Hjälp mig att komma igång på ESSA

(1/3) > >>

mgerner:
Hej,

Tänkte börja sitta lite TWR på ESSA nu efter en lång tid på ESGG. Måste kunna täcka den när jag sitter ESOS, när jag är C1. Kan någon ge mig lite generella regler, typ aktiva banor, TRL och sådant? Är helt borta på det, får använda DAS2 Så länge..

/Mikael

jakobsundin:
Samma här, tänkte också börja sitta lite ESSA. Vad är annorlunda på ESSA om man jämför med ESGG? Vad behöver man veta för nånting mer för att kunna sitta ESSA_TWR?

Nemesis:

Samma här, tänkte också börja sitta lite ESSA. Vad är annorlunda på ESSA om man jämför med ESGG? Vad behöver man veta för nånting mer för att kunna sitta ESSA_TWR?

För att slippa skriva här kan ni kontakta SE-Staff/mentorera då det är ganska stora skilnader mellan ESSA och ESGG..
Inte bara att du har 2 banor till utan även en helt ny flygplats

lingfors:
http://www.lfv.se/templates/LFV_InfoSida_70_30____37039.aspx#Arlanda

Martin Loxbo:

För att slippa skriva här kan ni kontakta SE-Staff/mentorera då det är ganska stora skilnader mellan ESSA och ESGG..

Jag håller med (i egenskap av moderator ). Det här forumet är till för allmänna frågor om onlineflygning, så sånt som gäller ATC-träning på IVAO eller VATSIM hanteras bäst hos IVAO:s/VATSIM:s egna forum.

Navigation

Up one level

Next page