FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
14.08.18, 11:04

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Foorumin vakavuus
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 [2] Reply Print
Author Topic: Foorumin vakavuus  (Read 2535 times)
Esa Sulanko

Date Registered: 28.06.05

Re: Foorumin vakavuus
« Reply #20 on: 20.05.08, 16:46 »

Morjensta pojat ja likat!
Olen 16/6 - 08, 71v ja kyllähän te kaikki sen olette kommenteissani kiltisti ja kohteliaasti huomioineetkin.
Tästä teille kaikille sydämellinen kiitos.
Omalta osaltani en pysty olemaan mitenkään lentämis asiantuntija, joten kuulun pikemminkin siihen "mnjaa, toi nyt on taas tota" porukkaan. Se ei suinkaan ole ollut esteenä kyselemästä tällä palstalla neuvoja. Neuvoja, jotka teille asian asaaville varmaankin tuntuu turhauttavilta aina vastata. Kaikesta huolimatta olen aina saanut asiallisen vastauksen.

Ei muuta kun:
Harvinaisen mukavia simuilu elämyksiä meille kaikille

M.V.H:                       
Esa    "Emeritus Tribolog"                      

HPE-120sc. Intel(R) Core(TM) i7 CPU 860@2.80GHz. 2048MB DDR-SDRAM(1333MHz) x3=600BG
Henri Stschukin

Date Registered: 30.12.05

« Reply #21 on: 20.05.08, 17:40 »

Sitä mieltä olen, että juurikin se kultainen kliseinen keskitie on hyvä. Saa niitä risuja välillä antaa kunhan ei loukkaa henkilökohtaisesti ketään, ilkeyttään kommentoi jotain negatiivista, tai ala nimittelemään. Ja täällä on mun mielestä melko fiksua tuo nuorimmastakin päästä oleva porukka, ja tottakai vanhat jäärät myös. Grin Eli ei muuta kuin tilke silmäkulmassa imuroimaan näitä ilmailu-universumin tiedonmurusia itseensä. Tongue
Risto Partanen

Date Registered: 07.01.07

« Reply #22 on: 20.05.08, 18:16 »

Foorumin kymmenen käskyä Grin Grin

Älä leimaa muita iän, sukupuolen, uskonnon, etnisyyden tai muihin niihin rinnastettavan seikan johdosta
Suhtaudu kaikkiin foorumilaisiin niin kuin haluisit itseesi suhtauduttuvan
Muista yhteinen päämäärä ja mielenkiinto eli ilmailu ennen kaikkea harrastuksena, ei elämänä
Antaa kaikkien harrastaa omalla tyylillään
Toisten tekemisiä ja foorumille julkituomia asioita saa arvostella hyvällä maulla, asiallisesti ja esittämällä samalla perusteltu syy negatiiviselle mielipiteelleen sekä kertomalla, miten asian voisi tehdä paremmin tai oikeammin
Kysymyksiin vastatessa vastaa fiksulla ja selvällä kirjoitustyylillä tai kerro vastaavasti, mistä kyseinen tieto löytyy tai on saatavilla
Älä kehu ja ylistä rutiinilla vaan kehu aidosti kun olet oikeasti sitä mieltä, että kehuminen on ansaittu ja tilanteeseen sopivaa
Kun lähetät viestin, mieti, olisiko foorumi voinut elää ilman sitä
Vastaa omalta osaltasi siitä, että foorumilla säilyy hyvä ilmapiiri
10§ Älä lausu turhaan moderaattorisi nimeä   

Mutta joo, asiallista keskustelua ollut ja hyviä mielipiteitä thmbup Itse taisin jo rikkoa ainakin kohtaa kahdeksan  Grin

Ainahan se on mielessä! Paitsi kerran kun putosin avantoon niin se unohtu sekunniksi..
Jerome Parviainen

Date Registered: 31.08.06

« Reply #23 on: 21.05.08, 08:28 »

Sitten esitetään vielä oikein tärkeätä ja kiireistä MUTTA EIVÄT OLE TÄTÄKÄÄN (yleensä 11-15-16 vuotiailla ei ole vielä mitään oikeita kiireitä)  Ja niin kovasti halutaan päteä kaikessa. Angry  Angry  Angry  thmbdn(En tarkoita ketään henkilökohtaisesti vaan tarkoitin ihan yleisesti)

Mistäköhän sä tämän tiedon oot repinyt  Huh Itse kysellyt kadulla nuorilta mihin on matka ja miksi noin kiire? Enpä usko.

