Två piloter på alla Boeing plan?

<< < (3/3)

Norken:
Quote from: Chris Johansson on 17.05.08, 21:10

Jag tror att det skulle vara rätt tråkigt att vara helt själv om skulle flyga lite längre rutter med sitt plan. Det är ju kul att ha någon att snacka skit med, när man har lyssnat igenom på all musik i mp3an och läst ut boken man har med sig.

Hehe, tror jag var otydlig...

VAd jag undrade om var att om det är dumt att flygga med en Ilyushin Il-96M-400. Jag vet att det är två pilot system, men jag undrade om det var lika smart att flyga med dom som med tex Airbus och Boeing plan.

Twotter:

Haha jag hörde att en av anledningarna för att två piloter skulle behövas var för att "En pilot kan inte nå alla knappar

Nja,cockpits er ganske små faktisk. I 737 er det ingen som helst problem å nå alt.

Nexus82:
Quote from: Joakim Melin on 17.05.08, 22:09

Hehe, tror jag var otydlig...

VAd jag undrade om var att om det är dumt att flygga med en Ilyushin Il-96M-400. Jag vet att det är två pilot system, men jag undrade om det var lika smart att flyga med dom som med tex Airbus och Boeing plan.

Det kommer kosta mer pengar. Så enkelt är det.
Boeing och Airbus har ett kundservicenät som Ilyushin inte kan matcha. Det gäller alltifrån underhåll till leveranser av reservdelar.
Så det är inte bara så att IL96an drar mer soppa, den bär med sig andra indirekta kostnader som man kanske inte tänker på.

simonbrygg:
Quote from: Simon Molander on 17.05.08, 21:07

Hmm.. John Travolta har ju en Boeing 707 ngt om ja minns rätt.. undra vem han har som andre pilot när han flyger med familjen?

Haha jag hörde att en av anledningarna för att två piloter skulle behövas var för att "En pilot kan inte nå alla knappar 
Man skulle ju kunna placera sätet i mitten o mublera om lite kanske.... kanske inte alls är en bra idé... 

Jo det har han och han ha en helt crew med sig, han gör normalt det roliga, alltså start och landning.

badanka:
Quote from: Simon Brygg on 19.05.08, 17:21

Jo det har han och han ha en helt crew med sig, han gör normalt det roliga, alltså start och landning.

Sen är det ju ett måste med 3 i flight crewet på 707an. 

Navigation

Up one level

Previous page