Resa med en Tu-154M?

(1/1)

Daniel:
Hej!
Har någon här åkt en Tupolev Tu-154M? Skulle någon kunna berätta hur det är isåfall? Skall inte åka en men är rätt intrsserad av att veta eftersom jag gillar detta plan...
//D

mgerner:
Har aldrig hört något, men hörde ett skämt om Aeroflot som använder TU-154 om jag inte är helt ute och flyger.

På parlamentet så sade man "Vad kallas ett fallskärmshopp med två personer med ett annat namn? Svar: Ekonomiklass på Aeroflot"

Tycker den e skitkul 

StAh:
Quote from: Daniel Hedlund on 12.05.08, 16:29

Hej!
Har någon här åkt en Tupolev Tu-154M? Skulle någon kunna berätta hur det är isåfall? Skall inte åka en men är rätt intrsserad av att veta eftersom jag gillar detta plan...
//D

Hej Daniel,

Har flugit med både TU154 och TU134 någon gång på sena 80 talet (båda Aeroflot). Det kanske låter konstigt, men den upplevelsen var något jag aldrig kommer att glömma. Det var en känsla av rå kraft och gammal teknik som blandades med en sorts trygghetskänla som är svår att förklara. Och jag skulle inte tveka en sekund om jag fick tillfälle att flyga med dom igen. 

123945:
Quote from: Mikael Gerner on 13.05.08, 14:45

Har aldrig hört något, men hörde ett skämt om Aeroflot som använder TU-154 om jag inte är helt ute och flyger.

Nejdå, du har då alldeles rätt: http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Tupolev_Tu-154.jpg  !

Rasmus

Navigation

Up one level