Objektiv köp i London

(1/1)

fredde_fredde:
Hej,

Jag ska åka till London om en dryg månad och funderar på att köpa ett teleobjektiv där, canon 70-300 mm usm, frågan är bara om jag ska köpa det med med IS eller inte, är det värt extra pengar för bildstabilisering?

Jag läste ett test i Digital foto för alla där det testat ett gäng teleobjektiv för Canon, där det tyckte att http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=223615 var bättre, men bildstabiliseringen var sämre och det var mindre, så det kunde gå sönder lättare. Har ni nån erfarenhet av dessa objektiv? är det bättre att satsa på ett orginal objektiv? De upplevde bättre bättre bildkvalitet på Tamron objektivet.Däremot har tamron objektivet sämre ljuskänslighet 3,5-6,3 jämför med canons 4- 5,6.då är bara frågan vilket man ska satsa på.

Sedan undrar jag också vilken fotoaffär i london som har bäst priser, kan ni rekommendera någon ?

/F

Nizmo0:
Är inte allt dyrare i London/England?

cast65:
Jo, billgare i USA, eller nu höjer Canon priserna där, så vad är det billigast?

Chicke:
Varför kan du inte köpa det i Sverige istället? Det är iaf mkt billigare då..

fredde_fredde:
Vad jag läste i digitalfoto för alla var att en Olympus E410 med kitobjektiv kostade 3870 kr i england, medans den kostar 4995 i sverige, men det kanske inte gäller i London ?

Navigation

Up one level