka perustuu McLarenin kanssa kehitettyyn systeemiin.
Kuljettajien ajotaito nousee jatkossa entistä suurempaan rooliin, koska ensi kaudella luistonestoa ei saa enää käyttää ja myös moottorilla jarruttaminen on kielletty ??

http://www.iltalehti.fi/formulat/200711236884862_fo.shtml

Esa:
Lienee väärinymmärrys. Tuohan on vain Iltalehti eikä mikään asiantunteva julkaisu. Eihän moottorijarrutuksia voi eikä ole järkeä kieltää. Kytkintäkö niiden pitäisi painaa kun kaasua hölläävät? Tässä parempaa informaatiota: http://www.fia.com/resources/documents/1526369540__04_07_2005_F1.pdf

Reisi:
Quote

MERKITTÄVIN sääntöuudistus koskee kaikkien tallien siirtymistä yhteiseen sähkökeskukseen, joka perustuu McLarenin kanssa kehitettyyn systeemiin.
Kuljettajien ajotaito nousee jatkossa entistä suurempaan rooliin, koska ensi kaudella luistonestoa ei saa enää käyttää ja myös moottorilla jarruttaminen on kielletty ??

http://www.iltalehti.fi/formulat/200711236884862_fo.shtml


Toimittaja on mennyt sekaisin. Tähän asti F1 autoissa on voinut säätää moottorijarrutuksen voimaa elektronisesti ja se halutaan kieltää, eli moottori jarruttaa aina täydellä voimalla.

Esa:
Niin joo, moottorijarrutuksen vähentäminen helpottaa ajamista, kun ei lähde niin helposti perä irti kaasua nostaessa. Semmoisten poistaminen on hyväksi.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page