Itselläni on ainakin hyyvin useasti kiire, kun pitää saada monta asiaa mahdutettua päivään. Harrastus ja koulu vie julmetusti aikaa.

En halua "riitaa" haastaa, mutta tämä oli kyllä yksi älyttömimmistä väitteistä vähään aikaan mitä olen lukenut.
Mikko J Köykkä
Moderator

Date Registered: 01.01.05

« Reply #24 on: 21.05.08, 09:33 »

Joistakin ihmistä on vain hauskaa esittää olevansa kaikessa parempia, ja jotkut alle 17 vuotiaatkin ovat olevinaan niin aikuisia, MUTTA EIVÄT OLE! (Kävelevät niinne yli isoine lippalakkeineen kadulla Grin) Sitten esitetään vielä oikein tärkeätä ja kiireistä MUTTA EIVÄT OLE TÄTÄKÄÄN (yleensä 11-15-16 vuotiailla ei ole vielä mitään oikeita kiireitä)  Ja niin kovasti halutaan päteä kaikessa. Angry  Angry  Angry  thmbdn(En tarkoita ketään henkilökohtaisesti vaan tarkoitin ihan yleisesti)
Tuosta kiireestä juolahti mieleeni.
 Minun mielestä tämän foorumin muutoksesta jutellessa kannattaa puhua myös kulttuurin muutoksesta. Minä muistan hyvin kun vaahtosammuttimen kokoisena räkänokkana (joskus kymmenen vuotta sitten) koko luokan piti tehdä esitelmiä jostain muinaiseen Egyptiin liittyvästä aiheesta. Siinä oli sitten kirjaston tädit helisemässä kun kaksikymmentä pikkuista kyselee sitä kirjaston ainutta Egypti-kirjaa. Grin
 Vähän aikaa sitten pikkusiskoni kertoi miten nykyään  tuon kokoiset tekevät esitelmänsä. Jos opettaja on hitaampi tapaus kopioidaan suoraan Wikipedista, muuten kirjoitetaan se uudestaan ja laitetaan muutama nettilinkki loppuun lähteiksi. Tongue

Tahtoo sanoa että minä epäilen monen "nykynuoren" tottuneen saamaan kaiken nyt heti netistä. Vanhat reliikit (minäkin, 20v. laugh) sitten opettelevat tähän pikakelaukseen miten taitavat.
 Ajat muuttuvat, ihmiset muuttuvat...

"Ilmatorjuntaan menevät ne jotka eivät läpäisseet hävittäjälentäjäin pääsykoetta eivätkä halua antaa muidenkaan lentää"
Jerome Parviainen

Date Registered: 31.08.06

« Reply #25 on: 21.05.08, 10:35 »

Tuosta kiireestä juolahti mieleeni.
 Minun mielestä tämän foorumin muutoksesta jutellessa kannattaa puhua myös kulttuurin muutoksesta. Minä muistan hyvin kun vaahtosammuttimen kokoisena räkänokkana (joskus kymmenen vuotta sitten) koko luokan piti tehdä esitelmiä jostain muinaiseen Egyptiin liittyvästä aiheesta. Siinä oli sitten kirjaston tädit helisemässä kun kaksikymmentä pikkuista kyselee sitä kirjaston ainutta Egypti-kirjaa. Grin
 Vähän aikaa sitten pikkusiskoni kertoi miten nykyään  tuon kokoiset tekevät esitelmänsä. Jos opettaja on hitaampi tapaus kopioidaan suoraan Wikipedista, muuten kirjoitetaan se uudestaan ja laitetaan muutama nettilinkki loppuun lähteiksi. Tongue

Tahtoo sanoa että minä epäilen monen "nykynuoren" tottuneen saamaan kaiken nyt heti netistä. Vanhat reliikit (minäkin, 20v. laugh) sitten opettelevat tähän pikakelaukseen miten taitavat.
 Ajat muuttuvat, ihmiset muuttuvat...

Näinhän se oli vähän aikaa, kunnes opettajat tajusivat, että niitä kopioidaan wiki:stä. Jokatapauksessa voihan sitä kuitenkin katsoa wikistä ja hieman muunnella, niin ei siitä jää kiinni  Wink. Sääli vaan niitä teidän kouluaikoja, kun ei moisia mahkuja ollut!  Grin
Jussi Näri

Date Registered: 29.05.06

« Reply #26 on: 21.05.08, 10:40 »

Kuten olen aiemminkin asiasta maininnut mun mielestäni tällä forumilla asioista kiskaistaan liian pian herne nenään ja asioihin suhtaudutaan vähän liian palavasti. Jos joku modeista tai kirjoittajista nyt saa egolleen lisäpotkua tylyttämällä muita niin lähinnä koen sen huvittavaksi.
Henri Karlsson

Date Registered: 26.12.05

« Reply #27 on: 21.05.08, 12:29 »

Nämä valokuvien mitättömiin virheisiin puuttuminen on minusta ihan mieletöntä. Tämä ei tietääkseni ole valokuvafoorumi vaan ilmailufoorumi.
Toinen ottaa kuvan jostakin koneesta, lataa sen tänne ja saman tien menee koko idea kuvasta, koska hyokätään heti välittömästi laatuun kiinni:" värit ihan päin helv." jne.
Jos se jotakin haittaa että kuvan laatu ei häntä miellytä, olkoon katsomatta jos se muille kelpaa (ja kommentit oikeasti huonoista kuvista voi jättää jo tässä vaiheessa pois)

Minusta on mukava katsella ihmisten ottamia otoksia, eikä miettiä mikä niissä on huonosti. Lisää vain kuvia mutta turhat huomautukset pois  thmbup

Olli Vainio

Date Registered: 05.07.01

« Reply #28 on: 21.05.08, 12:51 »

Nämä valokuvien mitättömiin virheisiin puuttuminen on minusta ihan mieletöntä. Tämä ei tietääkseni ole valokuvafoorumi vaan ilmailufoorumi.
Toinen ottaa kuvan jostakin koneesta, lataa sen tänne ja saman tien menee koko idea kuvasta, koska hyokätään heti välittömästi laatuun kiinni:" värit ihan päin helv." jne.
Niin, kyllä se ilmailuvalokuvaus -osasto on ihan yhtälailla valokuvauksestakin. Ja mikä sit on mitätön virhe? Se on varmaan aika subjektiivista. Mua ainakin ****ttaa kun tietää että hyvin pienellä panostuksella monista kuvista olis saanu paljon enemmän irti. Ja jatkossakin tuon kyllä näkemykseni esille.

"Aviation in itself is not inherently dangerous. But to an even greater degree than the sea, it is terribly unforgiving of any carelessness, incapacity, neglect or ignorance."
Henri Karlsson

Date Registered: 26.12.05

« Reply #29 on: 21.05.08, 13:55 »

Valtaosaa ei tunnu haittaavan, jos se ei kokeneempien mielestä ole hyvä. Joten miksi vaivautua? Ihan vapaasti minun puolestani saa huomautella, mutta en vain sitä ymmärrä.
Ja tuon kyllä oman näkemykseni myös jatkossa esille

Matti Kokkonen

Date Registered: 11.09.07

« Reply #30 on: 21.05.08, 14:49 »

Kyllä oikeasta asiasta saa huomautella, mutta kyllä huomautuksetkin pitäisi esittää asialliseen sävyyn. Se on rakentavaa foorumilaisuutta se  Wink

Noista kuvakaappauksista ja valokuvista sen verran, että kyllä laadukkasta "peruskauraa" katsoo ihan mielellään, varsinkin kun kotipaikkakunnallani Joensuussa näitä yleisiä peruskaura-koneita MD-11:sta ja "lussubussia" ei ole vielä nähty. Sama homma kuvakaappauksissa, 99% foorumin kuvista on hyviä ja niitä kattoo mielellään. Kukin simuilkoon tavallaan.

Ikää itselläni on vain 14

Edit: kirjoitusvirhe poistettu
« Last Edit: 22.05.08, 08:54 by Matti Kokkonen »
Juho Taavetinkangas

Date Registered: 11.05.05

« Reply #31 on: 23.05.08, 17:53 »

Toisinaan myös rivien välistä saa huomata, että kommentoinnin ainoa syy on kasvattaa se kommenttien lukumäärä kohti pilviä.  Cheesy
Foorumin kymmenen käskyä Grin Grin

Muista yhteinen päämäärä ja mielenkiinto eli ilmailu ennen kaikkea harrastuksena, ei elämänä

Kun lähetät viestin, mieti, olisiko foorumi voinut elää ilman sitä

Pages: 1 [2] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1